poniedziałek, 19 maja, 2025
Strona głównaAktualnościASO – wysoki standard okupiony czekaniem

ASO – wysoki standard okupiony czekaniem

ASO czyli autoryzowane stacje obsługi powinny reprezentować wysoki poziom usług i tak też zwykle jest. Najnowsze badania ukazują niestety, że w Polsce 67% właścicieli samochodów musi czekać, aby porozmawiać z doradcą serwisowym. Jednocześnie 38% z nich jest zdania, że w zwyczajnych warsztatach oczekiwanie może być krótsze. Najgorzej jest w województwie zachodniopomorskim, pomorskim, kujawsko-pomorskim i warmińsko-mazurskim.

Oczekiwanie przy oddawaniu lub odbiorze pojazdów na przegląd czy naprawę w autoryzowanych serwisach stały się powszechne. Tak bardzo, że dotykają już ponad dwóch trzecich polskich klientów – wynika z ogólnopolskiego badania zleconego przez Tjekvik. To firma specjalizująca się w dziedzinie cyfrowych rozwiązań dla serwisów motoryzacyjnych. Badanie wykazało, że 67% właścicieli samochodów w Polsce musi czekać do doradcy serwisowego. 25% twierdzi, że dzieje się tak „zwykle”, 35% „czasami”, a 7% „zawsze”.

Gdzie na obsługę w ASO czekamy najdłużej?

Badanie pokazało też, że problem oczekiwania dotyczy bardziej niektórych grup wiekowych i regionów. Aż 75% kierowców w wieku 25–34 lat deklaruje, że musi czekać w kolejce, w porównaniu z jedynie 32% osób powyżej 65. roku życia. To może wynikać z elastyczniejszych godzin wizyt i faktu, że starsi kierowcy rzadziej oddają auto przed pójściem do pracy.

Mieszkańcy województw – zachodniopomorskiego, pomorskiego, kujawsko-pomorskiego i warmińsko-mazurskiego – muszą czekać najdłużej. 71% respondentów z tych regionów zadeklarowało, że musi czekać do obsługi serwisowej.

Choć oczekiwanie jest uciążliwe dla klientów, to konsekwencje mogą ponieść dealerzy samochodów. Aż 32% respondentów zgadza się ze stwierdzeniem: „Zastanawiam się, czy następnym razem nie oddać samochodu gdzie indziej”, a 30% twierdzi, że przez kolejki są „mniej zadowoleni z poziomu obsługi klienta u dealera”. Co więcej, 38% uważa, że w niezależnych warsztatach lub sieciach serwisowych mogą oferować krótszy czas oczekiwania.

Christian Mark, prezes i współzałożyciel Tjekvik, powiedział:

„Wielu klientów uważnie analizuje, gdzie oddaje swoje auto na serwis czy naprawę, dlatego utrzymanie najwyższej jakości poziomu obsługi jest kluczowe dla zachowania lojalności klientów w serwisach. Działy obsługi posprzedażowej są szczególnie obciążone w godzinach szczytu, a nasze badanie pokazuje, że oczekiwanie do doradcy serwisowego to wciąż problem. Zapewnienie możliwości cyfrowego przyjęcia i odbioru pojazdu oznacza, że klienci, którzy nie chcą czekać, mogą szybko i bezpiecznie przekazać i odebrać kluczyki.”

Produkty samoobsługowe Tjekvik Home i Indoor umożliwiają klientom bezpieczne rozpoczęcie i zakończenie procesu serwisowego w dogodny dla nich sposób. W wybranym czasie i miejscu, zarówno w domu na własnym urządzeniu, jak i w salonie, przy użyciu intuicyjnych kiosków dotykowych.
W ramach rozwiązania Home klienci mogą wcześniej zarejestrować wizytę serwisową, zaktualizować dane oraz zapoznać się z dodatkowymi opcjami usług. Kioski Indoor pozwalają samodzielnie dokonać odprawy i przekazać kluczyki na miejscu – bez konieczności oczekiwania w kolejce. Tjekvik Outdoor oferuje całodobową, samoobsługową opcję odprawy i odbioru pojazdu – umożliwiając klientom bezpieczne przekazanie lub odebranie kluczyków nawet poza godzinami pracy serwisu.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź