Naczepy samowyładowcze Fliegl – oczekuje się od nich głównie niskiej masy własnej. My mamy do zaproponowania znacznie więcej.
Naczepy samowyładowcze Fliegl tworzą zróżnicowaną rodzinę pojazdów, które występują w odmianach dwu- lub trzyosiowych ze skrzynią stalową lub aluminiową. Dostępne są modele o wyjątkowo niskiej masie własnej, a także ze skrzynią z izolacją cieplną, przeznaczone do transportu asfaltu. Objętość skrzyń wynosi od 25 do 57 m3.
Pomysłowe rozwiązania zastosowane przez konstruktorów firmy Fliegl podnoszą funkcjonalność i bezpieczeństwo eksploatacji naczep wywrotek. Co ważne, są to proste akcesoria mechaniczne, niezawodne i odporne na trudne warunki eksploatacji w budownictwie czy rolnictwie.
Na miarę potrzeb
Gamę uniwersalnych wywrotek otwierają warianty dwuosiowe zdolne transportować ładunki o masie do 29 t. Do wyboru jest model ZHKA 330 ze skrzynią aluminiową o objętości 25 lub 30 m3. Jest również ZHKS 330 ze skrzynią stalową o objętości 25 lub 27 m3 w przypadku podwozia trzyosiowego. Tego typu naczepy mogą być szczególnie przydatne na placach budów w miastach, gdzie zwrotność zestawu ma duże znaczenie.
Analogiczne pojazdy trzyosiowe DHKA/DHKS 390 mogą przewozić ładunki o masie do 34 t. Lekkie wersje DHKA 390 występują ze skrzyniami o objętości 25, 30 lub 38 m3. Także w odmianach 27 lub 31 m3 dostosowanych do lokalnych rynków. Na życzenie stosujemy skrzynie o dużej objętości: 40, 41, 50 lub 57 m3. Z kolei model ze skrzynią stalową DHKS 390 LightMaster ma 50 m3. Jest dostępny także w odmianie dla rolnictwa.
Naczepy samowyławodcze Fliegl
Dla użytkowników zainteresowanych maksymalizacją ładowności i redukcją kosztów eksploatacji, Fliegl ma w ofercie naczepy Revolution ze skrzynią 25, 30 lub 49 m3. Projektując te naczepy, położono nacisk na zmniejszenie masy własnej. Najlżejsze ważą „na pusto” zaledwie 3900 kg. Pojazdy mają aluminiowe skrzynie ze ścianami bocznymi z profili zamkniętych o grubości 30 mm. Poruszają się na kołach z aluminiowymi felgami. Wariant 25 m3 ma wysokość tylko 1450 mm. Jest niższy niż ciągnik i w całości „chowa się” w jego cieniu aerodynamicznym. Obniża opory ruchu i sprzyja redukcji zużycia paliwa.
Wywrotki Asphaltprofi Thermo ze skrzynią izolowaną mogą mieć dwie lub trzy osie i skrzynię 24,5 lub 27 m3.
Stabilność, bezpieczeństwo, wygoda
Naczepy samowyładowcze Fliegl w całej gamie dostępne są osie BPW lub SAF z hamulcami tarczowymi lub bębnowymi. Producent opracował autorski system DriveOn stabilizujący wywrotkę podczas rozładunku oraz ułatwiający poruszanie się w trudnym terenie. Gdy wykonujemy rozładunek, wtedy uruchamiają się podpory, które blokują ruch zawieszenia ostatniej osi. Dzięki temu „mocno podparta z tyłu” naczepa staje się bardziej stabilna. Całość wykorzystuje proste elementy sterowane mechanicznie i waży tylko 26 kg. Po zakończeniu rozładunku, podpory automatycznie wracają do położenia do jazdy.
Uzupełnieniem tego rozwiązania jest możliwość uniesienia pierwszej osi naczepy, wskutek czego nacisk na siodło ciągnika zwiększa się o 2,8 t. Dodatkowo stabilizuje to zestaw przy rozładunku. Gdy skrzynia jest opuszczona i załadowana do pełna to uniesienie osi powoduje, że nacisk na siodło rośne o 6,7 t. Pozwala to sprawniej ruszyć np. na grząskim podłożu.
Innym, praktycznym ułatwieniem jest obrotowy podest S.T.E.P., który ułatwia dostęp do plandeki osłaniającej ładunek wywrotki. S.T.E.P. ma schodki i podłogę z blachy ryflowanej i występuje w wersji rozkładanej na prawą lub lewą stronę naczepy. Wraz z nim Fliegl proponuje elektrycznie sterowaną plandekę, która znacznie zwiększa bezpieczeństwo i wygodę kierowcy.