Schmitz Cargobull uruchomił nową linię produkcyjną w zakładzie w Figueruelas. W oficjalnym otwarciu wzięło udział ponad 700 partnerów i klientów firmy.
Na nowej linii będą powstawać naczepy kurtynowe S.CS oraz furgonowe i chłodnie z rodziny S.KO. Jej wydajność wynosi 60 pojazdów na dobę. Producent zainwestował w nowy zakład 16,6 miliona euro. 33% zużywanej energii dostarczają ogniwa fotowoltaiczne.
Schmitz Cargobull: 20 lat współpracy
– Ponad 20 lat temu położyliśmy kamień węgielny pod naszą historię sukcesu w Hiszpanii, inwestując we własny zakład produkcyjny. Teraz, dzięki nowej linii montażowej, pokonujemy kolejny kamień milowy. To nie koniec, nasze plany obejmują również montaż pojazdów samowyładowczych – powiedział Andreas Schmitz, dyrektor generalny firmy Schmitz Cargobull.
– Wystarczy 150 minut, aby na nowej linii montażowej powstała kompletna naczepa. W każdej chwili możemy zdecydować, jaki pojazd chcemy produkować – mówi Jordi Romero, kierownik zakładu i dyrektor zarządzający Schmitz Cargobull Ibérica. – Dzięki temu jesteśmy bardziej elastyczni i wszechstronni i możemy lepiej dostosować się do zmian na rynku i popytu.
– Możemy zaoferować klientom gamę pojazdów o wysokiej jakości przystosowanych do ich potrzeb, zapewniających niski całkowity koszt użytkowania. Zapewniamy również krótkie terminy dostaw, doskonały dostęp do części zamiennych oraz liczne usługi, od finansowania po telematykę i sprzedaż pojazdów używanych. Ciągły rozwój oparty na innowacjach i technice umożliwia nam optymalizację zarządzania flotą i przyspieszenie cyfryzacji – zwraca uwagę Miguel Iglesias, dyrektor handlowy Schmitz Cargobull Ibérica.
Południe i wschód
Pojazdy produkowane w nowym zakładzie będą sprzedawane w Hiszpanii, Francji, Portugalii i Afryce Północnej, a także we Włoszech, Belgii, Niemczech, na Ukrainie i w Bułgarii.
Firma zatrudnia w Hiszpanii 330 pracowników. W minionym roku finansowym produkcja wyniosła 3878 pojazdów, a obroty tutejszej spółki sięgnęły 160 mln euro. Schmitz spodziewa się, że w roku finansowym 2023/24 produkcja w Hiszpanii wzrośnie do 5000 pojazdów.