Nissan wprowadza kolejną generację modelu Interstar. Jest większa i po raz pierwszy będzie dostępny wariant elektryczny.
Nowy Nissan Interstar, tak jak poprzedni, jest „bliźniakiem” Renaulta Mastera. Ładowność wersji spalinowej dochodzi do blisko 2 t, a elektrycznej do 1,6 t. Oba warianty mogą holować przyczepę o masie całkowitej do 2,5 t.
Samochód ma o 40 mm szersze boczne drzwi i o 100 mm dłuższą ładownię. Do wyboru jest jako furgon oraz podwozie pod zabudowę.
W przyszłości wodorowy
Układ napędowy jest analogiczny jak w Masterze. Do napędu służą 2-litrowe silniki wysokoprężne. Wariant elektryczny ma akumulatory o pojemności 40 lub 87 kWh. Przy mniejszym pakiecie zasięg dochodzi do 180 km, a przy większym do 410 km wg WLTP. Producent jednocześnie zaznacza, że maksymalny zasięg przy większym pakiecie baterii dochodzi do 460 km. Samochód można ładować prądem zmiennym (AC) o mocy 22 kW lub stałym o mocy do 130 kW. W późniejszym terminie dołączy wersja zasilana wodorowymi ogniwami paliwowymi.
Nissan zwraca uwagę, że 4-tonowego, elektrycznego Interstara-e o ładowności 1,6 tony można będzie prowadzić w całej Europie z prawem jazdy kategorii B. Oznacza to możliwość przewożenia nieco cięższych ładunków niż w 3,5-tonowej odmianie z silnikiem Diesla.
Zwrotny, bezpieczny
Projektanci dopracowali aerodynamicznie nadwozie. Nowa kabina jest wygodniejsza. Tablica rozdzielcza nachyla się w stronę kierowcy. W opcji firma proponuje podgrzewane fotele. Samochód może też mieć podgrzewaną przednią szybę.
Średnica zawracania zmniejszyła się o 1,5 metra w porównaniu ze starszymi wersjami, co ułatwia manewrowanie na ciasnych miejskich ulicach.
Wszystkie wersje nowego Interstara wyposażono w systemy wspomagające jazdę. Są wśród nich np. system hamowania awaryjnego, wykrywania senności kierowcy oraz monitorowania ciśnienia w ogumieniu. Bezpieczeństwo poprawia system stabilizacji toru jazdy przyczepy.
Układ hamulcowy jest skuteczny, niezależnie od obciążenia pojazdu. Czas reakcji przy hamowaniu awaryjnym udało się skrócić o połowę w porównaniu z poprzednią generacją Interstara.
Kiedy w Polsce?
Interstar nowej generacji wchodzi na rynek z szeroką gamą fabrycznych zabudów. Do wyboru jest wywrotka, skrzynia lub kontener. Interstar jest oferowany ze standardową gwarancją Nissana obowiązującą przez 5 lat a elektryczny Interstar-e z 8 letnią gwarancją na pojemność akumulatora, w obu przypadkach z limitem do 160 000 kilometrów.
– Nissan Interstar nowej generacji to idealne wsparcie dla wszelkich przedsięwzięć mających na celu zapewnienie mobilności społeczeństwu. Oferta obejmująca elektryczną wersję oraz rozmaite opcje zabudowy dostarcza naszym klientom, małym i średnim przedsiębiorstwom z całego świata, dokładnie to, czego potrzebują do sprawnego działania – powiedział Nicolas Tschann, dyrektor działu lekkich pojazdów użytkowych w Nissan Europe.
Termin wprowadzenia Interstara na polski rynek nie jest jeszcze znany.