Scania zawarła umowę z firmą H2 Green Steel na dostarczanie stali produkowanej zrównoważoną metodą.
Początkowa umowa z H2 Green Steel zapewni Scanii stal produkowaną w sposób zrównoważony do budowy ciężarówek. Produkcja rozpocznie się w nowym zakładzie H2 Green Steel w Boden w północnej Szwecji w 2025 r., a dostawy materiału zaplanowano na 2027 r.
Ekologicznie w 100%
Umowa jest częścią strategii Scanii zmierzającej do wyeliminowania emisji dwutlenku węgla w łańcuchu dostaw do 2030 r. Obejmuje ona użycie w produkcji w 100% ekologicznej stali, 100% „zielonych” akumulatorów, 100% ekologicznego aluminium oraz 100% ekologicznego żeliwa.
Kolejnym działaniem firmy jest partnerstwo w ramach Koalicji First Movers, która zachęca firmy do zwiększania zakupów produktów niskoemisyjnych tam, gdzie ich uzyskanie jest wyjątkowo trudne. Nowa umowa z H2 Green Steel pozwoli Scanii wywiązać się ze zobowiązania wobec koalicji, dotyczącego zakupu znacznych ilości „zielonej” stali. Do wyprodukowania pojazdu ciężarowego zużywa się około czterech ton stali zatem to dobra okazja, aby zadbać o środowisko.
Scania: wsparcie od początku
– Dzięki temu zamówieniu od naszego partnera strategicznego – H2 Green Steel, konsekwentnie ograniczamy wpływ łańcucha dostaw Scanii na klimat – mówi Anders Williamsson, wiceprezes wykonawczy, szef działu badań i rozwoju oraz zakupów w Scania.
– Scania wspierała nas od pierwszego dnia. Nie tylko pomagając w tworzeniu możliwości dla wykorzystania zielonej stali, ale także jako wczesny inwestor kapitału zalążkowego – mówi Mark Bula, dyrektor handlowy Boden Steel w H2 Green Steel.
Strategia i cele dekarbonizacji łańcucha dostaw obejmują początkowo produkcję Scanii w Europie i będą stopniowo rozszerzane na produkcję w Chinach i Ameryce Łacińskiej.