Solaris Bus & Coach wygrał kolejne zamówienie na dostawę autobusów elektrycznych do Mediolanu. Tym razem do włoskiej metropolii trafi 105 przegubowych Urbino 18 electric.
Tym samym ATM Milano stał się jednym z największych odbiorców „bezemisyjnych” pojazdów marki Solaris. Dostawy 105 przegubowych elektrycznych Solarisów rozpoczną się w połowie 2025 roku.
To już kolejne zamówienie, które napłynęło z Mediolanu. Współpraca Solarisa i ATM Milano rozpoczęła się w 2014 roku. Od tego czasu przewoźnik zamówił u producenta łącznie blisko 500 pojazdów. Co ciekawe, od 2018 Solaris dostarcza do Mediolanu wyłącznie pojazdy z napędem „bezemisyjnym”.
Mocna pozycja
– Autobusy elektryczne Solaris są już stałym elementem pejzażu europejskich miast. Przykład Mediolanu, który tak dynamicznie inwestuje w zrównoważony transport, jest imponujący – powiedział Javier Iriarte, prezes zarządu Solaris Bus & Coach sp. z o.o.
Przedmiotem najnowszego zamówienia ATM Milano jest Urbino 18 electric. Przegubowy elektryczny Solaris zostanie wyposażony w baterie typu High Energy o łącznej pojemności 700 kWh. Tak jak dostarczone już wcześniej do Mediolanu autobusy elektryczne firmy, także tym razem zamówione modele będą ładowane zarówno poprzez wtyczkę plug-in, jak i pantograf. Dzięki zoptymalizowanemu wykorzystaniu infrastruktury miejskiej, autobusy będą regularnie korzystały z ładowarek na trasie przejazdu, co zagwarantuje im całodzienny zasięg.
Solaris umacnia pozycję na rynku włoskim, zwłaszcza w autobusach bateryjnych i wodorowych. Tylko w tym roku producent podpisał kontrakty między innymi na dostawy 98 elektrycznych Urbino do Cagliari i 90 autobusów wodorowych do Wenecji. Solaris zrealizuje także największe dotychczas europejskie zamówienie na autobusy wodorowe i wyprodukuje aż 130 pojazdów napędzanych wodorem dla Bolonii.