czwartek, 18 września, 2025
Strona głównaAktualnościUltor Master Truck 2025. Nowa nazwa, znany klimat (217 zdjęć i filmy)

Ultor Master Truck 2025. Nowa nazwa, znany klimat (217 zdjęć i filmy)

W niedzielę 20 lipca zakończył się zlot „Ultor Master Truck”. Kto liczył na ciekawe ciężarówki i pozytywne emocje, na pewno się nie zawiódł. Wybór zwycięzców był w tym roku wyjątkowo trudny.

21. Międzynarodowy Zlot Ciężarowych Pojazdów Tuningowanych „Ultor Master Truck” po raz kolejny odbył się na lotnisku Aeroklubu Opolskiego w Polskiej Nowej Wsi. Zaczął się w piątek 18 lipca, a zakończył w niedzielę. Zgromadził wielu fanów niezwykłych pojazdów i „ciężkiego brzmienia” potężnych diesli. Jak zawsze część gości przybyła z zagranicy, było coś nowego, coś starego i coś amerykańskiego. Poza tym pokazy drfitu, jazdy terenowe, konkursy i muzyka. A przede wszystkim możliwość zagłosowania na tę najpiękniejszą.

Polerowanie do ostatniej chwili

W czwartek pogoda trochę nastraszyła, ale potem było tylko lepiej. Weekend okazał się słoneczny, a wcześniejszy deszcz sprawił, że upał i kurz nie doskwierały tak, jak to bywało w minionych latach. Można było z przyjemnością przechadzać się między kolorowymi pojazdami w poszukiwaniu coraz to nowych wrażeń.

Wśród ciężarówek panowała niezwykła rozmaitość. Po zaparkowaniu wielu kierowców sięgnęło po szmatki i kosmetyki samochodowe. Doczyszczali i dopieszczali auta, żeby lśniły pełnym blaskiem. Czasem dokładali dekoracje specjalnie przygotowane na zlot. Niektóre firmy transportowe przybyły w sile kilku ciężarówek, prezentując przekrój swojej floty. Aby tym lepiej zaznaczyć obecność, przygotowały transparenty, a nawet niewielkie stoiska.

Ultor Master Truck

Zwiedzający wymieniali się informacjami kto przyjechał, kogo zabrakło, gdzie, kto stoi i co pokazuje w tym roku. Część pojazdów dojechała już w sobotę w ciągu dnia. Dlatego jedna runda po terenie nie wystarczyła, jeśli ktoś przyszedł, aby zobaczyć naprawdę wszystko.

Piątek był luźniejszy, ale w sobotę impreza weszła na maksymalne obroty. Jak co roku warto było poczekać do wieczora. W piątek odbył się Ultor Master Truck „Light Show”, gdy jurorzy oceniali oświetlenie samochodów, a w sobotę pokaz świateł Ultor Master Truck Of Light. Zaraz po nim rozbrzmiał „Klakson do nieba”, hołd dla kolegów, którzy odeszli.

Komiksowa kreska

Przez 21 lat, odkąd odbywa się zlot, można było oglądać różne mody tuningowe: na kreskówki, na herosów, na styl holenderski, na rury chromowane, czarne, kolorowe. Podobnie zmieniały się wnętrza choć styl luksusowego apartamentu cały czas jest w cenie. W tym roku także można było zaobserwować nowe tendencje.

Ultor Master Truck

Największe wrażenie robiły zestawy stuningowane w całości. Do nich też trafiła cześć nagród. Oprócz zawsze popularnych motywów filmowych, na pojazdach pojawiały się odniesienia do historii, a także wzory geometryczne. Uwagę zwracała stosunkowo nowa moda na malowanie naśladujące komiksowy szkic z kreślonymi „rozbieganą ręką” kreskami i cieniami uwydatniającymi kontur kabiny. Coraz częściej spotyka się również dodatki lubiane we Włoszech, czyli płaskie nakładki z lśniącego metalu, zdobiące klamki lub inne elementy nadwozia. Być może jest to praktyczny sposób na ozdobienie ciężarówki w sposób który nie pogarsza własności aerodynamicznych, wpływających istotnie na zużycie paliwa.

Ultor Master Truck

Rozbudowane „kangurzyce” rzadziej się ostatnio spotyka. Popularne jest bardziej dyskretne orurowanie, często umieszczone nisko pod zderzakiem. Opuszczając zawieszenie kierowca może zmienić dzięki niemu ciężarówkę w lowridera „wagi ciężkiej”.

Na opolskim zlocie widać również, jak wiele kobiet zdecydował się jeździć ciężarówkami. Panie mają dużo fantazji, zróżnicowany gust i dbają nie tylko o stronę estetyczną, ale również praktyczną samochodu.

Zabytek na kilogramy

Ultor Master Truck gościł sporo interesujących zabytków. Głównie Starów i Jelczy, ale nie tylko. Pojawił się największy wóz strażacki zbudowany w Jelczu oraz niezawodni ochotnicy z Krapkowic, którzy przyjechali gaśniczym Jelczem 003 na podwoziu benzynowego Stara 25. Na stoisku firmy WAŚ można było zmienić parę słów z ekipą z Muzeum Motoryzacji Wena w Oławie. Prawdziwą perełką był ZIŁ 130G firmy Kempski z Kalisza.

Ultor Master Truck

– To rocznik 1976 po pełnej odbudowie, odkupiony jako wrak na kilogramy – mówi Adam Kempski, właściciel. – Oryginalny, benzynowy silnik V8 został zmieniony na andrychowskiego diesla na licencji Leylanda. Odbudowa zajęła cztery lata, został rozebrany do ostatniej śruby i poskładany. Skrzynia ładunkowa jest zmieniona na stalową, o drewniane jest już ciężko. Poza tym jest jak z fabryki. Jeździ się bardzo dobrze, ma wspomaganie, pięciobiegową skrzynię. 70-80 km/h można spokojnie jechać. Wspomaganie w tej wersji było seryjne. Niektórzy pytają, co to za marka, ale sporo osób wie. Przychodzą z sentymentu, powspominać i zobaczyć auto, którego na drodze już się nie spotyka.

Adam Kempski pracuje teraz nad kolejną ciężarówką. Zabytki wciągają i trudno poprzestać na jednym. Nieopodal stały dwa pikapy Ford, w tym „wyglancowany na błysk” F-100 rocznik 1960. Zdobył tytuł „Najlepszego pojazdu USA do 7,5 t”.

Ultor Master Truck

Zabytki militarne można było obejrzeć w ruchu i przejechać się nimi na przeznaczonym do tego terenie. Oprócz Stara 266 czekał w gotowości m.in. bojowy wóz piechoty (BWP) oraz czołg T-34. Nader smakowity klasyk w postaci osobowego Chevroleta rocznik 1955 służył jako ładunek jednej z tuningowanych Scanii, która przybyła ze Szwecji.

Królewski rok

Z ciekawością czekaliśmy na wyniki konkursu, ponieważ poziom w tym roku był wyrównany, przynajmniej w czołówce. Jurorzy mieli trudny wybór, a prawdziwą zagadką były najlepsze pojazdy zdaniem publiczności. Ostatecznie podwójny tytuł: Ultor Master Truck 2025 oraz Ciężarówki Publiczności przypadł w udziale Scanii 770S „The King” firmy Pluta Transport. Ten nietuzinkowy zestaw z „królewskim” wystrojem, triumfował również na tegorocznej Pomorskiej Miss Scania.

Niżej znajdziecie pełną listę zwycięzców tegorocznego zlotu Ultor Master Truck.

Najlepiej nagłośniony pojazd według Radia Opole

nr 27 – SCANIA 660S „INDY” – MÜLLER ERMENSEE – (Ermensee, Szwajcaria)

Ultor Master Truck

Największy dystans

PIERRE HÄLL TRANSPORT – 1222 km (Norrkoping, Szwecja)

Ultor Master Truck

Najlepsza flota zlotu

PLUTA TRANSPORT (Siedlemin, Polska)

Ultor Master Truck

DAF zlotu ULTOR Master Truck Show 2025

nr 6 – DAF XF 106 – DIJKMAN EN ZOON (Leidschendam, Holandia)

Ultor Master Truck

MAN zlotu ULTOR Master Truck Show 2025

nr 114 – MAN TGX – MIKE KÖNIG (Müncheberg, Niemcy)

Mercedes zlotu ULTOR Master Truck Show 2025

nr 750 – MERCEDES – TRUCK MECHANIC FROM POLAND (Wrocław, Polska)

Ultor Master Truck

Najlepszy pojazd USA do 7,5 t

nr 672 – FORD F100 – OLD TIMERS GARAGE (Katowice, Polska)

Ultor Master Truck

Najlepszy pojazd USA powyżej 7,5 t

nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORT (Torslanda, Szwecja)

Ultor Master Truck

Najlepszy wóz strażacki

nr 154 – FORD L8000 – JAR TRZASKAWKA (Niechanowo, Polska)

Ultor Master Truck

Wyróżnienie za najlepszą aranżację oświetlenia

nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORT (Torslanda, Szwecja)

Najlepsza aranżacja wnętrza

5 miejsce

nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORT (Torslanda, Szwecja)

4 miejsce

nr 14 – SCANIA S500 – WTC-TRUCKS (Zwardoń, Polska)

3 miejsce

nr 27 – SCANIA 660S „INDY” – MÜLLER ERMENSEE (Ermensee, Szwajcaria)

2 miejsce

nr 434 – SCANIA 144 – DEVDREW (Radkowice, Polska)

1 miejsce

nr 26 – SCANIA R650 „CANDY” – VOWA TRANSPORTE (Gelfingen, Szwajcaria)

ultor master truck

Najlepszy lakier

5 miejsce

nr 178 – SCANIA 770S „THE KING” – PLUTA TRANSPORT (Siedlemin, Polska)

4 miejsce

nr 10 – MAN TGS – GINTER (Chojnice, Polska)

3 miejsce

nr 27 – SCANIA 660S „INDY” – MÜLLER ERMENSEE (Ermensee, Szwajcaria)

2 miejsce

nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORTE (Torslanda, Szwecja)

1 miejsce

nr 26 – SCANIA R650 „CANDY” – VOWA TRANSPORTE (Gelfingen, Szwajcaria)

Najlepszy oldtimer zlotu

5 miejsce

nr 559 – SCANIA 113H – REKORDS (Gostków, Polska)

4 miejsce

nr 632 – JELCZ – MILTRANS (Chodzież, Polska)

3 miejsce

nr 522 – ZIŁ 130G – KEMPSKI (Kalisz Piaski, Polska)

2 miejsce

nr 579 – JELCZ – TARTAK GOWORÓW (Goworów, Polska)

1 miejsce

nr 457 – VOLVO F89 – GERD PEIST (Aschersleben, Niemcy)

Ultor Master Truck

Najlepszy pojazd specjalistyczny

5 miejsce

nr 419 – VOLVO FH4 – AL-KU SERWIS (Oława, Polska)

4 miejsce

nr 676 – FREIGHTLINER CORONADO – TRANS-PLUS (Tomaszów Mazowiecki, Polska)

3 miejsce

196 – STAR 1466 – TOMASZ WATOR (Polska)

2 miejsce

nr 44 – MAN 22230 – AUTO-CZOK (Kępa k. Opola, Polska)

1 miejsce

nr 10 – MAN TGS – GINTER (Chojnice, Polska)

Ultor Master Truck
Ciężarówka publiczności
  • nr 303 – SCANIA “DYWIZJON 303” – REPIŃSKI TRANSPORT (Kościerzyna, Polska)
Ultor Master Truck
  • nr 211 – SCANIA S660 – TS EXPRESS (Falmierowo, Polska)
  • nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORTE (Torslanda, Szwecja)
  • nr 27 – SCANIA 660S „INDY” – MÜLLER ERMENSEE – (Ermensee, Szwajcaria)
  • nr 178 – SCANIA 770S „THE KING” – PLUTA TRANSPORT (Siedlemin, Polska)
ULTOR Master Truck 2025 – najlepsze ciężarówki zlotu:
  • nr 2 – DAF XF – SOŁTYSIK (Kościan, Polska)
  • nr 32 – SCANIA „KWICZOŁ” – BACA TRANSPORT (Subkowy, Polska)
  • nr 422 – SCANIA 143 – LO-STARK (Miejsce Piastowe, Polska)
  • nr 639 – VOLVO FH – MAGPOL BIS (Sieraków, Polska)
  • nr 683 – SCANIA R730 – MARCO NOWOTTNICK (Ketzin, Niemcy)
  • nr 314 – SCANIA R – ICE LINER (Łęczyca, Polska)
  • nr 11 – SCANIA R456 – GINTER (Chojnice, Polska)
  • nr 319 – SCANIA 143 – KULIG (Dobra, Polska)
  • nr 15 – SCANIA S650 – PIERRE HALL TRANSPORT (Norrkoping, Szwecja)
  • nr 5 – SCANIA S590 – TRANSPORT POPŁAWSKI (Lapino Kartuskie, Polska)
Ultor Master Truck
  • nr 303 – SCANIA R590 „DYWIZJON 303” – REPIŃSKI TRANSPORT (Kościerzyna, Polska)
  • nr 434 – SCANIA 144 – DEVDREW (Pawłów, Polska)
  • nr 211 – SCANIA S660 – TS EXPRESS (Falmierowo, Polska)
  • nr 176 – SCANIA S500 „EL PATRON” – PLUTA TRANSPORT (Siedlemin, Polska)
  • nr 1 – SCANIA S660 – TRANSPORT POPŁAWSKI (Lapino Kartuskie, Polska)
  • nr 216 – SCANIA R660 – MOLANDERS TRANSPORT (Torslanda, Szwecja)
  • nr 195 – KENWORTH W 900 „DREAMS” – MOLANDERS TRANSPORT (Torslanda, Szwecja)
  • nr 27 – SCANIA 660S „INDY” – MÜLLER ERMENSEE – (Ermensee, Szwajcaria)
  • nr 26 – SCANIA R650 „CANDY” – VOWA TRANSPORTE (Gelfingen, Szwajcaria)
  • nr 178 – SCANIA 770S „THE KING” – PLUTA TRANSPORT (Siedlemin, Polska)
Ultor Master Truck
Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź