poniedziałek, 9 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościTransit Connect już na wiosnę

Transit Connect już na wiosnę

Do osobowego Forda Tourneo Connect dołącza dostawczy wariant Transit Connect.

Oba samochody są „bliźnikami” Volkswagena Caddy i powstają w fabryce w Poznaniu. Poza wersjami z silnikiem spalinowym oferowana będzie hybryda plug-in (PHEV). To pierwszy hybrydowy Transit Connect w dziejach modelu.

Ford proponuje dwie wersje długości: L1 i L2, ta druga mieści dwie europalety. Furgony mają ładownię o objętości od 3,1 do 3,7 m3 i ładowność do 870 kg. Dostępny będzie również 5-osobowy wariat kombi oraz model 4×4.

Diesel lub hybryda

Transit Connect jest napędzany 2-litrowym, turbodoładowanym silnikiem wysokoprężny EcoBlue o mocy 102 lub 122 KM, przez Volkswagena zwanym 2.0 TDI. Silniki współpracują z 6-biegową skrzynką ręczną, a mocniejszy również z 7-biegową, zautomatyzowaną skrzynią dwusprzęgłową. Napęd przenoszony jest na koła przednie, a później dołączy wariant 4×4. Transit Connect z dieslem może holować przyczepę o masie do 1500 kg.

Transit Connect

Hybryda PHEV łączy 1,5-litrowy silnik benzynowy EcoBoost z silnikiem elektrycznym zintegrowanym z 6-biegową, zautomatyzowaną przekłądnią. Łączna moc układu napędowego dochodzi do 150 KM, maksymalny moment obrotowy to 330 Nm. Akumulator trakcyjny pozwala pokonać do 110 km wyłącznie na prądzie. Baterię można doładować prądem zmiennym 11 kW lub stałym o mocy do 50 kW. Maksymalna ładowność wynosi 770 kg, a dopuszczalna masa przyczepy to 1400 kg.

W hybrydzie dostępne są trzy tryby jazdy:

– EV Now – oznacza jazdę przy użyciu wyłącznie silnika elektrycznego,

– EV Auto – utrzymuje równowagę między mocą dostarczaną przez silnik elektryczny i benzynowy, aby jak najlepiej dostosować się do warunków jazdy,

– EV Later – oszczędza energię elektryczną na później, np. przed wjazdem do strefy o niskiej emisji spalin i hałasu.

Dwa razy 10 cali

Wewnątrz jest 10-calowy cyfrowy zestaw zegarów z konfigurowalnym wyświetlaczem głównym. Jest standardowym wyposażeniem w całej gamie. Dodatkowy, 10-calowy ekran pośrodku obsługuje multimedia. System łączy się bezprzewodowo z Apple Carplay i Android Auto. W droższych wersjach jest bezprzewodowa ładowarka. Gniazda USB-C w oferują moc do 45 W, co pozwala skutecznie zasilać i ładować większe urządzenia elektroniczne.

Transit Connect

Klienci mogą dodać do wyposażenia podgrzewane fotele przednie, oferowane w połączeniu z podgrzewaną kierownicą. Są wyposażone w sterowaną elektronicznie, czterostopniową regulację podparcia lędźwiowego i regulowane, przedłużane podparcie ud. Fotele mają certyfikat AGR (Aktion Gesunder Rücken e.V.)organizacji, zajmującej się leczeniem schorzeń kręgosłupa.

Dostępne w standardzie systemy wspomagania kierowcy w modelu Transit Connect obejmują: asystenta unikania kolizji z funkcją autonomicznego hamowania i ostrzegania przed kolizją czołową, system aktywnego unikania zderzenia poprzez ominięcie przeszkody oraz asystent unikania kolizji na skrzyżowaniach, których celem jest pomoc w zapobieganiu lub łagodzeniu skutków zderzeń.

Transit Connect

Kamera cofania i system monitorowania martwego pola z funkcją ostrzegania przed pojazdami na drodze poprzecznej są wyposażeniem standardowym w droższych wariantach. System ostrzegania podczas opuszczania pojazdu może pomóc w zapobieganiu incydentom, związanym z otwieraniem drzwi, gdy z boku przejeżdża inny samochód lub rowerzysta.

Wśród opcjonalnych systemów znalazł się Pro Trailer Backup Assist, który pomaga zapobiegać lub zmniejszać ryzyko „składania się” przyczepy podczas cofania. System wykorzystuje czujniki i kamerę cofania, aby pomóc kierowcy w intuicyjnym prowadzeniu przyczepy za pomocą pokrętła i wyświetlacza, bez używania kierownicy.

Trzy poziomy

Do wyboru są trzy standardy wyposażenia:

Trend – dostępny z nadwoziami van i kombi,

Limited – bogato wyposażony samochód dostawczy, wyróżniający się 17-calowymi felgami aluminiowymi; we wnętrzu jest blat roboczy w oparciu fotela pasażera,

Active – kombi o stylistyce inspirowanej SUV-ami, z oświetleniem LED i relingami dachowymi.

Transit Connect

Transit Connect wejdzie do produkcji wiosną 2024 roku, a pierwsze dostawy wersji z silnikiem wysokoprężnym zaplanowano latem tego roku. Transit Connect PHEV dołączy do gamy przed końcem roku, a modele z napędem na wszystkie koła i kombi uzupełnią ofertę na początku 2025 roku.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź