poniedziałek, 15 kwietnia, 2024
Strona głównaAktualnościVII Konferencja PPLNG i bioLNG: LNG i bioLNG narzędziem redukcji emisji w...

VII Konferencja PPLNG i bioLNG: LNG i bioLNG narzędziem redukcji emisji w raportowaniu ESG

W Gdyni, w dniach 29-30 listopada br., odbędzie się VII Konferencja PPLNG i bioLNG. Jakie przewagi wynikają z zastosowania LNG i bioLNG w przemyśle i transporcie w kontekście raportowania ESG? To główny temat podejmowany podczas wystąpień i paneli dyskusyjnych w tym roku. Magazyn fleetLOG jest patronem medialnym tej konferencji.

Podczas spotkania po raz pierwszy zostanie zaprezentowany „Przewodnik dla inwestorów, operatorów i użytkowników instalacji LNG”, przygotowany przez ekspertów Polskiej Platformy LNG i bioLNG,. W przystępny sposób omówiono w nim różne aspekty związane z użytkowaniem i prowadzeniem stacji tankowania LNG i CNG. Równocześnie to doskonałe narzędzie dla osób i firm zainteresowanych inwestowaniem w tym sektorze.

– Nie ma wątpliwości, że zarówno LNG, jak i bioLNG to paliwa przyszłości. Sytuacja geopolityczna, a także zwiększenie podaży spowodowane rozwojem technologii łupkowej sprawiły, że LNG w szybkim tempie wypiera z rynku gaz sprowadzany poprzez rurociągi. Intensywna rozbudowa europejskiej infrastruktury umożliwiającej import LNG z najdalszych regionów świata oraz bezpieczeństwo dostaw drogą morską, sprawiły, że LNG jest obecnie jednym z najtańszych i najbardziej pewnych źródeł energii. Równie optymistycznie wygląda sytuacja paliwa bioLNG. Jest ono obojętne dla środowiska, a jego cena wraz z rozwojem mocy produkcyjnych będzie sukcesywnie zrównywać się z jej kopalnym odpowiednikiem. Jako eksperci, chcemy przybliżać tematykę i zachęcać przedsiębiorców, aby przyłączyli się do tej – dziejącej się na naszych oczach – rewolucji na rynku energii – mówi Adam Niklewski, prezes Polskiej Platformy LNG i bioLNG.

Wśród prelegentów VII Konferencji Polskiej Platofrmy LNG i bioLNG, będą eksperci zarówno z Polski, jak z zagranicy. Organizatorzy duży nacisk położyli też na wiedzę praktyczną oraz networking. Dlatego każdy z bloków tematycznych kończyć się będzie sesją Q&A lub panelem dyskusyjnym. Każdego dnia odbywać się będą także warsztaty prowadzone przez ekspertów PPLNG.

VII Konferencja PPLNG i bioLNG: Nie tylko ekologia

VII Konferencja PPLNG i bioLNG

Tegoroczną, dwudniową konferencję podzielono na kilka bloków tematycznych. Każdy z uczestników będzie mógł zapoznać się z wybranym przez siebie aspektem związanym z LNG oraz bioLNG.

– Bez wątpienia ważnym obszarem dla wszystkich uczestników rynku są aktualne regulacje Unii Europejskiej oraz jej polityka, związana z promowaniem zielonej mobilności. Dlatego zaproszeni przez nas eksperci naświetlą nie tylko obecną sytuację prawną, ale i kierunek, jakim podąża sektor – mówi Jacek Nowakowski, wiceprezes Polskiej Platformy LNG i bioLNG.

Oczywiście nie zabraknie tematów związanych z obszarem polityki środowiskowej. Uczestnicy konferencji podzielą się praktycznymi wskazówkami dotyczącymi m.in. wymogów związanych z raportowaniem ESG. Zastosowanie paliw LNG i bioLNG wykracza poza kwestie związane z klimatem. Dlatego podczas konferencji eksperci przedstawią także ekonomiczne przewagi wynikające z zastosowania paliw LNG oraz bioLNG.

Na spotkaniu nie zabraknie też tematów związanych z zastosowaniem paliw w transporcie morskim.

– Przejście na LNG i bioLNG będzie miało kolosalne znacznie zarówno dla już istniejącej infrastruktury portowej, przyszłych inwestycji w tym obszarze oraz oczywiście społeczności lokalnych i rynku pracy – dodaje Adam Niklewski, prezes Polskiej Platformy LNG i bioLNG.

Premiera Przewodnika dla inwestorów, operatorów i użytkowników instalacji LNG

Gaz ziemny w formie skompresowanej i skroplonej (CNG i LNG) zyskują na znaczeniu. W transporcie oba paliwa znajdują zastosowanie głównie w autobusach i samochodach ciężarowych. Jego rozwój wspierają zwłaszcza unijne instytucje, które są bardzo zainteresowane wzrostem znaczenia paliw alternatywnych w transporcie. Wynika to z realizacji polityki, która zakłada osiągnięcie przez Wspólnotę neutralności klimatycznej do 2050 r. Jednym z pośrednich zadań jest utworzenie do 2025 r. co najmniej 1 mln publicznych stacji ładowania pojazdów elektrycznych i punktów tankowania paliwami alternatywnymi.

W związku z tym coraz więcej inwestorów decyduje się na otwarcie stacji CNG lub LNG. Wsłuchując się w ich potrzeby, firma ZBM, która ma na swoim koncie kilka takich realizacji, razem z pozostałymi członkami Polskiej Platformy LNG i bioLNG przygotowała Przewodnik dla inwestorów, operatorów i użytkowników instalacji LNG.

– Przewodnik jest odpowiedzią na zapotrzebowanie rynku, które ma na celu ułatwienie inwestorom oraz przedsiębiorcom zrozumienia, jak inwestować i rozwijać stacje L CNG i stacje regazyfikacji w Polsce. To swojego rodzaju vademecum zostało przygotowane przez ekspertów z ZBM oraz partnerów – pozostałych członków PPLNG – którzy dzieląc się swoim know-how, mogą przeprowadzić inwestora przez cały proces. Przewodnik ten to zbiór zaleceń i dobrych praktyk, materiał wskazujący możliwości i zasady budowy stacji, poruszający kluczowe zagadnienia, począwszy od Informacji o regulacjach i przepisach związanych z sektorem L CNG, przez praktyczne wskazówki dotyczące procesu inwestycyjnego w stacje L CNG, po kontakty do kluczowych instytucji i partnerów biznesowych – mówi Krzysztof Wojtkowski, future fuel manager z ZBM SA.

Przewodnik będzie miał swoją premierę podczas VII Konferencji PPLNG w Gdyni. Po premierze dokument będzie dostępny do pobrania na stronie Polskiej Platformy LNG i bioLNG.

Patronat honorowy nad tegoroczną konferencją objęli: Mieczysław Struk – Marszałek Województwa Pomorskiego oraz Wojciech Szczurek – Prezydent Miasta Gdyni.  

Szczegółową agendę i formularz rejestracyjny wydarzenia można znaleźć na www.pplng.pl

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź