poniedziałek, 26 lutego, 2024
Strona głównaAktualnościToyota Professional: zmiany w środku i na zewnątrz

Toyota Professional: zmiany w środku i na zewnątrz

Toyota Professional chce wzmocnić swoją pozycję na rynku samochodów użytkowych. Pomóc ma jej w tym nowy Proace MAX, odświeżone modele Proace i Proace City oraz Hilux Mild Hybrid 48 V.

W 2022 roku Toyota sprzedała w Europie 119 000 pojazdów użytkowych. W tym roku wszystko wsakzuje na to, że pobije nowy rekordow dostawą ponad 140 000 aut. Producent jednak nie chce na tym poprzestać. W 2025 roku chce dostarczyć 180 000 dostawczaków i tym samym zdobyć 7-procentowy udział w tym rynku. Dzięki temu marka znalazłaby się w pierwszej szóstce najpopularniejszych marek pojazdów użytkowych.

Z przytupem

Rozbudowana i odświeżona gama Toyota Professional obejmuje zelektryfikowane wszystkie wersje. Modele Proace i Proace City mają teraz nowy, bardziej agresywny przód. Wszystkie modele wyposażono w nowe reflektory, w tym opcjonalne światła Full LED, oraz felgi aluminiowe.

Wyższe wersje mają na wyposażeniu skórzaną kierownicę, nowe cyfrowe zegary, 10-calowe ekrany dotykowe oraz system multimedialny ze stałym połączeniem z internetem i rozbudowanymi funkcjami łączności, w tym nawigacją online. Tempomat można teraz obsługiwać za pomocą przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy.

Proace City
Proace City

Cała gama modeli Toyota Professional została wyposażona w nowoczesny zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzą m.in. adaptacyjny tempomat (ACC) działający już od prędkości 30 km/h, inteligentny asystent prędkości (ISA) z opcjonalnym ostrzeżeniem o przekroczeniu dozwolonej prędkości oraz ulepszony system utrzymania pasa ruchu (LKA). Parkowanie ułatwia system Side Parking Assist z funkcją monitorowania martwego pola w lusterku, który informuje kierowcę o zbliżających się pojazdach podczas równoległego parkowania.

Do 6,6 m3

Gama Proace obejmuje dostawczego vana o dwóch długościach nadwozia, wersję furgon brygadowy oraz platformę z otwartą przestrzenią bagażową. Proace Verso może podróżować do 9 osób.

Odświeżony Proace ma mieć napęd elektryczny z sinikiem o mocy 136 KM. Dostępona jest barteria o pojemności 50 lub 75 kWh, co pozwala przejechać na jednym ładowaniu wg WLTP do 350 km. Dostępny jest również 2-litrowy silnik Diesla w różnych wariantach mocy, maksymalnie do 180 KM. Może on współpracować z manualną 6-biegową lub automatyczną, 8-przełożeniową skrzynią. Proace van można zamówić również z silnikiem o pojemności 1,5 l i mocy 120 KM z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.

Ładowność tego modelu dochodzi do 1400 kg, a przestrzeń ładunkowa mieści maksymalnie 6,6 m³. Proace może holować przyczepę o masie całkowitej do 2500 kg.

Wysokość 1,9 m umożliwia wygodne parkowanie na standardowych parkingach podziemnych i wielopoziomowych, a manewrowanie w warunkach miejskich ułatwia średnica zawracania o wartości 12,4 m między krawężnikami dla auta o długości 4,98 m.

Toyota Proace
Toyota Proace

O 50 km więcej

Proace City jest dostępny w wersji furgon, furgon brygadowy oraz osobowej Verso, którą może podróżować do 7 osób.

Proace City może mieć przestrzeń ładunkową dochodzącą do 4,4 m³. Wersja z napędem elektrycznym ma ładowność 780 kg, zaś auto z silnikiem benzynowym lub Diesla może przewieźć do 1000 kg.

Proace City ma również odmianę elektryczną z silnikiem o mocy 136 KM i baterią 50 kWh. Na jednym ładowaniu wg WLTP może przejechać do 330 km, o 50 km więcej niż poprzednio. Ładowanie może się odbywać z mocą do 100 kW.

Proace City może też napędzać silnik Diesla o pojemności 1,5 l i kilu wariantach mocy do 130 KM. Współpracują z nim 6-stopniowa manualna skrzynia lub 8-stopniowy automat. Do wyboru jest także 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 110 KM z 6-biegową skrzynią manualną.

Toyota Proace City
Toyota Proace City

Nowy w rodzinie

Rodzinę modeli Proace uzupełnia nowy Proace MAX. Wersja elektryczna ma silnik o mocy 272 KM i momencie obrotowym 410 Nm. Dzięki dużej baterii i oszczędnej pracy napędu zasięg auta wynosi aż do 420 km (wg WTLP).

Toyota Proace Max

Oferowany jest też Hilux z miękką hybrydą. Silnik Diesla o pojemności 2,8 l został wzmocniony hybrydowym układem elektrycznym, specjalnie zaprojektowanym pod kątem jazdy po drogach asfaltowych i w trudnych warunkach terenowych. Mild Hybrid 48V ma zapewnić większą dynamikę, bardziej płynną jazdę, lepsze hamowanie i niższe zużycie paliwa. Układ hybrydowy sprawia, że system start-stop jest bardziej efektywny oraz szybciej i ciszej reaguje podczas ruszania. Silnik spalinowy jest dłużej wyłączony, co ogranicza zużycie paliwa nawet o 5%.

Toyot Hilux Mild Hybrid 48V
Toyot Hilux Mild Hybrid 48V

Proace MAX jest również oferowany jako podwozie na ramie, co umożliwia zbudowanie dowolnej zabudowy.

Odświeżone modele Proace, Proace City oraz nowe Proace MAX trafią do salonów w 2024 roku.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź