Dachser połączył doświadczenie swoich zespołów Air & Sea Logistics w Niemczech i Indiach, aby przetransportować 60-tonowy autoklaw od producenta w Nadrenii Północnej-Westfalii do Bangalore.
Transport tego ponadgabarytowego ładunku zlecił jego producent. Oprócz zbiornika, należało przetransportować również towarzyszące mu elementy, ważące po kilka ton. Wymiary samego autoklawu były imponujące: długość ponad 15 metrów i średnica ponad 5 metrów. Miejsce przeznaczenia: firma z branży lotniczej i kosmicznej w Bangalore w południowych Indiach.
Wiedza fachowa
Po intensywnych przygotowaniach autoklaw opuścił zakład w Coesfeld koło Münster w Niemczech i dotarł zestawem z niskopodłogową naczepą do pobliskiego Lüdinghausen. Tam, przy użyciu 450-tonowego dźwigu mobilnego, został załadowany na barkę, która przetransportowała go rzeką do Antwerpii. Stamtąd podróżował jako break bulk, czyli niekontenerowy transport ciężki, na kontenerowcu do Chennai w Indiach nad Zatoką Bengalską. Transport trwał 21 dni.
– Sukces w dostarczaniu takich przesyłek zależy od ścisłej koordynacji i współpracy wszystkich zaangażowanych w projekt stron – tak, aby wszystko szło płynnie. Dzięki naszemu podejściu skoncentrowanemu na kliencie, niestandardowym rozwiązaniom i globalnej sieci ekspertów logistycznych jesteśmy niezawodnym partnerem, jeśli chodzi o realizacje tak złożonych projektów transportowych – powiedział Claus Freydag, dyrektor Air & Sea Logistics w Niemczech w Dachserze.
Dachser w Indiach: własny plan
W Chennai kontrolę nad ładunkiem przejął zespół z Dachser Indie. Był odpowiedzialny za prawie 350-kilometrową podróż ładunku z portu w Chennai do siedziby odbiorcy w Bangalore. Jeszcze przed przybyciem do portu należało się odpowiednio przygotować do transportu nietypowego ładunku.
Ekipa z Dachsera India zorganizowała wymagane od władz zezwolenia na przemieszczanie się po drogach publicznych pojazdu z ładunkiem ponadnormatywnym. Do transportu musiał być zaadaptowany zarówno pojazd, jak i fragmenty trasy przejazdu. Cały przejazd był nadzorowany przez pilota.
– Dzięki skrupulatnemu planowaniu zespołów i ścisłej współpracy wszystkich zaangażowanych osób, opanowaliśmy ten niecodzienny transport – stwierdził Huned Gandhi, dyrektor regionu Indii w Dachserze.
Z Szanghaju do Gdańska
Dachser ma duże doświadczenie w realizacji projektów specjalnych także w Polsce.
– Transporty ponadgabarytowe i specjalistyczne to jedne z najciekawszych zadań w naszej pracy. W zeszłym roku transportowaliśmy kompletną linię produkcyjną dla klienta z branży motoryzacyjnej z Szanghaju do Gdańska. Najpierw drogą morską z Szanghaju do portu w Gdańsku, gdzie została załadowana na specjalistyczne ciężarówki i przewieziona do miejsca docelowego. W projekt zaangażowane były trzy oddziały firmy Dachser: z Chin, Niemiec i Polski. Cała operacja logistyczna, od przedstawienia oferty do dostarczenia ostatniego komponentu, trwała blisko sześć miesięcy. Tak złożone projekty wymagają dużo pracy, znajomości branży i zaangażowania, ale jednocześnie dają ogromną satysfakcję – powiedział Marcin Mackiewicz, dyrektor logistyki morskiej i powietrznej w firmie Dachser w Polsce.