Continental oferuje teraz zdalne monitorowanie opon w czasie rzeczywistym także dla naczep. Służy do tego ContiConnect Live.
System firmy Continental działa równie skutecznie w naczepach sprzężonych z ciągnikiem i zaparkowanych bez niego.
Nowość od lipca 2023
Jednostka telematyczna odbiera dane z czujników opon i wysyła je do portalu ContiConnect. System podaje informacje o ciśnieniu i temperaturze opon naczepy po podłączeniu do jednostki zasilającej. Gdy urządzenie nie jest podłączone, akumulator umożliwia codzienne odczyty przez okres do 28 dni. ContiConnect Live może zmniejszyć liczbę awarii związanych z oponami. Aktualizacje i alerty w czasie rzeczywistym zwiększają również wydajność oraz zmniejszają koszty związane z serwisem. ContiConnect Live dla naczep oferuje także funkcję track & trace korzystającą z danych z GPS. Dzięki temu menedżerowie flot zyskują wgląd w dokładną pozycję pojazdów. Od lipca 2023 r. nowe rozwiązanie dla naczep jest dostępne na wielu rynkach na całym świecie.
Continental: zawsze na bieżąco
– Dzięki ContiConnect Live floty zyskują ogrom korzyści w postaci bieżącej wiedzy na temat ewentualnych problemów z ciśnieniem w oponach, które można rozwiązać jeszcze przed połączeniem naczepy z ciągnikiem. Nasze rozwiązanie pomaga firmom osiągnąć najniższe możliwe koszty operacyjne floty – wyjaśnia Clarisa Doval, dyrektro rozwiązań cyfrowych Continentala.
Czujniki wewnątrz opony wysyłają dane do jednostki telematycznej zainstalowanej na naczepie. Informacje są następnie przekazywane do powiązanej platformy zarządzania oponami, gdzie są dostępne za pośrednictwem portalu lub aplikacji ContiConnect. Menedżerowie uzyskują dostęp do danych o ciśnieniu ogumienia, temperaturze oraz przebiegu. W przypadku zbyt niskiego ciśnienia lub gwałtownego ubytku powietrza, portal może wysyłać powiadomienia sms-em lub e-mailem do nieograniczonej liczby odbiorców, a problem może zostać rozwiązany jeszcze przed sprzężeniem naczepy z ciągnikiem.
Z pomocą ContiConnect Live można zapobiec potencjalnym awariom i obniżyć koszty eksploatacji, co podnosi wydajność pracy. Chociaż opony stanowią jedynie ok. 5% kosztów inwestycyjnych floty, mogą stanowić nawet ponad połowę wszystkich kosztów operacyjnych. Jeśli ogumienie niezauważalnie traci powietrze, opór toczenia i zużycie paliwa wzrastają, a w przypadku przebicia opony naczepa zostaje wyłączona z funkcjonowania do czasu naprawy. Wysokie koszty paliwa i przestoje są problemem dla przewoźnika i jego klientów.