UTA One next to najnowsza generacja urządzenia do uiszczania opłat drogowych. Współpracuje z 17 systemami poboru opłat drogowych w 15 krajach europejskich i jest najbardziej wszechstronnym rozwiązaniem EETS na rynku.
UTA Edenred oferuje klientom nową generację interoperacyjnego urządzenia do uiszczania opłat drogowych, UTA One next. Nowe urządzenie pokładowe dla Europejskiej Usługi Poboru Opłaty Elektronicznej (EETS) łączy wydajność swojego poprzednika UTA One z nową, inteligentną technologią. Dzięki temu jest ono jeszcze łatwiejsze i bardziej intuicyjne w użytkowaniu.
UTA One next: Wkrótce głosem
UTA One next wspiera mobilny standard radiowy 4G, zapewniając tym samym możliwość użytkowania urządzenia w przyszłości, nawet przez wiele lat. Kompaktowa, oszczędzająca przestrzeń konstrukcja urządzenia wymaga trwałego zamontowania w pojeździe. Aplikacja na smartfona może być używana do zmiany ustawień dotyczących pojazdu np. jego kategorii czy liczby osi. Może również służyć do sprawdzania aktywnych systemów opłat oraz informacji, np. deklaracji pojazdu. Ustawieniami jednostki przesyłania danych (ang. On Board Unit – OBU) można zarządzać za pomocą przycisków znajdujących się na urządzeniu, zmiany ustawień potwierdzane są sygnałem dźwiękowym. W przyszłości możliwe będzie użytkowanie i zmiana ustawień OBU głosowo. Aby to umożliwić, trwają już prace nad rozpoznawaniem głosu przez sztuczną inteligencję.
Monitorowanie w czasie rzeczywistym
Użytkownicy UTA One next, np. menedżerowie flot, otrzymają dostęp do platformy on-line, dzięki której będą mogli monitorować OBU w czasie rzeczywistym. Będą mogli zobaczyć dane pokładowe i status jednostki. Ponadto będą mogli ustawiać kategorie i liczby osi pojazdów oraz uruchamiać systemy opłat drogowych. Możliwe jest również włączenie funkcji ostrzeżenia, np. gdy liczba osi będzie poniżej określonego poziomu.
17 systemów w 15 krajach
Obejmując 17 systemów poboru opłat drogowych w 15 krajach, UTA One next jest najbardziej wszechstronnym rozwiązaniem EETS na rynku.
Lista systemów poboru opłat dostępnych z UTA One next pozostaje bardzo szeroka: aktualnie obsługiwane są systemy opłat drogowych w Belgii (w tym Liefkenshoektunnel), Niemczech, Francji, we Włoszech (łącznie z promem Caronte), w Austrii, i Polsce (A4 i sieć e-TOLL), na Węgrzech, w Bułgarii, Portugalii, Hiszpanii, Norwegii (wliczając promy i mosty na autostradach), Szwecji (mosty), Danii (mosty) oraz Szwajcarii (razem z Liechtensteinem). Oznacza to, że UTA One next obejmuje 17 systemów poboru opłat w 15 europejskich krajach, zachowując pozycję swojego poprzednika jako najbardziej wszechstronnego rozwiązania EETS na rynku.
Wkrótce UTA Edenred planuje zwiększyć liczbę systemów poboru opłat o Słowację i Czechy. Systemy myta dla każdego OBU mogą być aktywowane i usuwane przez użytkownika lub menedżera floty w Strefie klienta UTA.
Opcjonalne rozszerzenie UTA SmartConnect
Podobnie jak z UTA One, UTA One next może być używane w połączeniu z rozwiązaniem telematycznym UTA SmartConnect, które zapewnia menedżerom flot szczegółowy wgląd w działania i aktywność floty. Użytkownicy mogą łatwo i sprawnie aktywować funkcje UTA SmartConnect w strefie klienta UTA.
UTA One® next będzie dostępne natychmiast i zastąpi UTA One w przypadku wszystkich nowych zamówień. Użytkowane aktualnie urządzenia UTA One mogą być dalej wykorzystywane bez ograniczeń, aż do wyczerpania baterii.