wtorek, 10 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościAxlePower firmy Thermo King pomyślnie zaliczył testy

AxlePower firmy Thermo King pomyślnie zaliczył testy

Thermo King opublikował wyniki testów swojego systemu odzyskiwania energii AxlePower. Są ze wszech miar obiecujące.

– Wspólnie z naszymi klientami uważnie monitorowaliśmy testy. Ich wyniki jasno wskazują, że system AxlePower zmniejsza emisję dwutlenku węgla i hałas i znacząco ogranicza koszty operacyjne – mówi Laurent Debias, lider zarządzania produktami i marketingu w firmie Thermo King.

Większość czasu elektrycznie

Od momentu rozpoczęcia testów w czwartym kwartale roku 2022, system AxlePower był poddawany próbom w warunkach rzeczywistej eksploatacji w całej Europie przez różnych klientów w sześciu krajach. Konfiguracje agregatów chłodniczych były zróżnicowane, obejmując zakres od wersji hybrydowych z zapasowymi silnikami wysokoprężnymi po tzw. systemy bezsilnikowe, wyłącznie elektryczne. Ta faza testów obejmowała wiele zastosowań, w tym codzienną dystrybucję świeżych produktów oraz długodystansowy transport mrożonek z nocnymi postojami.

Próby wykazały, że system osiąga autonomię energetyczną. Dzięki wykorzystaniu energii wytwarzanej przez oś BPW ePower, pomyślnie przekształcił naczepowe agregaty chłodnicze, zwłaszcza te eksploatowane w dystrybucji lokalnej, w autonomiczne, samowystarczalne jednostki, ograniczając konieczność tankowania paliwa i zależność od zewnętrznej sieci energetycznej. Według raportów z testów urządzenia mogły pracować nawet 20 kolejnych tygodni na zasilaniu elektrycznym bez uruchamiania silnika wysokoprężnego chłodni lub podłączenia do zasilania zewnętrznego.

W przypadku naczep eksploatowanych na trasach długodystansowych z nocnymi postojami system AxlePower umożliwił pracę agregatów chłodniczych w trybie całkowicie elektrycznym w ciągu dnia i przez 40% – 80% czasu w nocy, w zależności od wielkości zestawu akumulatorów Energ-e. Gdy pojemność akumulatora została wykorzystana, zapasowy silnik wysokoprężny agregatu chłodniczego włączał się płynnie, aby utrzymać nastawioną temperaturę. Modułowa konstrukcja pakietu Energ-e umożliwia łatwą modernizację w celu zapewnienia stałej wydajności na trudniejszych trasach z częstymi postojami.

AxlePower miał przy tym marginalny wpływ na zużycie paliwa przez ciągnik siodłowy, co wynika z inteligentnego zarządzania energią. Według raportów zużycia paliwa w warunkach rzeczywistej eksploatacji, wpływ systemu AxlePower na zużycie paliwa przez ciągnik siodłowy jest znikomy. Agregat chłodniczy jest w tym czasie zasilany w 100% odzyskaną energią elektryczną. Jest to osiągane poprzez optymalizację odzyskiwania energii z generatorów osiowych BPW ePower w taki sposób, aby proces ten był najbardziej efektywny i przebiegał tylko wtedy, gdy jest to potrzebne akumulatorowi.

AxlePower

Testy nie wykazały zmian w zachowaniu naczepy i ciągnika, co prowadzi do wniosku, że AxlePower nie ma na to wpływu. Kierowcy docenili natomiast prosty przycisk włączania i wyłączania systemu oraz ograniczenie konieczności podłączenia do sieci energetycznej. Zmniejszony hałas w trybie elektrycznym i niższy poziom wibracji zapewniały wygodniejszą i mniej męczącą podróż.

Komunikacja z elementami systemu: osią ePower, akumulatorem i agregatem chłodniczym przebiegały bez zakłóceń, umożliwiając monitorowanie pojazdu za pośrednictwem portalu telematycznego Thermo King TracKing. System umożliwia menadżerom flot zdalną zmianę ustawień trybu rekuperacji oraz oferuje możliwość integracji danych z zewnętrznymi platformami telematycznymi.

Samowystarczalny system

System AxlePower firmy Thermo King to zintegrowany, niezależny od ciągnika siodłowego system, który łączy oś ePower firmy BPW z agregatem chłodniczym i układem zarządzania energią marki Thermo King. Zastosowany w AxlePower inteligentny system generowania energii zapewnia moc potrzebną do działania agregatu chłodniczego naczepy, przetwarzając energię odzyskiwaną przez oś naczepy podczas normalnej eksploatacji pojazdu.

System gromadzi energię wytworzoną podczas toczenia się lub hamowania pojazdu w akumulatorze wysokonapięciowym i wykorzystuje ją ponownie do zasilania agregatu chłodniczego, umożliwiając elektryczne oraz autonomiczne chłodzenie wnętrza naczepy. Ładowany podczas jazdy zespół akumulatora Energ-e marki Thermo King zapewnia też autonomiczne zasilanie agregatu, gdy naczepa się nie porusza. Wyposażony w funkcję inteligentnego zarządzania energią, która kontroluje włączanie i wyłączanie generatorów, system AxlePower minimalizuje również opór przenoszony na ciągnik, a ponadto w czasie rzeczywistym informuje kierowcę i menedżera floty o stanie naładowania akumulatora, co umożliwia komfortowe planowanie postojów na ładowanie.

Cicha praca i brak emisji spalin z agregatu chłodniczego podczas zasilania z akumulatora oznaczają, że technologia ta pozwala klientom na obsługę dostaw długodystansowych i wewnątrzmiejskich, w tym w strefach ultraniskiej emisji (ULEZ) i na obszarach, na których obowiązują rygorystyczne normy emisji hałasu.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź