wtorek, 15 października, 2024
Strona głównaAktualnościRaben Transport testuje eActrosa

Raben Transport testuje eActrosa

Raben Transport testuje ciągnik eActrosa 300. Używa go do przewozów wahadłowych pomiędzy fabrykami jednego z klientów.

– Obecnie testujemy eActrosa 300 Tractora, którego udostępnił nam nasz dealer Daimler Truck Retail Polska – mówi Łukasz Orłowski, specjalista od zarządzania i etyki biznesu w firmie Raben Transport. – Wdrożyliśmy go na trzy tygodnie do obsługi przewozów lokalnych dla naszego klienta na trasie pomiędzy jego fabrykami.

eActros 300 Tractor pracuje w firmie Raben wahadłowo na trasie liczącej kilkanaście kilometrów w systemie trzyzmianowym, 24 godziny na dobę, wykonując w tym czasie 14-16 przejazdów.

– Zasięg, jaki oferuje bateria, jest na potrzeby tego zadania wystarczający – mówi Łukasz Orłowski. – Oczywiście, aby mogło to optymalnie funkcjonować, niezbędna jest odpowiednia infrastruktura do ładowania, my korzystamy z ładowarek zapewnionych przez klienta. Na podstawie własnej wiedzy oraz dzięki wsparciu eConsultanta z Daimler Truck Polska, Damiana Rendzikowskiego, opracowaliśmy taki system pracy samochodu i ładowania, żeby wykorzystywać ładowarki wtedy, kiedy prąd jest w niższej cenie, podczas wybranego rozładunku lub załadunku. Jedno ładowanie baterii do 100%, pozwala na pokonanie ok. 200 km, choć oczywiście mają na to wpływ także różne czynniki, np. temperatura, ciężar ładunku czy topografia terenu.

Kierowcy go lubią

Kierowcy polubili Mercedesa na baterie.

– Widzimy duże zainteresowanie pracą na takim pojeździe – podkreśla Łukasz Orłowski. – Elektromobilność jest atrakcyjna dla kierowców, interesują się tym tematem, zwłaszcza młodsi, łatwiej więc jest znaleźć pracowników. Elektryczne ciężarówki wymagają innego stylu jazdy, z którym nasi kierowcy już się zapoznali podczas szkoleń i innych testów, ale jednocześnie mają wiele walorów, zwłaszcza pod względem komfortu pracy.

raben
Dominik Stępień

– Po ośmiu godzinach pracy w pojeździe spalinowym hałas silnika daje się we znaki – mówi Dominik Stępień. – eActros pod tym względem zapewnia naprawdę duży komfort. Kolejna zaleta to dynamika: Mercedes ma dwubiegową skrzynię zintegrowaną z silnikami w elektrycznej tylnej osi, co sprawia, że jazda jest wyjątkowo płynna, a moment obrotowy niezależnie od obciążenia jest dostępny od razu. Z innych rozwiązań, które mi pomagają w pracy, warto wspomnieć o wyjątkowo efektywnych światłach drogowych i systemie MirrorCam, dzięki któremu podczas deszczu nie ma konieczności wycierania lusterek, wyświetlacze w kabinie zapewniają pełną widoczność.

Raben: klienci pytają

– Widzimy coraz więcej zapytań ze strony naszych klientów o wykorzystanie elektrycznych ciężarówek do obsługi ich zleceń – mówi Łukasz Orłowski. – Biorąc pod uwagę różnicę w cenie zakupu takiego pojazdu, ma to duże znaczenie, podobnie jak planowane na ten rok dopłaty państwowe. Z drugiej strony przy zapewnieniu odpowiedniej infrastruktury, co w naszym przypadku jest możliwe, eksploatacja samochodu takiego jak eActros jest dużo tańsza niż spalinowego, tak więc z pewnością pojawi się on w naszej flocie, jak tylko będzie to możliwe. Czekamy też na test zapowiadanego na ten rok najnowszego modelu: eActrosa 600, z którym wiążemy duże nadzieje, bo jego parametry, m.in. zasięg ok. 500 km, są obiecujące.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź