poniedziałek, 26 lutego, 2024
Strona głównaAktualnościRenault Trucks E-Tech T i C są produkowane seryjnie

Renault Trucks E-Tech T i C są produkowane seryjnie

Właśnie rozpoczęła się seryjna produkcja elektrycznych Renault Trucks E-Tech T i C w fabryce Bourg-en-Bresse.

Zakład montuje samochody ciężarowe od 60 lat. Przeznaczone do dystrybucji regionalnej i budownictwa miejskiego E-Tech T i C są najnowszymi modelami w elektrycznej gamie producenta obejmującej pojazdy o masie od 650 kg do 44 t.

Chcąc sprostać produkcji nowych elektrycznych samochodów ciężarowych, Renault Trucks zainwestowało w przekształcenie i adaptację zakładów przemysłowych, a także szkolenia pracowników. W fabryce Bourg-en-Bresse firma wykorzystuje czteroletnie doświadczenie z wytwarzania elektrycznych ciężarówek o średnim tonażu w zakładzie w Blainville-sur-Orne.

Maksymalnie 660 KM

Renault Trucks E-Tech T i C są montowane na tej samej linii co ich odpowiedniki z silnikiem Diesla, a następnie przechodzą do zajmującej 5200 mkw. strefy Renault Trucks E-Tech. Tam wykwalifikowani operatorzy i technicy wykonują czynności związane montażem elektrycznego modułu napędowego (EDU), przekładni i akumulatorów. Po tym etapie pojazdy wracają na taśmę, gdzie z innymi pojazdami przechodzą testy i kontrolę jakości.

Ciężarówki E-Tech T i C obejmują praktycznie wszystkie zastosowania w budownictwie miejskim i dystrybucji regionalnej. Pojazdy można dostosować do każdego ładunku oraz typu zabudowy dzięki trzem rodzajom przystawek odbioru mocy (PTO): elektrycznej, elektromechanicznej lub mechanicznej od skrzyni biegów.

E-Tech T i C

Renault Trucks E-Tech T i C mogą tworzyć zestawy o dmc do 44 ton. Występują jako ciągniki siodłowe 4×2 i 6×2, z długą kabiną i rozstawem osi 3900 mm oraz podwozia 4×2, 6×2 i 8×4 tridem, z krótką lub długą kabiną i jedenastoma rozstawami osi od 3900 do 6700 mm.

Renault Trucks E-Tech T i C mogą być wyposażone w dwa lub trzy silniki elektryczne o łącznej mocy do 490 kW (660 KM).

Akumulatory z Gandawy

Wspomniane ciężarówki mogą być wyposażone w zestaw od czterech do sześciu akumulatorów litowo-jonowych, zapewniający od 390 do 540 kWh energii. Akumulatory można ładować prądem przemiennym (AC) do 43 kW lub prądem stałym (DC) do 250 kW. Zasięg dochodzi do 300 km.

E-Tech T i C

Ogniwa i moduły akumulatorów są dostarczane przez Samsung SDI i montowane w Gandawie w Belgii, w zakładzie należącym do Grupy Volvo, którego częścią jest Renault Trucks.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź