W 2023 roku Toyota Motor Corporation wyprodukowała i sprzedała w ponad 11 milionów pojazdów. Oznacza to, że już po raz czwarty została największym producentem samochodów na świecie.
Globalna sprzedaż Toyoty, Lexusa, Daihatsu i Hino wzrosła do 11 233 039 samochodów, czyli o 7,2%. Produkcja koncernu wzrosła o 8,6% do 11 518 303 aut.
Od 14 lat Toyota jest najpopularniejszą marką na świecie. Sprzedaż po raz pierwszy przekroczyła 10 milionów aut.
Rekordowy rok
W 2023 roku produkcja i sprzedaż samochodów Toyota Motor Corporation osiągnęły nowy rekord. Koncern sprzedał najwięcej samochodów na świecie ze wszystkich producentów już po raz czwarty z rzędu. Po raz pierwszy roczna sprzedaż producenta przekroczyła 11 milionów egzemplarzy.
Produkcja w europejskich fabrykach już po raz drugi z rzędu osiągnęła rekordowy wynik. W 2023 roku linie montażowe fabryk Toyota Motor Europe opuściło 797 871 samochodów, o 0,7% więcej niż w poprzednim roku.
Wzrost produkcji zanotowały fabryki Toyoty i Lexusa we wszystkich regionach. To przełożyło się na rekordowy globalny wynik 10 033 171 aut tych marek (+11,1%) i trzeci wzrostowy rok z rzędu.
Światowa produkcja wszystkich marek koncernu – Toyoty, Lexusa, Daihatsu i Hino – również osiągnęła najwyższy w historii poziom 11 518 303 aut, o 8,6% więcej niż rok wcześniej. Jest to wynik znacznie powyżej planów na 2023 rok, które zakładały montaż 10,6 mln aut.
Od 14 lat najpopularniejsza
Sprzedaż Toyoty wzrosła w minionym roku do najlepszego w historii poziomu 10 307 395 samochodów (+7,7%), co zapewniło jej pozycję najpopularniejszej marki na świecie już po raz 14. z rzędu. Do rekordowych wyników przyczyniła się bardzo silna sprzedaż w Europie i Ameryce Północnej oraz niemal 30-procentowy wzrost w Japonii. Najwięcej aut Toyoty i Lexusa trafiło do klientów w krajach Azji (3 318 504 egz.), w Ameryce Północnej (2 617 033 egz.), w Japonii (1 672 970 egz.) i w Europie (1 126 107 egz.).
Ponad 3,6 miliona zelektryfikowanych aut
Rok 2023 był rekordowy także dla zelektryfikowanych samochodów Toyoty i Lexusa. Ich sprzedaż na świecie wzrosła aż o 35% i osiągnęła najwyższy w historii poziom 3 679 557 egzemplarzy.
Najczęściej wybieranymi przez klientów Toyoty zelektryfikowanymi napędami są pełne hybrydy (HEV), które osiągnęły wynik 3 420 004 auta (+31,4%). Coraz większa liczba klientów decyduje się na auta ładowane z gniazdka. Hybrydy plug-in (PHEV) sprzedały się w liczbie 124 755 egzemplarzy (+38,1%), a popularność aut elektrycznych (BEV) wzrosła rok do roku aż o 325% do 104 018 samochodów.
Najwięcej zelektryfikowanych pojazdów Toyoty i Lexusa kupili klienci w krajach Azji (922 895 egz.), Japonii (919 620 egz.), Ameryce Północnej (790 462 egz.) i Europie (789 044 egz.). W pozostałych regionach firma dostarczyła ponad 250 000 zelektryfikowanych aut.