sobota, 16 sierpnia, 2025
Strona głównaAktualnościDPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w lecie

DPD Polska: efekt rekompensaty szansą dla e-commerce w lecie

Kto nie jedzie na wakacje, może odbić to sobie zakupami w internecie, uważa Andrzej Gałdecki, dyrektor ds. kluczowych klientów w DPD Polska.

Sezon wakacyjny niesie ze sobą nie tylko wzmożony ruch turystyczny, ale i ciekawe zmiany w zachowaniu konsumentów. Gdy z różnych powodów – nowej pracy, zmiany sytuacji życiowej czy odwołanej wycieczki – urlop nie dochodzi do skutku, część osób decyduje się spożytkować odłożony budżet na zakupy dóbr trwałych. Sprzęt elektroniczny, ekspres do kawy czy nowy zestaw audio to dziś nie tylko produkty, ale sposób na poprawę codziennego komfortu. To szansa dla przedsiębiorców i e-handlu, aby w planowaniu sprzedaży uwzględnić ten „cichy” segment klientów, którzy nie wyjeżdżają, ale są gotowi wydać pieniądze na coś, co poprawi im nastrój.

– Widzimy bardzo wyraźnie, że w okresach, gdy część społeczeństwa rezygnuje z wyjazdów, rośnie zainteresowanie zakupami online. Konsumenci chcą zrekompensować sobie brak wakacyjnych wrażeń, inwestując w coś, co poprawia im codzienność. To ważny sygnał dla e-commerce, nie tylko okazja do zwiększenia sprzedaży, ale też szansa na budowanie relacji z klientem, który zostaje w domu – mówi Andrzej Gałdecki z DPD Polska.

Ekspres zamiast Majorki

Efekt rekompensaty, o którym mowa, to mechanizm dobrze znany psychologii konsumenckiej. Wynika z potrzeby nadania znaczenia środkom, które miały służyć wypoczynkowi. Dla sprzedawców i firm z sektora e-handlu oznacza to konieczność dostosowania oferty, zarówno produktowej, jak i komunikacyjnej, do zmieniających się potrzeb klientów w czasie lata.

– Firmy i sprzedawcy dobrze to rozumieją. Dlatego w sezonie letnim często pojawiają się atrakcyjne oferty i promocje na produkty z kategorii „umilaczy codzienności”. To nie przypadek, a precyzyjnie skierowana odpowiedź na przesunięcie potrzeb konsumenckich – dodaje Andrzej Gałdecki.

DPD Polska: odbiór od ręki

Nie bez znaczenia pozostaje logistyka. Klienci, którzy decydują się na zakupy „zamiast wakacji”, oczekują wygodnych, szybkich i elastycznych form dostawy.

– Dostawy out-of-home zyskują zatem na znaczeniu, umożliwiają odbiór paczek w dogodnym czasie, bez konieczności oczekiwania w domu. To szczególnie ważne latem, kiedy konsumenci spędzają więcej czasu na zewnątrz i cenią sobie niezależność – uważa ekspert.

DPD Polska odpowiada na te potrzeby, rozwijając jedną z największych sieci punktów i automatów paczkowych w Polsce. Letnie miesiące, choć nieoczywiste z punktu widzenia e-handlu, mogą stać się sezonem wzrostu. O ile tylko marki i sprzedawcy dostrzegą wspomniany, „cichy” segment klientów i odpowiedzą trafnie na jego potrzeby.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź