czwartek, 20 marca, 2025
Strona głównaAktualnościeActros 400 powyżej oczekiwań

eActros 400 powyżej oczekiwań

Przez dwa tygodnie firma Armir, która zajmuje się m.in. dystrybucją produktów mrożonych, testowała ciężarówkę eActros 400 z zabudową chłodniczą. Pojazd zaimponował szczególnie niskim zużyciem energii w ruchu miejskim.

eActros 400 z zabudową chłodniczą to pojazd przeznaczony do transportu towarów wymagających przewozu w kontrolowanej temperaturze. Jedną z firm specjalizujących się w dostarczaniu produktów głęboko mrożonych, ale także świeżych – jest Armir, spółka należąca do Frigo Logistics.

Elektryczna ciężarówka

Przez dwa tygodnie Armir w dostawach lokalnych ze swojego magazynu do klientów sprawdzał funkcjonalność eActrosa 400.

– Od pewnego czasu testujemy ciężarówki elektryczne, a teraz przyszedł czas na Mercedesa. Umożliwił nam to nasz dealer, firma Auto Partner Jan Garcarek i Andrzej Garcarek. Początkowo byliśmy dość ostrożni, bo agregat, który utrzymuje w chłodni stałą temperaturę –19 st. C, zużywa sporo energii. Pierwsze trasy nie przekraczały 150 km, ale później okazało się, że możliwe jest realizowanie dostaw nawet do 300 km. Ma na to wpływ wiele czynników, takich jak pogoda, styl jazdy. Nasz kierowca ocenia realistyczny zasięg tego pojazdu na ok. 350 km. – mówi Marcin Antczak, manager ds. floty w Armirze.

Ze względu na specyfikę trasy, eActros 400 poruszał się na trasach mieszanych. W mieście, ale też poza miastem, gdzie zlokalizowany są magazyny Armiru.

– Największe wrażenie zrobiło na mnie to, że w ruchu miejskim, w korkach pojazd zużywał porównywalną ilość energii co w trasie. Wydaje mi się, że wynika to m.in. z innowacyjnej konstrukcji tego pojazdu. Ma on elektryczną tylną oś zintegrowaną z dwoma silnikami, która przenosi napęd na koła z pominięciem wału napędowego. To duży atut tej ciężarówki Mercedesa.

Atuty eActros 400

Innym ważnym aspektem jest możliwość przygotowania się na elektryczną transformację, a tego oczekują klienci. Również ekologia, redukcja śladu węglowego jest dla nas bardzo istotna. Jednak zanim zdecydujemy się na zakup takich samochodów, chcemy się przygotować i sprawdzić zasięgi oraz możliwości ładowania.

Korzystaliśmy tu ze wsparcia eConsultanta Mercedesa aby wiedzieć, jak obserwować pojazd w systemie telematycznym i jakie dane możemy uzyskać. Dzięki testowi mamy wiedzę praktyczną, a to cenne doświadczeniem. Na potrzeby testu otrzymaliśmy od dealera mobilną ładowarkę, jednak w normalnej eksploatacji bardziej funkcjonalne będą ładowarki stacjonarne. Jesteśmy na to przygotowani, ponieważ nasze magazyny są wyposażone we własne instalacje fotowoltaiczne. Nasi kierowcy również byli zadowoleni z możliwości testowania eActros 400.

Po pierwsze, podkreślali ciszę w kabinie. Całodzienny hałas, do którego dołącza się zwykle jeszcze praca agregatu, to dla nich spory dyskomfort. Po drugie, ważny atut to dynamika i przyjemność prowadzenia, niezależnie od obciążenia ładunkiem, moment obrotowy jest dostępny od razu. Można również wstępnie ogrzać kabinę, a to wyraźnie zwiększa komfort kierowcy. Po trzecie plusem jest wyposażenia eActrosa 400 w kamery MirrorCam zamiast lusterek. Nie mamy takiego rozwiązania w naszych dystrybucyjnych ciężarówkach Mercedesa z tradycyjnym napędem.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź