środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościFrigo Logistics testuje chłodnię z elektrycznym agregatem

Frigo Logistics testuje chłodnię z elektrycznym agregatem

Frigo Logistics testuje chłodnię z elektrycznym agregatem i generatorem dostarczającym energię przygotowaną w ramach współpracy przez firmy: AddVolt, Grupę DBK, Ecoterm, Igloocar i Dhollandia.

W próbach bierze udział DAF XD z agregatem Carrier Supra HE8 oraz systemem zasilania Addvolt PowerPack. Samochód będzie testowany przez dwa tygodnie na terenie województwa kujawsko-pomorskiego.

Frigo Logistics już po raz drugi sprawdza możliwość realizacji dostaw przy pomocy chłodni z elektrycznym agregatem. Tym razem będą to testy dostaw ostatniej mili z centrum dystrybucyjnego w Żninie.

Paliwo odnawialne

– Tym razem przeprowadzamy dwutygodniowe testy z firmami Addvolt i DAF. Nasz biznes jest szczególnie wymagający z uwagi na konieczność bezwzględnego zachowania łańcucha chłodniczego i utrzymania ujemnych temperatur, dlatego już nie mogę się doczekać ich wyników – mówi Krzysztof Pawlik, dyrektor transportu we Frigo Logistics. 

Testowany pojazd to DAF XD FAR z nadwoziem chłodniczym, przystosowany do zasilania HVO. Paliwo to umożliwia obniżenie emisji CO2 dochodzące do 90%, pozwalając pojazdowi zachować wszystkie korzyści płynące z tradycyjnego napędu, w tym znaczny zasięg.

HVO czyli uwodorniony olej roślinny jest produkowany z odpadów i tłuszczów pochodzących z przemysłu spożywczego. Wszystkie modele nowej generacji DAF są gotowe do korzystania z tego paliwa bez konieczności dokonywania jakichkolwiek modyfikacji.

Z generatora

DAF jest wyposażony w elektrycznie zasilany agregat chłodniczy. Źródłem energii jest bateria litowo-jonowa, która może być ładowana z gniazdka lub doładowywana generatorem AddVolt, zasilanym od wału napędowego pojazdu.

– W rozwiązaniu, w którym łączymy pracę agregatu chłodniczego z rozwiązaniem Addvolt PowerPack z generatorem kinetycznym, praktycznie całkowicie eliminujemy wykorzystanie paliwa do pracy agregatu, zapewniając autonomię chłodniczą nawet na 8 godzin pracy. W efekcie znacząco redukujemy koszty eksploatacji i równocześnie ograniczamy emisję CO2 – mówi Sławomir Olijarczyk, Sales & Business Development Poland w Addvolt. Pojazd jest cichszy i bardziej oszczędny, a jego pracę można śledzić na bieżąco za pomocą systemu telematycznego MyAddvolt.

Frigo Logistics dostarcza produkty wymagające kontrolowanej temperatury do ponad 4500 punktów w całej Polsce. Ma dziesięć centrów dystrybucyjnych, a obecne jest w trakcie realizacji planu inwestycyjnego o wartości 200 mln zł, który zwiększy możliwości dystrybucji w najbliższych latach.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź