poniedziałek, 4 marca, 2024
Strona głównaTransport 4.0TelematykaBezpieczeństwo ładunków w transporcie intermodalnym

Bezpieczeństwo ładunków w transporcie intermodalnym

Seris Konsalnet jako jedna z pierwszych firm branży security wprowadziła usługi monitorowania wszystkich typów ładunków intermodalnych.

Światowy rynek zabezpieczeń GPS rośnie w szybkim tempie – w ciągu najbliższych 3 lat już co czwarty transport będzie zabezpieczony profesjonalnym monitoringiem GPS. Nic dziwnego, skoro złodzieje są zdolni nawet do okradania transportów, będących w ruchu. Seris Konsalnet jako jedna z pierwszych firm branży security wprowadziła usługi monitorowania wszystkich typów ładunków intermodalnych. Usługi wykonywane są z wykorzystaniem elektronicznych plomb i kłódek oraz satelitarnych trackerów.

Kontener w drodze

Dostawa na inny kontynent wiąże się najczęściej z wykorzystaniem kontenerów i transportu intermodalnego. Ponad 80% towarów w handlu międzynarodowym przewożonych jest drogą morską, zaś straty, związane z kradzieżami towarów, szacowane są na 50 mld dol. rocznie. Wpływa na to skala: w transporcie używanych jest ok. 17 milionów kontenerów.

Transport narażony jest na wiele niebezpieczeństw, zarówno spowodowanych przez siły natury, jak i działalność człowieka. Należy więc jakoś naszą przesyłkę zabezpieczyć. Aby zapobiec wpadnięciu kontenera do morza niewiele możemy zrobić, ale można zapobiegać jego zaginięciu lub otwarciu przez osoby niepowołane.

– W ostatnim okresie nasiliły się kradzieże i włamania do ciężarówek oraz kontenerów na terenie Polski i Europy – mówi Paweł Turniak, dyrektor ds. systemów GPS w Seris Konsalnet Security. – Złodzieje działają w coraz bardziej wymyślny sposób, okradane są nawet transporty będące w ruchu. Trudno w to uwierzyć, ale dochodzi do kradzieży towarów z pojazdów ciężarowych jadących z prędkością autostradową.

Seris Konsalnet: stale na widoku

Dla dyrektorów logistyki bezpieczeństwo przewożonego ładunku staje wyzwaniem większym niż kiedykolwiek wcześniej. Dodatkowo monitorowanie i planowanie dostaw (ETA) ładunków oraz ich aktualny status jest niezwykle ważne z uwagi na konieczność zachowania łańcuchów dostaw.

W związku z tym firma Seris Konsalnet wprowadziła jako pierwsza na rynku usługę monitorowania wszystkich typów ładunków intermodalnych za pomocą elektronicznych plomb, kłódek oraz satelitarnych trackerów.

Użytkownik może dobrać specjalne urządzenie, dzięki któremu ładunek staję się dodatkowo zabezpieczony mechanicznie oraz jest monitorowany w czasie rzeczywistym.

– Zabezpieczenia wykorzystujące systemy satelitarne oraz telemetryczne ładunków intermodalnych rosną w tempie blisko 50% rocznie – mówi Paweł Turniak. – Oczekujemy, że w ciągu najbliższych trzech lat (do 2025) liczba aktywnych urządzeń urośnie do 10 mln. Wtedy blisko co czwarty kontener (24%) będzie miał zainstalowany system satelitarnego śledzenia transportu intermodalnego.

Dzięki zastosowaniu urządzeń do satelitarnego śledzenia ładunku można nie tylko fizycznie zabezpieczyć np. kontener, ale także monitorować jego bieżąca pozycję oraz inne parametry, np. temperaturę i wilgotność we wnętrzu. Co wchodzi w zakres takiego monitoringu? Użytkownik wie, gdzie znajduje się jego transport; otrzymuje powiadomienia, gdy kontener zacznie poruszać się poza wyznaczoną trasą; otrzyma alert, gdy zostanie naruszona elektroniczna plomba na ładunku lub gdy ktoś nieuprawniony będzie starał się złamać zabezpieczenia elektronicznej kłódki. Co więcej, dokładnie wie, ile czasu jedzie transport, jak zmieniały się temperatura i wilgotność, czy pojawiły się niezaplanowane postoje. Podczas kontroli celnej uprawniona osoba może zdalnie otworzyć ładunek do inspekcji, a potem – również zdalnie – go zabezpieczyć. Ponadto zabezpieczenia, stosowane przez Seris Konsalnet mają certyfikat ATEX (zabezpieczenie ładunków zagrożonych wybuchem).

Seris Konsalnet

– Po wdrożeniu zintegrowanej ochrony ładunków intermodalnych przez naszych klientów otrzymujemy od nich informację zwrotną o znacznym obniżeniu poziomu kradzieży i poprawie informacji logistycznych – podsumowuje wdrożenie usługi Paweł Turniak. – Ta poprawa dotyczy całego łańcucha dostaw, czyli jest zauważalna zarówno dla producenta, przewoźnika, jak i odbiorcy końcowego.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź