Ford E-Transit był najlepiej sprzedającym się elektrycznym dostawczakiem w Polsce w 2023 roku.
Według danych Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR, w 2023 roku nowych nabywców znalazły 833 E-Transity, co pozwoliło temu modelowi na objęcie 33,45% udziału w segmencie elektrycznych samochodów dostawczych. Zdobywca drugiego miejsca odjechał do klientów w liczbie o ponad 500 sztuk niższej.
E-Transit był jednocześnie czwartym najlepiej sprzedającym się modelem wśród wszystkich samochodów elektrycznych w Polsce.
E-Transit dowiezie i nagra
Gama E-Transita w naszym kraju obejmuje 22 możliwości konfiguracji. Samochód jest dostępny zarówno jako furgon, furgon brygadowy i podwozie. Do wyboru są trzy długości nadwozia oraz dwie wersje mocy maksymalnej silnika: 184 i 269 KM. Pojemność przestrzeni ładunkowej dochodzi do 15,1 m3, a ładowność do 1630 kg.

W 2023 roku na zakup E-Transita w wersji furgon zdecydowały się m.in. InPost, DHL i GLS, a Truck Care jako pierwsza firma w Polsce zdecydowała się na zakup podwozi.
Samochód służy także Ford Polska jako mobilne studio nagraniowe ze względu na system Pro Power Onboard, umożliwiający zasilanie urządzeń z baterii trakcyjnych. System dostarcza moc 2,3 kW, czyli na poziomie przeciętnego generatora. Wszystkim steruje się za pośrednictwem interfejsu SYNC 4.

Oprócz najnowszego systemu informacyjno-rozrywkowego Forda, samochód już w standardzie jest wyposażony np. w automatyczną klimatyzację, podgrzewane przednie fotele oraz podgrzewaną przednią szybę QuickClear oraz tempomat z ogranicznikiem. Każdy E-Transit ma też zestaw asystentów kierowcy, obejmujący m.in. system zapobiegania kolizjom z funkcją automatycznego hamowania.




