poniedziałek, 9 grudnia, 2024
Strona głównaAktualnościeActros 600 w 44 stopniach

eActros 600 w 44 stopniach

W Andaluzji, w temperaturach dochodzących do 44 stopni był testowany przez 5 tygodni eActros 600 na baterie do transportu dalekobieżnego.

– Od zeszłego roku poddawaliśmy eActrosa 600 rygorystycznym próbom. Po przeprowadzonych wiosną w Finlandii testach w warunkach zimowych, w mrozie sięgającym minus 25 stopni, oraz kolejnych testach na drogach publicznych, teraz elektryczna ciężarówka musiała sprawdzić się w Hiszpanii przy temperaturach przekraczających 40 stopni. eActros 600 bez trudu poradził sobie z tym. Teraz oczekujemy na kolejny etap: testy w firmach naszych klientów – mówi Konrad Götz, dyrektor testów globalnych w Mercedes-Benz Trucks

Sam wrócił

W Andaluzji na południu Hiszpanii inżynierowie przez około pięć tygodni sprawdzali elektryczną ciężarówkę w temperaturach dochodzących do 44 stopni Celsjusza. Badano różne parmetry: od prawidłowości działania układu klimatyzacji w bardzo upalne dni, poprzez osiągi elektrycznego układu napędowego i układu zarządzania temperaturą akumulatora, aż po pomiary procesów ładowania ze stacji szybkiego ładowania. Ponadto po zakończeniu testów prototyp pojazdu na własnych kołach pokonał liczącą ponad 2000 kilometrów trasę powrotną z Granady przez Walencję, Barcelonę, Montpellier i Lyon do centrum rozwojowo-testowego Mercedes-Benz Trucks w Wörth. Światowa premiera eActrosa 600 odbędzie się 10 października. W roku 2024 pojazd ma osiągnąć gotowość do produkcji seryjnej.

Dobry jak spalinowy?

Nowa koncepcja stylistyczna kabiny eActrosa 600 nawiązuje do wzornictwa prototypu koncepcyjnego zaprezentowanego na targach IAA oraz uzupełnia je wyrazistymi liniami i aerodynamicznym kształtem. Również we wnętrzu wprowadzono innowacje.

eActros 600

Trzy pakiety akumulatorowe zapewnią seryjnemu eActrosowi 600 łączną pojemność zainstalowaną na poziomie ponad 600 kWh, a dwa silniki elektryczne zintegrowane z nową osią elektryczną wygenerują moc ciągłą 400 kW i moc szczytową 600 kW. Tak duża pojemność akumulatora ma dać zasięg 500 kilometrów bez konieczności doładowywania. Oprócz ciągnika siodłowego, już od premiery rynkowej pojazdu Mercedes-Benz Trucks będzie produkował również podwozia do zabudowy. Konstruktorzy projektują eActrosa 600 pod kątem uzyskania takich samych parametrów wytrzymałościowych pojazdu i poszczególnych komponentów, jak w przypadku porównywalnego spalinowego Actrosa do ciężkiego transportu dalekobieżnego, a więc zakładają przebieg 1,2 miliona kilometrów w ciągu dziesięciu lat eksploatacji.

W eActrosie 600 zastosowano akumulatory z ogniwami litowo-żelazowo-fosforanowymi (LFP). Odznaczają się one przede wszystkim długą żywotnością oraz większą energią użyteczną. Korzystając ze stacji ładowania o mocy około jednego megawata, akumulatory seryjnego eActrosa 600 będzie można naładować z poziomu 20 do 80% w ciągu niecałych 30 minut.

Mercedes chce zaproponować klientom całościowe rozwiązanie transportowe, obejmujące pojazd, doradztwo, infrastrukturę ładowania i usługi.

eActros 600
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź