środa, 16 października, 2024

fleetLOG 4/2024

To już rok. Właśnie minął rok, odkąd na rynku pojawił się nowy, branżowy magazyn fleetLOG. Oto nasze kolejne wydanie fleetLOG 4/2024, nie mniej interesujące niż wcześniejszych dziesięć.

Tym razem dużo dyskutujemy na temat zielonego transportu. Przedstawiamy obszerną relację z Kongresu Wodoru oraz punkty widzenia przedstawicieli branży na temat rozwoju nowych napędów i kierunku, w którym zmierza lub powinna zmierzać branża TSL uchwycone podczas kongresu MOVE w Poznaniu. Słowem – dzieje się! I to sporo wokół alternatywnych napędów z naciskiem na pojazdy bateryjne i wodorowe.


Podsumowania i plany to ważne punkty w każdej firmie. Spojrzenie wstecz pozwala lepiej zaplanować przyszłość. Tym razem swoimi wynikami w skali globalnej, ale też lokalnej podzielił się z nami MAN Truck & Bus. Znamy też plany producenta na ten rok. A są one imponujące.

Prawdziwych gigantów na drogach trudno jest spotkać, bo transportują swoje ponadnormatywne ładunki pod osłoną nocy. Ich praca jest trudna, wymaga specjalistycznej wiedzy, dobrego planowania i przewidywania nieprzewidywalnego. Ważny jest też niezawodny sprzęt. Piszemy więc i o nietypowych ładunkach i o najnowszych rozwiązaniach w tej branży.

Podczas przewozów ponadnormatywnych ważne jest bezpieczeństwo. Właśnie w trosce o nie wprowadzono zmiany w przepisach o pilotażu, które powstały po konsultacjach przeprowadzonych przez Ogólnopolskie Stowarzyszenie Pracodawców Transportu Nienormatywnego (OSPTN) we współpracy z Głównym Inspektoratem Transportu Drogowego (GITD).

Przedstawiamy też nasz raport: Rynek samochodów dostawczych. Trendy i prognozy 2024. Podsumowujemy wyniki roku 2023 i wspólnie z ekspertami zastanawiamy się, jak będzie wyglądał ten rok.

Tym razem relacjonujemy dwie premiery ze świata samochodów dostawczych. Na rynek właśnie wjeżdża cała gama zmodernizowanych pojazdów marek Stellantisa oraz Ford Courier.

Jest też nasz test. Sprawdzamy, jak w terenie wypada Ford Ranger Raptor. To wyjątkowe auto ma też wyjątkowy napęd: 3-litrowy benzynowy silnik V6 o mocy 292 KM oraz mnóstwo elektroniki na pokładzie.

Zrównoważony rozwój

MOVE – powtórka materiału

Wiele się mówi o elektryfikacji, ale niewiele nowego. Kongres MOVE, który odbył się
4 kwietnia 2024 r. w Poznaniu uporządkował dotychczasową wiedzę, a urozmaiciła go premiera nowej elektrycznej Scanii do przewozów regionalnych.

Wodór na przyszłość

Wodór wydaje się obiecującym źródłem energii nie tylko w transporcie. Lecz niesie
ze sobą mnóstwo pytań, na które próbowali znaleźć odpowiedź uczestnicy
kongresu „Wodór, gaz, biometan – kluczowe technologie w dekarbonizacji przemysłu”,
który odbył się w dniach 14-15 marca 2024 r. w Gdyni.

Rynek

Rok premier

– Jako MAN Truck & Bus możemy się pochwalić fantastycznymi wynikami w 2023 roku. Nasza sprzedaż wzrosła o 37%, przychody ze sprzedaży o 31%, a operacyjny zwrot ze sprzedaży powiększył się o 6 pp. i wynosi 7,3. To historyczne wyniki – podkreśla Claus Wallenstein, dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska.

Transport ponadgabarytowy

Stały postęp

Obrazem tendencji panujących w konstrukcji pojazdów do transportu ponadnormatywnego są najświeższe nowości oraz oferta prezentowana w ostatnim czasie na targach.

Przełom w zasadach pilotowania pojazdów nienormatywnych

Od 17 lutego 2024 r. obowiązują nowe regulacje prawne dotyczące ruchu drogowego, które wprowadzają nowe zasady pilotażu transportów nienormatywnych, poprawiając bezpieczeństwo. To przełom w zakresie pilotowania pojazdów przekraczających standardowe wymiary i masy.

fleetLOG 4/2024 – Raport

Aktualizacja. Rynek pojazdów dostawczych. Trendy i prognozy 2024

Po problemach roku 2022, w 2023 rynek samochodów dostawczych o dmc do 3,5 t ustabilizował się. Podobnie jak w przypadku pojazdów ciężarowych, w drugiej połowie
popyt zrównoważył podaż. Teraz można spodziewać się rynku konsumenta. Producenci znowu będą musieli walczyć o klienta.

Premiera

Nowe powody

W dniu debiutu nowego Couriera, pojawiły się nowe powody, żeby się zainteresować
tym modelem. W całości zastępuje poprzednika i sięga tam, gdzie ów nie sięgał.

Ofensywa Stellantisa

Citroën, Peugeot, Fiat, Opel, czyli marki należące obecnie do koncernu Stellantis przedstawiły zmodernizowaną gamę samochodów dostawczych. W jednym momencie na rynku pojawiły się trzy nowe modele, każdy dostępny pod czterema różnymi szyldami.

Nasz test – fleetLOG 4/2024

Zabawka dla dorosłych

Niby Ranger, a jednak Raptor. Już na pierwszy rzut oka widać, że mamy do czynienia z nie byle jakim pikapem. Postarał się o to Ford Performance, tworząc praktyczną zabawkę dla dorosłych. Dość kosztowną.


Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

ZOBACZ POPRZEDNI NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź