Toyota Professional chce wzmocnić swoją pozycję na rynku samochodów użytkowych. Pomóc ma jej w tym nowy Proace MAX, odświeżone modele Proace i Proace City oraz Hilux Mild Hybrid 48 V.
W 2022 roku Toyota sprzedała w Europie 119 000 pojazdów użytkowych. W tym roku wszystko wsakzuje na to, że pobije nowy rekordow dostawą ponad 140 000 aut. Producent jednak nie chce na tym poprzestać. W 2025 roku chce dostarczyć 180 000 dostawczaków i tym samym zdobyć 7-procentowy udział w tym rynku. Dzięki temu marka znalazłaby się w pierwszej szóstce najpopularniejszych marek pojazdów użytkowych.
Z przytupem
Rozbudowana i odświeżona gama Toyota Professional obejmuje zelektryfikowane wszystkie wersje. Modele Proace i Proace City mają teraz nowy, bardziej agresywny przód. Wszystkie modele wyposażono w nowe reflektory, w tym opcjonalne światła Full LED, oraz felgi aluminiowe.
Wyższe wersje mają na wyposażeniu skórzaną kierownicę, nowe cyfrowe zegary, 10-calowe ekrany dotykowe oraz system multimedialny ze stałym połączeniem z internetem i rozbudowanymi funkcjami łączności, w tym nawigacją online. Tempomat można teraz obsługiwać za pomocą przycisków na wielofunkcyjnej kierownicy.

Cała gama modeli Toyota Professional została wyposażona w nowoczesny zestaw systemów bezpieczeństwa czynnego i wsparcia kierowcy Toyota Safety Sense. W jego skład wchodzą m.in. adaptacyjny tempomat (ACC) działający już od prędkości 30 km/h, inteligentny asystent prędkości (ISA) z opcjonalnym ostrzeżeniem o przekroczeniu dozwolonej prędkości oraz ulepszony system utrzymania pasa ruchu (LKA). Parkowanie ułatwia system Side Parking Assist z funkcją monitorowania martwego pola w lusterku, który informuje kierowcę o zbliżających się pojazdach podczas równoległego parkowania.
Do 6,6 m3
Gama Proace obejmuje dostawczego vana o dwóch długościach nadwozia, wersję furgon brygadowy oraz platformę z otwartą przestrzenią bagażową. Proace Verso może podróżować do 9 osób.
Odświeżony Proace ma mieć napęd elektryczny z sinikiem o mocy 136 KM. Dostępona jest barteria o pojemności 50 lub 75 kWh, co pozwala przejechać na jednym ładowaniu wg WLTP do 350 km. Dostępny jest również 2-litrowy silnik Diesla w różnych wariantach mocy, maksymalnie do 180 KM. Może on współpracować z manualną 6-biegową lub automatyczną, 8-przełożeniową skrzynią. Proace van można zamówić również z silnikiem o pojemności 1,5 l i mocy 120 KM z manualną, 6-stopniową skrzynią biegów.
Ładowność tego modelu dochodzi do 1400 kg, a przestrzeń ładunkowa mieści maksymalnie 6,6 m³. Proace może holować przyczepę o masie całkowitej do 2500 kg.
Wysokość 1,9 m umożliwia wygodne parkowanie na standardowych parkingach podziemnych i wielopoziomowych, a manewrowanie w warunkach miejskich ułatwia średnica zawracania o wartości 12,4 m między krawężnikami dla auta o długości 4,98 m.

O 50 km więcej
Proace City jest dostępny w wersji furgon, furgon brygadowy oraz osobowej Verso, którą może podróżować do 7 osób.
Proace City może mieć przestrzeń ładunkową dochodzącą do 4,4 m³. Wersja z napędem elektrycznym ma ładowność 780 kg, zaś auto z silnikiem benzynowym lub Diesla może przewieźć do 1000 kg.
Proace City ma również odmianę elektryczną z silnikiem o mocy 136 KM i baterią 50 kWh. Na jednym ładowaniu wg WLTP może przejechać do 330 km, o 50 km więcej niż poprzednio. Ładowanie może się odbywać z mocą do 100 kW.
Proace City może też napędzać silnik Diesla o pojemności 1,5 l i kilu wariantach mocy do 130 KM. Współpracują z nim 6-stopniowa manualna skrzynia lub 8-stopniowy automat. Do wyboru jest także 1,2-litrowy silnik benzynowy o mocy 110 KM z 6-biegową skrzynią manualną.

Nowy w rodzinie
Rodzinę modeli Proace uzupełnia nowy Proace MAX. Wersja elektryczna ma silnik o mocy 272 KM i momencie obrotowym 410 Nm. Dzięki dużej baterii i oszczędnej pracy napędu zasięg auta wynosi aż do 420 km (wg WTLP).

Oferowany jest też Hilux z miękką hybrydą. Silnik Diesla o pojemności 2,8 l został wzmocniony hybrydowym układem elektrycznym, specjalnie zaprojektowanym pod kątem jazdy po drogach asfaltowych i w trudnych warunkach terenowych. Mild Hybrid 48V ma zapewnić większą dynamikę, bardziej płynną jazdę, lepsze hamowanie i niższe zużycie paliwa. Układ hybrydowy sprawia, że system start-stop jest bardziej efektywny oraz szybciej i ciszej reaguje podczas ruszania. Silnik spalinowy jest dłużej wyłączony, co ogranicza zużycie paliwa nawet o 5%.

Proace MAX jest również oferowany jako podwozie na ramie, co umożliwia zbudowanie dowolnej zabudowy.
Odświeżone modele Proace, Proace City oraz nowe Proace MAX trafią do salonów w 2024 roku.













