poniedziałek, 9 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościKrone dostarcza naczepy koleją

Krone dostarcza naczepy koleją

Klienci Krone z południowo-zachodnich Niemiec mogą teraz korzystać z nowego rozwiązania logistycznego: od 2024 r. nowe pojazdy Krone będą do nich docierać transportem kombinowanym.

Od połowy stycznia dwa razy w tygodniu na trasie Werlte – Wörth, kursuje pociąg przewożący naczepy Krone. To wyjątkowo uczęszczany kierunek, gdyż w Wörth znajduje się główna fabryka Daimler Trucks. Jednorazowo skład może zabrać do 32 naczep. W drodze powrotnej pociąg zabiera podwozia i ciągniki siodłowe Mercedes-Benz. Trafiają one do nabywców w północnych Niemczech i krajach skandynawskich.

Jako jedną z zalet transportu koleją postrzega się redukcję emisji dwutlenku węgla. Dla Krone istotne jest również znaczne usprawnienie dostaw pojazdów do klientów.

Z korzyścią dla Krone, miasta i landu

Nowe połączenie to wynik ukończenia terminalu przeładunkowego w Werlte. Wybudowała go spółka Emsländische Eisenbahn GmbH (EEB).  Organizacją transportu zajęła się austriacka firma Vega International Car Transport, specjalizująca się w przewozie pojazdów. Naczepy są ładowane na wagony niskopodłogowe, na których mogą podróżować pojazdy o wysokości dochodzącej do 4 m. Część z nich jest ładowana wprost na wagony, a te które nie są przystosowane do przenoszenia przez wózki z chwytakami, są ładowane przy użyciu podestów „r2L Connector”.

Krone

– Wkraczając w dziedzinę logistyki dostaw intermodalnych dla nowych pojazdów, nie tylko udaje nam się zmniejszyć emisję CO2 i znacznie odciążyć drogi, ale także znacznie zwiększyć naszą wydajność. Dlatego we współpracy z Vegą i Eisenbahngesellschaft Ostfriesland-Oldenburg (E.G.O.O.) już teraz opracowujemy kolejne trasy – powiedział Heiko Isfort, szefa logistyki w wydziale pojazdów użytkowych Krone.

– Ta inwestycja i jej rozwój pokazują, że terminal przyczynia się do rozwoju biznesowego Werlte – stwierdził Ludger Kewe, burmistrz miasta.

– Nie tylko Werlte, ale cały region czerpią korzyści z dostawy naczep koleją. Dzięki temu rozwiązaniu zmniejszamy emisję i odciążamy węzły transportowe – dodał Hartmut Moorkamp, reprezentujący władze Dolnej Saksonii, który wraz z burmistrzem był świadkiem załadunku pierwszej naczepy na skład.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź