Prezes Urzędu Komunikacji Elektronicznej, po przeprowadzeniu dwuetapowego konkursu zdecydował, że Poczta Polska będzie świadczyła usługi powszechne. To oznacza doręczania przesyłek listowych i paczek wszystkim Polakom na terenie całego kraju przez 10 lat.
Jakie usługi będzie świadczyć Poczta Polska
Decyzja szefa UKE oznacza, że Poczta Polska będzie na zlecenie państwa realizować:
- usługi powszechne: sortowanie, przemieszczanie i doręczanie: przesyłek listowych poleconych i z zadeklarowaną wartością, przesyłek dla ociemniałych, paczek pocztowych, nadesłanych z zagranicy paczek pocztowych;
- usługi e-Doręczeń: rejestrowanego doręczenia elektronicznego;
- usługi hybrydowej PUH: przesyłanie przesyłek pocztowych drogą elektroniczną, a następnie drukowaniu ich i doręczaniu w formie papierowej osobom, które nie mogą lub nie chcą korzystać z e-Doręczeń.
Potencjał logistyczny Poczty Polskiej
Poczta Polska posiada kilkadziesiąt sortowni oraz ponad 7600 placówek. Dysponuje flotą liczącą 7,2 tys. pojazdów. Listonosze i kurierzy pokonują ok. 162 mln km rocznie i doręczają codziennie prawie 4 mln paczek i listów.
Firma wspólnie z instytucjami rządowymi rozbudowuje też system doręczeń elektronicznych. Aby odbierać i nadawać listy cyfrowo, wystarczy założyć skrzynkę do e-Doręczeń. Można też poprzez nią prowadzić korespondencję w wersji elektronicznej np. z urzędami. A przy pomocy usługi e-Polecony Poczty Polskiej również elektronicznie nadawać korespondencję do innych osób czy firm w ramach pakietu e-Doręczeń.
W systemie funkcjonują już ponad 2 miliony skrzynek odbiorczych. 75 procent z nich założono w tym roku.






