W Gdyni, w dniach 29-30 listopada br., odbędzie się VII Konferencja PPLNG i bioLNG. Jakie przewagi wynikają z zastosowania LNG i bioLNG w przemyśle i transporcie w kontekście raportowania ESG? To główny temat podejmowany podczas wystąpień i paneli dyskusyjnych w tym roku. Magazyn fleetLOG jest patronem medialnym tej konferencji.
Podczas spotkania po raz pierwszy zostanie zaprezentowany „Przewodnik dla inwestorów, operatorów i użytkowników instalacji LNG”, przygotowany przez ekspertów Polskiej Platformy LNG i bioLNG,. W przystępny sposób omówiono w nim różne aspekty związane z użytkowaniem i prowadzeniem stacji tankowania LNG i CNG. Równocześnie to doskonałe narzędzie dla osób i firm zainteresowanych inwestowaniem w tym sektorze.
Wśród prelegentów VII Konferencji Polskiej Platofrmy LNG i bioLNG, będą eksperci zarówno z Polski, jak z zagranicy. Organizatorzy duży nacisk położyli też na wiedzę praktyczną oraz networking. Dlatego każdy z bloków tematycznych kończyć się będzie sesją Q&A lub panelem dyskusyjnym. Każdego dnia odbywać się będą także warsztaty prowadzone przez ekspertów PPLNG.
VII Konferencja PPLNG i bioLNG: Nie tylko ekologia
Tegoroczną, dwudniową konferencję podzielono na kilka bloków tematycznych. Każdy z uczestników będzie mógł zapoznać się z wybranym przez siebie aspektem związanym z LNG oraz bioLNG.
– Bez wątpienia ważnym obszarem dla wszystkich uczestników rynku są aktualne regulacje Unii Europejskiej oraz jej polityka, związana z promowaniem zielonej mobilności. Dlatego zaproszeni przez nas eksperci naświetlą nie tylko obecną sytuację prawną, ale i kierunek, jakim podąża sektor – mówi Jacek Nowakowski, wiceprezes Polskiej Platformy LNG i bioLNG.
Oczywiście nie zabraknie tematów związanych z obszarem polityki środowiskowej. Uczestnicy konferencji podzielą się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi m.in. wymogów związanych z raportowaniem ESG. Zastosowanie paliw LNG i bioLNG wykracza poza kwestie związane z klimatem. Dlatego podczas konferencji eksperci przedstawią także ekonomiczne przewagi wynikające z zastosowania paliw LNG oraz bioLNG.
Na spotkaniu nie zabraknie też tematów związanych z zastosowaniem paliw w transporcie morskim.
– Przejście na LNG i bioLNG będzie miało kolosalne znacznie zarówno dla już istniejącej infrastruktury portowej, przyszłych inwestycji w tym obszarze oraz oczywiście społeczności lokalnych i rynku pracy – dodaje Adam Niklewski, prezes Polskiej Platformy LNG i bioLNG.
Premiera Przewodnika dla inwestorów, operatorów i użytkowników instalacji LNG
Gaz ziemny w formie skompresowanej i skroplonej (CNG i LNG) zyskują na znaczeniu. W transporcie oba paliwa znajdują zastosowanie głównie w autobusach i samochodach ciężarowych. Jego rozwój wspierają zwłaszcza unijne instytucje, które są bardzo zainteresowane wzrostem znaczenia paliw alternatywnych w transporcie. Wynika to z realizacji polityki, która zakłada osiągnięcie przez Wspólnotę neutralności klimatycznej do 2050 r. Jednym z pośrednich zadań jest utworzenie do 2025 r. co najmniej 1 mln publicznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych i punktów tankowania paliwami alternatywnymi.
W związku z tym coraz więcej inwestorów decyduje się na otwarcie stacji CNG lub LNG. Wsłuchując się w ich potrzeby, firma ZBM, która ma na swoim koncie kilka takich realizacji, razem z pozostałymi członkami Polskiej Platformy LNG i bioLNG przygotowała Przewodnik dla inwestorów, operatorów i użytkowników instalacji LNG.
Przewodnik będzie miał swoją premierę podczas VII Konferencji PPLNG w Gdyni. Po premierze dokument będzie dostępny do pobrania na stronie Polskiej Platformy LNG i bioLNG.
Patronat honorowy nad tegoroczną konferencją objęli: Mieczysław Struk – Marszałek Województwa Pomorskiego oraz Wojciech Szczurek – Prezydent Miasta Gdyni.
Szczegółową agendę i formularz rejestracyjny wydarzenia można znaleźć na www.pplng.pl