W Szwecji będzie uruchomiona sieć publicznych szybkich ładowarek do ciężarówek. Dostęp do nich ułatwia nowa usługa Volvo Trucks.
Nowa usługa Volvo umożliwia przewoźnikom łatwe znalezienie i uzyskanie dostępu do publicznych stacji ładowania ciężarówek, niezależnie od marki pojazdu.
W Szwecji w latach 2023 i 2024 planuje się otwarcie około 130 stacji ładowania. Volvo Trucks jest jednym z partnerów zaangażowanych w budowę sieci. Na początek usługa ładowania Volvo będzie dostępna dla klientów 29 stacji ładowania obsługiwanych przez OKQ8. Stacje te są zasilane ekologiczną energią elektryczną.
Najpierw Szwecja
Nowa usługa Volvo Trucks zostanie najpierw uruchomiona w Szwecji, a wkrótce potem na innych rynkach.
– To prawdziwy przełom w elektryfikacji transportu ciężkiego. Nasi klienci będą mieli dostęp do publicznych szybkich ładowarek w całej Szwecji, dzięki czemu wdrożenie pojazdów elektrycznych stanie się łatwiejsze – zauważa Roger Alm, prezes Volvo Trucks.
Nowa usługa jest dostępna dla wszystkich marek ciężarówek i wyświetla wszystkie stacje ładowania odpowiednie dla pojazdów ciężarowych, niezależnie od operatora stacji. Użytkownik może płacić za ładowanie za pośrednictwem nowej usługi, a w niedalekiej przyszłości możliwa będzie także rezerwacja czasu ładowania.
Volvo Trucks ściśle współpracuje z operatorami punktów ładowania na całym świecie, aby rozwijać sieć ładowania i usługi tak płynnie i szybko, jak to możliwe.
Volvo Trucks jako część Grupy Volvo, buduje także infrastrukturę ładowania za pośrednictwem Milence, spółki joint venture utworzonej z firmą Daimler Truck i Grupą Traton. W wyniku współpracy ma powstać co najmniej 1700 wydajnych stacji ładowania ekologiczną energią na autostradach i w ich pobliżu, a także w węzłach logistycznych w całej Europie. Infrastruktura umożliwi ładowanie wszystkich pojazdów elektrycznych o dużej ładowności, niezależnie od marki.
Nowa usługa
Usługa ładowania jest częścią platformy usług cyfrowych Volvo Connect. Przy pomocy Volvo Connect lub powiązanej z platformą aplikacji mobilnej klient może znaleźć ładowarkę i zapłacić za ładowanie. Mapa cyfrowa pokazuje stacje ładowania i ich dostępność, a wkrótce możliwa będzie rezerwacja czasu ładowania.
Klient dokonuje identyfikacji i rozpoczyna za pomocą karty lub aplikacji mobilnej, otrzymując co miesiąc jedną fakturę za wszystkie ładowania.