W sierpniu GLS Poland powiększy flotę o 24 elektryczne Renault Megane.
– To już kolejny w tym roku duży kontrakt flotowy na dostawę elektrycznych Megane w Polsce – mówi Tomasz Mróz, dyrektor wykonawczy Renault w Polsce i krajach bałtyckich.
Elektryczne Renault jedzie prawie samo
Megane E-Tech 100% electric jest najlżejszym samochodem w swoim segmencie, waży tylko 1637 kg. Komputer pokładowy automatycznie steruje temperaturą akumulatora i silnika, aby zapewnić optymalne wykorzystanie energii oraz jak najszybsze ładowanie pojazdu. Samochód z silnikiem EV60 220 KM, wybranym przez GLS, zapewnia do 450 km zasięgu w cyklu WLTP.
Firma zdecydowała się na wersję techno EV60 220KM Optimum Charge z pakietami „winter” i „advanced driving assist”. Auto inteligentnie reguluje prędkość, uwzględniając przebieg drogi (np. rondo, zakręt), utrzymując bezpieczną odległość od pojazdu z przodu oraz jadąc środkiem pasa ruchu. Gdy pojazd z przodu zwolni, elektryczny Megane zatrzyma się i ruszy automatycznie, gdy warunki na to pozwolą.
Samochód ma ogółem 26 systemów wspomagających jazdę, m.in. cyfrowe lusterko wsteczne wykorzystujące widok z kamery, system rozpoznawania znaków drogowych (TSR), kontroli zmęczenia kierowcy (DAA), pełen pakiet kamer 360˚ 3D, układ ułatwiający bezpieczne wysiadanie (OSE), system awaryjnego utrzymywania pasa ruchu (ELKA) czy wspomagania nagłego hamowania podczas jazdy do tyłu (R-AEB) połączony ze wspomaganiem wyjeżdżania z miejsca parkingowego tyłem (RCTA).
Ponadto Megane E-Tech 100% electric jest wyposażony w system multimedialny openR link z wbudowanymi usługami Google.
Stopniowo wymieniamy
– GLS Poland to jeden z dostawców usług transportowych, którego ambicją jest elektryfikacja całej floty, zarówno kurierskiej, jak i służbowej. Stopniowo wymieniamy samochody pracowników na bardziej przyjazne środowisku. W naszej flocie znajdują się już samochody hybrydowe. Teraz postanowiliśmy włączyć do niej również pojazdy elektryczne. Wierzymy, że doskonale sprawdzą się w codziennych obowiązkach – mówi Andrzej Wasielewski, dyrektor operacji scentralizowanych.
Samochody do odbioru przygotowała spółka Karlik z Poznania, autoryzowany diler Renault. Kompleksową obsługą kontraktu obejmującą wynajem pojazdów na 36 miesięcy, finansowanie, dostawę oraz serwisowanie floty 24 pojazdów zajmuje się firma MHC Mobility Polska.