Iveco S-Way napędza ciekły gaz ziemny (LNG). Iveco Polska sprzedało w Polsce już 1500 sztuk tych ciężarówek. Jubileuszowy egzemplarz trafił do firmy Targor-Truck Sp. z o.o.
Iveco Poland uroczyście przekazało 1500. IVECO S-Way napędzany skroplonym gazem ziemnym (LNG) firmie Targor-Truck Sp. z o.o. To wydarzenie stanowi kamień milowy w dążeniu Iveco do dekarbonizacji sektora transportowego. Podkreśla zaangażowanie marki w promowanie ekologicznych i ekonomicznych rozwiązań w Polsce oraz na rynku europejskim.
Iveco S-Way i 500 KM mocy
Iveco, posiadając ponad połowę z 3000 pojazdów LNG sprzedanych w Polsce, umacnia swoją pozycję lidera w dostarczaniu innowacyjnych i zrównoważonych rozwiązań transportowych. Dostarczony pojazd jest pierwszym z nowej gamy modelowej MY24. Wyposażony w zaawansowany silnik xCURSOR 13 ma moc 500 KM i moment obrotowy 2200 Nm. Ponadto, wykorzystując ulepszone technologie, pojazd zapewnia wyjątkową oszczędność paliwa nawet do 11%. Charakteryzuje się lepszą aerodynamiką dzięki kamerom, które zastąpiły tradycyjne lusterka. Ma także system Hi-Cruise drugiej generacji i zupełnie nowy układ napędowy, w tym 12-biegową skrzynią biegów Traxon GEN-2 i dłuższym przełożeniem tylnej osi.
Pojazdy zasilane gazem ziemnym (LNG/bioLNG) stanowią kluczowy element w dekarbonizacji transportu. Oferują znaczną redukcję emisji CO2, do 95% przy zasilaniu biometanem (well-to-wheel). Technologia LNG zapewnia nie tylko mniejszy wpływ na środowisko, ale także wyższą efektywność paliwową. To niezwykle istotne w kontekście rosnących kosztów paliw i coraz bardziej rygorystycznych norm ekologicznych. Biometan jest obecnie jedyną technologią, która oferuje gotowe rozwiązanie dla transportu bez kompromisów w zakresie wydajności i czasu tankowania w porównaniu z olejem napędowym. Umożliwia neutralność pod względem emisji dwutlenku węgla. W zależności od surowca użytego do jego produkcji, nawet ujemną emisję dwutlenku węgla. Gdy biometan jest wytwarzany z odpadów zwierzęcych, emisja CO2 może osiągnąć nawet -121% w porównaniu z pojazdem z silnikiem wysokoprężnym.
Duma i zaufanie
– Dostarczenie 1500. pojazdu LNG do Polski to dla nas ogromne osiągnięcie i dowód zaufania, jakim obdarzają nas klienci. Jesteśmy dumni, że możemy przyczyniać się do rozwoju bardziej ekologicznego transportu w Polsce. Dzięki IVECO LNG, przedsiębiorcy mogą zmniejszyć swoje emisje, jednocześnie zwiększając rentowność swojej działalności transportowej – powiedział Jacek Nowakowski, manager ds. rozwoju biznesu napędów alternatywnych w IVECO Poland.
Pojazdy Iveco LNG cieszą się rosnącym zainteresowaniem wśród firm transportowych. Takich, które poszukują efektywnych i proekologicznych alternatyw dla tradycyjnych pojazdów z silnikami Diesla. Ich konstrukcja i technologia czynią je idealnym rozwiązaniem do transportu długodystansowego. Szczególnie w obliczu rosnących wymagań dotyczących redukcji emisji spalin w miastach i całej Europie.
– Współpraca z IVECO to dla nas kolejny krok ku zrównoważonemu rozwojowi. Pojazdy ciężarowe napędzane gazem LNG nie tylko odpowiadają na potrzeby rynku, ale także pomagają nam realizować nasze cele związane z ochroną środowiska – powiedział Piotr Rutkowski, Prezes Zarządu Targor-Truck Sp. z o.o.
Dodał, że ciężarówki firmy poruszające się po Europie zasilane są już biometanem. Targor-Truck jest jedną z firm, które posiadają największą flotę pojazdów gazowych w Polsce. To daje możliwość uczestniczenia w procesie dekarbonizacji w sposób znaczący. Doceniają to klienci, którzy poszukiwali ekologicznych rozwiązań transportowych, podpisując z nami umowy.
Dzięki dostarczeniu 1500. pojazdu LNG, IVECO kontynuuje swoją misję rozwoju transportu opartego na niskoemisyjnych technologiach. Staje się kluczowym partnerem w dążeniu do bardziej zielonej przyszłości transportu w Polsce i Europie.