Grupa Renault rozwija napęd wodorowy jako uzupełnienia dla elektrycznego zasilanego z baterii. Gotowy jest już Master na wodór.
Grupa Renault zamierza do 2030 roku osiągnąć wspólnie z firmą HYVIA 30% udziałów w rynku europejskim samochodów dostawczych.
Seryjny na wodór
Renault rozwija wodorowe ogniwa paliwowe. W wodorowych samochodach elektrycznych ogniwo paliwowe pełni rolę układu zwiększającego zasięg (ang. range extender) elektrycznego zespołu napędowego. Samochód napędzany wodorem ma stosunkowo duży zasięg, a napełnianie zbiornika trwa poniżej 5 minut.
Pierwsze seryjne dostawcze Renault z napędem wodorowym, dostawczy Master Van H2-Tech, został zaprezentowany na ostatnim Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Paryżu. Wprowadzony na rynek pod koniec 2022 roku, ma zasięg 400 km dzięki zbiornikom zawierającym łącznie 6,4 kg wodoru (4 zbiorniki po 1,6 kg).
Renault z napędem wodorowym zaspokajają obecnie potrzeby flot firmowych.
Rozwój poprzez joint venture
Firma HYVIA (spółka joint venture Renault i Plug Power) opracowuje na potrzeby klientów biznesowych i samorządów lokalnych gamę lekkich samochodów dostawczych Renault napędzanych wodorem, opartych na koncepcji „dual power”, obejmującej: akumulator o mocy 33 kWh, ogniwo paliwowe o mocy 30 kW i zbiorniki zawierające w zależności od wersji od 3 do 7 kg wodoru.
Wybór tej technologii pozwala na uzyskanie dużego zasięgu, wynoszącego nawet 400 km, jak również krótkiego czasu tankowania wodoru, wynoszącego najwyżej 3 minuty.
Zdaniem Grupy Renault napęd wodorowy będzie odpowiedni do samochodów osobowych w ciągu najbliższych dziesięciu lat.