W Tajlandii rozpoczyna się produkcja nowego elektrycznego pickupa o ładowności 1 tony. Pojazd trafi na niektóre rynki europejskie.
Isuzu D-MAX EV zostało zaprezentowane publiczności jako prototyp w marcu ubiegłego roku. Stało się to podczas 45. Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Bangkoku w Tajlandii. Na europejskie rynki o ruchu prawostronnym model trafi do w trzecim kwartale 2025 roku.
W Tajlandii i na świecie
Produkcja modelu D-MAX EV dla krajów z ruchem lewostronnym ma rozpocząć się pod koniec tego roku. Jego sprzedaż spodziewana jest w 2026 r. w Wielkiej Brytanii. Na inne kraje i obszary rozszerzy się w zależności od zapotrzebowania poszczególnych rynków.
Permanentny napęd na cztery koła w modelu D-MAX EV jest wyposażony w nowo opracowany układ e-Axles z przodu i z tyłu. Zapewnia doskonałe osiągi w trudnym terenie. System ten rozwija przyspieszenie liniowe typowe dla pojazdów elektrycznych, a jednocześnie minimalizuje hałas i wibracje.
Znaczna siła uciągu i wysoka ładowność to zasługa wydajnych silników elektrycznych oraz solidnej konstrukcji ramy i nadwozia. Dzięki temu Isuzu D-MAX EV dorównuje osiągami dotychczasowym modelom z silnikami wysokoprężnymi.
Grupa Isuzu zaangażowała się w poprawę jakości życia na planecie. Robi to poprzez rozwój różnych typów pojazdów neutralnych pod względem emisji dwutlenku węgla. Z uwagi na szeroki zakres zastosowań pickupów, Isuzu D-MAX EV zaprojektowano tak, aby spełniać wymagania zarówno właścicieli pojazdów użytkowych, jak i osobowych. Zapewnia jednocześnie solidne osiągi, jakich oczekuje się od pickupów.
DANE TECHNICZNE
Model z kabiną załogową na rynek europejski
Masa auta:
Masa własna pojazdu (kg) | 2350 |
Dopuszczalna ładowność (kg) | 1010 |
Zdolność holowania przyczepy (kg) | 3500 |
Wymiary auta:
Długość całkowita z tylnym zderzakiem (mm) | 5280 |
Szerokość całkowita (mm) | 1870 |
Wysokość całkowita z relingami dachowymi (mm) | 1810 |
Rozstaw osi (mm) | 3125 |
Rozstaw kół(przód/tył) (mm) | 1570 |
Minimalny promień skrętu (m) | 6,1 |
Osiągi auta:
Układ napędowy | Permanentny napęd 4×4 |
Moc maksymalna (kW) | 140 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 325 |
Prędkość maksymalna (km/h) | Ponad 130 |
Zasięg (km) | 263 (WLTP) 361 (tryb WLTP City) |
Zużycie energii elektrycznej (Wh/km) | 255 (WLTP) |
Typ akumulatora | Litowo-jonowy |
Pojemność akumulatora (kwh) | 66,9 |
Czas ładowania | Prąd przemienny – Maks. 11 kW – 10 godzin (0-100%) Prąd stały – Maks. 50 kW – 1 godzina (20-80%) |