Mechanik Giacomo Paladino i doradca serwisowy Daniele Cagol. To dwaj Włosi, do których trafiła nagroda DAF European Service Team of the Year 2024. Tym międzynarodowym konkursem DAF podkreśla znaczenie wykwalifikowanych mechaników i doradców serwisowych.
Zespoły z osiemnastu krajów reprezentujące dealerów DAF i punkty serwisowe w całej Europie zaprezentowały swoje umiejętności podczas dwudniowego międzynarodowego finału. Polskę reprezentowali pracownicy rzeszowskiego oddziału DAF Wanicki – Karol Kruk (mechanik) i Jakub Porowski (doradca serwisowy). Karol wywalczył prawo uczestnictwa w europejskim finale wygrywając w grudniu polską edycję konkursu. Warto podkreślić, że Karol Kruk to pierwszy mechanik w historii krajowych eliminacji, który zdobył komplet punktów w jednej z konkurencji. Co więcej, był także bliski powtórzenia tego wyniku w kolejnym z zadań, w którym do maksimum zabrakło mu zaledwie trzech punktów. Mechanik i doradca serwisowy mieli do wykonania wymagające zadania teoretyczne i praktyczne związanych z silnikami i pojazdami. Aby działać skutecznie, zespoły musiały wykazać się kompleksowym i dogłębnym zrozumieniem aspektów technicznych dotyczących pojazdów, a przede wszystkim umiejętnością współpracy.
Zaawansowane technologie, najlepszy serwis
– DAF organizuje konkurs Service Team of the Year w celu podkreślenia wartości doświadczonych pracowników serwisu — powiedział Twan Winters, dyrektor ds. obsługi posprzedażnej w DAF Trucks. – Pojazdy ciężarowe DAF wykorzystują najnowocześniejsze technologie zapewniające wydajność, bezpieczeństwo i komfort kierowcy na najwyższym poziomie. Do serwisowania tych złożonych pojazdów niezbędna jest kompleksowa i gruntowna wiedza techniczna. Doradcy serwisowi muszą skutecznie komunikować się z klientami w zakresie świadczonych usług.
– Nie można przecenić znaczenia silnych zespołów serwisowych w obliczu rozwoju rynku, z którym mierzy się DAF Trucks. Dlatego dealerzy DAF w całej Europie zawsze mają oferty pracy dla wykwalifikowanych i zaangażowanych techników — stwierdził Albert Florijn, dyrektor działu Dealer Workshop Services w DAF Trucks. – Doradca serwisowy i mechanik ściśle ze sobą współpracują w celu zadbania o optymalną satysfakcję klienta. Skupiamy się na zapewnieniu wyjątkowej obsługi i jakości z uwzględnieniem najdrobniejszych szczegółów. Zespoły serwisowe dealerów odgrywają w tym aspekcie kluczową rolę.
Umiejętności, ale i pokora
Doradca serwisowy Daniele Cagol i mechanik Giacomo Paladino ze zdumieniem odebrali trofea.
– Widząc niezwykle wysoki poziom innych zespołów, najlepiej zachować pokorę. Oczywiście jesteśmy niesamowicie dumni, ale dla nas wykonywanie tych wymagających zadań było również świetną zabawą. Tak jak wszyscy musieliśmy dać z siebie wszystko, dzięki czemu było to bardzo pouczające doświadczenie – powiedział Giacomo Paladino.
Kolejny DAF European Service Team of the Year za dwa lata.