Volkswagen Amarok drugiej generacji jest większy i jeszcze lepiej radzi sobie w trudnym terenie.
Volkswagen Amarok drugiej generacji ma większy rozstaw osi i jest dłuższy. Jednocześnie ma większy kąt natarcia i głębokość brodzenia.
Z przyczepą i z namiotem
Amarok ma teraz 5350 mm długości, czyli o 96 mm niż poprzednio. Rozstaw osi wzrósł o 173 mm do 3270 mm. Sprawia to, że jest więcej miejsca, zwłaszcza w drugim rzędzie siedzeń. Głębokość brodzenia wzrosła z 500 do 800 mm, powiększył się również kąt natarcia.
W skrzyni ładunkowej pomiędzy nadkolami mieści się w poprzek europaleta. W wersji z pojedynczą kabiną można załadować nawet dwie. Uchwyty do mocowania na skrzyni ładunkowej mają wytrzymałość do 500 kg. Maksymalna ładowność Amaroka wzrosła z 1 do 1,16 tony. Dach można obciążyć do 350 kg, co wystarczy by ustawić na nim np. czteroosobowy namiot. Amarok może też holować przyczepę o masie całkowitej do 3,5 tony.
Nowy Amarok ma silnik wysokoprężny 3.0 V6 TDI o mocy 240 KM i momencie obrotowym 600 Nm oraz automatyczną skrzynią biegów o 10 przełożeniach. Nowy napęd na cztery koła 4Motion oferuje do wyboru cztery tryby jazdy.
Volkswagen Amarok już w czerwcu
Podobnie jak pozostałe modele marki Volkswagen Samochody Dostawcze, również nowy Amarok ma gwarancję na 5 lat lub 150 000 km. W Polsce jest dostępny w trzech wersjach wyposażenia. Cena wersji Style wynosi 229 000 zł netto, PanAmericana – 249 000 zł netto, a Aventura – 269 000 zł netto.
Pierwsze dostawy do klientów planowane są na czerwiec 2023 roku.