Poczta Polska wzięła się za terminowość dostarczania przesyłek. Listy priorytetowe, paczki priorytetowe i ekonomiczne, flagowa usługa Pocztex – wszędzie widać poprawę terminowości. Zerknijmy na szczegóły danych za pierwsze 9 tygodni 2025 roku. Odsłaniają one pozytywne efekty ogłoszonego w sierpniu 2024 roku Planu Transformacji.
– Twarde dane pokazują, że Poczta Polska konsekwentnie pracuje nad poprawą jakości świadczonych usług. Znacząca poprawa terminowości dostarczania przesyłek w różnych kategoriach jest dowodem na to, że możliwe jest połączenie efektywności operacyjnej z wysokim poziomem satysfakcji klienta, nawet w warunkach transformacji firmy – mówi Sławomir Żurawski, wiceprezes Poczty Polskiej ds. operacji i logistyki.
Listy priorytetowe
Analiza danych dotyczących listów priorytetowych, pokazuje, że średni wolumen tygodniowy tych przesyłek sięgał około 600 000 sztuk. Już od drugiego tygodnia stycznia zanotowano stabilny wzrost jakości usługi, utrzymując poziom powyżej założonego celu. Średnio ponad 94% listów priorytetowych było dostarczanych najpóźniej w trzecim dniu po nadaniu, czyli w tzw. standardzie D+3.
Paczki
Od początku roku wskaźnik terminowości w zakresie dostarczania paczek priorytetowych skoczył powyżej założonego progu. Utrzymuje się na stabilnie wysokim poziomie aż do dzisiaj. W pierwszym tygodniu 2025 roku osiągnięto poziom 98%, a kolejne tygodnie ustabilizowały się na poziomie 99% skutecznego i terminowego doręczania. To oznacza, że Poczta Polska dostarcza paczki priorytetowe powyżej ustawowego celu.
Równie dobre wiadomości płyną z analizy paczek ekonomicznych. Od początku roku wskaźnik terminowości utrzymywał się na wysokim poziomie 99%, w ustawowym standardzie dostawy D+5 (dostawa do adresata najpóźniej w piątym dniu po nadaniu). Jest to szczególnie istotne, biorąc pod uwagę, że przesyłki ekonomiczne są często wybierane przez klientów jako bardziej budżetowa i konkurencyjna cenowo opcja wysyłki.
Od lutego 2025 średnio ponad 99 paczek na 100 nadanych za pośrednictwem Poczty Polskiej dociera do adresata w zakładanym standardzie. To dowód na to, że poczta skutecznie radzi sobie z wyzwaniami logistycznymi.
Pocztex
Flagowa i najpopularniejsza usługa Pocztex, znana z szybkiego doręczania przesyłek kurierskich, również nie zawodzi. Średnio, każdego tygodnia klienci nadawali Pocztexem ponad milion paczek. Ponad 95% z nich dotarło do adresata następnego dnia po nadaniu (D+1). To świadczy o wysokim zaangażowaniu Poczty Polskiej w zapewnienie szybkiej i niezawodnej usługi kurierskiej.