środa, 12 marca, 2025
Strona głównaAktualnościDachser będzie używać 12 elektrycznych MAN-ów eTGX

Dachser będzie używać 12 elektrycznych MAN-ów eTGX

Dachser wprowadza do floty 12 elektrycznych ciągników niskopodwoziowych MAN eTGX ultra-low-liner.

21 lutego 2025 roku flota Dachsera wzbogaciła się o 12 elektrycznych MAN-ów eTGX ultra-low-liner. Współpracują one z naczepami o dużej objętości typu Mega. Osiągają one wysokość wewnętrzną do 3 m, co zapewnia im pojemność około 100 m3. Przy załadunku na podwójnej podłodze naczepa Mega może zabrać 67 europalet.

– Dla Dachsera jest to kolejny krok we wdrażaniu elektrycznych ciężarówek do transportu dalekobieżnego — wyjaśnia Stefan Hohm, dyrektor ds. rozwoju w Dachserze, który odebrał nowe elektryczne ciężarówki z rąk Frederika Zohma, członka zarządu ds. badań i rozwoju w MAN Truck & Bus. – Od 2021 r. w naszej europejskiej sieci drobnicowej polegamy wyłącznie na naczepach Mega, ponieważ na długich trasach są one bardziej wydajne niż standardowe naczepy. Możliwość holowania ich niskopodwoziowymi, elektrycznymi ciągnikami MAN eTGX, sprzyja wdrażaniu zrównoważonej logistyki.

Zasięg do 500 km

Dwanaście ciągników siodłowych eTGX o niskim podwoziu zostało odebranych przez kierowców bezpośrednio z zakładu MAN Truck & Bus w Monachium. Stąd dojechały do oddziałów Dachsera w całych Niemczech. Od grudnia 2024 r. z eTGS korzysta już Müller Fresh Food Logistics w Holandii. Jest to firma zajmująca się logistyką żywności, a Dachser przejął ją w 2023 r.

dachser

– Teraz, gdy duże firmy logistyczne, takie jak Dachser, stopniowo wyposażają floty w ciężarówki elektryczne, widzimy, jak „zeromeisyjne” układy napędowe stają się rzeczywistością w logistyce. Nasz elektryczny samochód ciężarowy MAN ma modułowe baterie i jest zaprojektowany tak, aby można go było dostosować do wszystkich typowych zastosowań transportowych. Dzięki temu nasi klienci mogą od nich oczekiwać tego samego, co od pojazdu spalinowego. Nasz niskopodwoziowy ciągnik siodłowy do naczep o dużej objętości, nawet przy najkrótszym możliwym rozstawie osi, nadal oferuje maksymalną pojemność baterii zapewniającą zasięg około 500 kilometrów – powiedział Frederik Zohm podczas oficjalnego przekazania pojazdów.

Więcej elektrycznych

Dachser rozpoczął wdrażanie pojazdów elektrycznych na baterie w 2015 r. Wykorzystywał je do dostaw w centrach miast. Elektryczne ciężarówki do przewozów drobnicowych testuje w trzech miejscach. Sprawdza możliwość efektywnego współdziałania fotowoltaiki, magazynów energii oraz ładowarek wspieranych przez oprogramowanie optymalizujące pobór energii.

Dodając 12 nowych MAN-ów, Dachser ma obecnie w ruchu ponad 120 elektrycznych ciężarówek w Europie. Pracują w przewozach lokalnych, regionalnych i długodystansowych.

dachser
Kierowcy odebrali nowe MAN-y wprost z fabryki w Monachium i doprowadzili je do placówek Dachsera w całych Niemczech.

Jedyny w swoim rodzaju

MAN eTGX ultra-low-liner jest obecnie jedynym w sowim rodzaju, elektrycznym ciągnikiem niskopodowziowym z siodłem na wysokości 950 milimetrów i typowym w europejskich ciągnikach spalinowych, krótkim rozstawem osi wynoszącym 3,75 metra. Zarazem jego akumulatory pozwalają pokonać dystans do 500 km na jednym ładowaniu.

Do wyboru są baterie złożone z 4, 5 lub 6 modułów. Za pomocą złącza CCS można je ładować prądem stałym o mocy do 375 kW. Pojazd może być również przygotowany do przyszłego megawatowego standardu ładowania. MAN oferuje pełną gamę elektrycznych ciężarówek, utworzoną przez ciężkie modele eTGX, eTGS oraz lekki eTGL.

dachser
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź