XPO Logistics złożyło zamówienie na 165 elektrycznych ciężarówek Renault Trucks.
Zamówienie opiewa na 105 ciągników Renault Trucks E-Tech T zdolnych tworzyć zestawy o dmc do 44 t oraz 60 podwozi E-Tech D i D Wide o dmc 16 i 19 t .
XPO jest specjalistą od przewozów drobnicowych (LTL). Ma siedzibę w Greenwich, w Connecticut, w Stanach Zjednoczonych, ale działa również w Europie. Zakup 165 elektrycznych ciężarówek stanowi największą inwestycję w tego typu pojazdy we Francji. Nowe elektryczne ciężarówki mają zastąpić na krótkich trasach ciężarówki z silnikami wysokoprężnymi.
Czekając na przepisy
Do 2030 r. firma planuje realizować około 25 % swoich dostaw we Francji przy użyciu pojazdów elektrycznych. Wraz z Renault Trucks, XPO przekształca flotę, spodziewając się poszerzania się „zielonych stref” w miastach, a także w odpowiedzi na wymagania stawiane przez klientów zainteresowanych „dekarbonizacją”.
XPO dąży do zmniejszenia swojej emisji gazów cieplarnianych we Francji o 25 % do 2025 r., w porównaniu z rokiem 2019.
Pojazdy elektryczne nie emitują lokalnie CO2 i są ciche, dzięki czemu dobrze nadają się do dostaw w zatłoczonych miastach. Kierowcy mogą docenić spokój, panujący w kabinie. Każda ciężarówka jest wyposażona w kamerę 360°, która ogranicza martwe pole.
Wszystkim się podobają
To bezprecedensowe zamówienie jest jedną z najnowszych inwestycji dokonanych przez XPO. Renault Trucks dysponuje najszerszą gamą pojazdów elektrycznych na rynku, od 650-kilogramowych rowerów towarowych po 44-tonowe ciągniki elektryczne. Do 2030 roku firma planuje, że połowa spośród sprzedawanych samochodów będzie na baterie.