Flota – fleetLOG 6-7/2025
Renault Trucks T480 Smart Racer
Jak bardzo Smart?
W tym roku w topowej serii T Renault Trucks wdrożyło dwie ważne nowości, zdaniem firmy jeszcze bardziej optymalizujące spalanie i poprawiające komfort codziennego użytkowania. Mogliśmy na własnej skórze przekonać się, czy to tylko czcze przechwałki, czy rzeczywiście jest to jeden z najoszczędniejszych pojazdów na rynku.
Actros L ProCabin
Niższe spalanie i wyższy komfort według TOLMAR
Przez dwa tygodnie Przedsiębiorstwo Transportowe TO LMAR Sp. j. miało okazję intensywnie testować najnowszego Actrosa L ProCabin. Za kierownicą zasiadł
pracownik, który na co dzień jeździ Actrosem z 2023 roku. Test odbywał się na trasie
Polska–Niemcy. Czytaj dalej…
Iveco 50xBeyond
Iveco w tym roku świętuje 50-lecie. Podczas uroczystości zorganizowanej z tej okazji pod hasłem 50xBeyond nawiązano do włoskich korzeni marki, wyznaczając nowe kierunki.
Transport chłodniczy
AxlePower do wypróbowania
Do Polski trafiła pierwsza, zelektryfikowana chłodnia z agregatem Thermo King zasilanym przez AxlePower System. Pojazd rozpoczyna testy u klientów.
Produkcja
Jestem z Polski
W czasach PR L-u ciężarówki MAN były używane tylko przez dwie polskie firmy: Hortex z bazą transportową w Górze Kalwarii oraz Budimex, która na budowach eksportowych np. w Iraku miała na swoim stanie pojazdy budowlane. Zmiany nastąpiły po 1990 r. Wówczas pojawiły się na polskim rynku MAN -y z importu pojazdów używanych oraz nowych.
Rynek – fleetLOG 6-7/2025
Benalu-Legras Polska – nowy rozdział rozwoju
W dniu 18 czerwca 2025 r. firma MEGA sp. z o.o., znana z produkcji naczep wywrotek, pojazdów kłonicowych oraz wózków typu dolly, zmieniła nazwę na Benalu-Legras
Polska sp. z o.o. To nie tylko symboliczna zmiana identyfikacji, lecz przede wszystkim potwierdzenie rosnącego znaczenia spółki z Nysy w ramach międzynarodowej Grupy Benalu-Legras. Czytaj dalej…
Naczepa przez internet
Zakupy online i płatność BLIK-iem? Teraz można tak kupić nie tylko książki i pizzę, ale również naczepę, a konkretnie najnowszą naczepę Wielton Evo.
Zarządzanie
Cyfrowe innowacje DKV Mobility
Floty lekkich pojazdów dostawczych w Polsce są coraz młodsze i nowocześniejsze. Zgodnie z danymi DKV Mobility – blisko 69% firm deklaruje, że ich pojazdy mają mniej niż pięć lat, z czego najwięcej (ponad 43%) to auta w wieku od trzech do pięciu lat*). To efekt modernizacyjnych strategii inwestycyjnych, w których istotną rolę odgrywa nie tylko optymalizacja kosztów, ale też rosnące wymagania środowiskowe i potrzeba efektywnego zarządzania flotą.
Transport intermodalny
Takie mamy położenie
Transport intermodalny może być kolejną z polskich specjalności, o ile tylko dobrze wykorzystamy fakt, że przez nasze terytorium przebiegają ważne szlaki handlowe łączące wschód z zachodem i północ z południem.
Jubileusz
30 lat DAF-a w Polsce. Takich kabin, nie miał nikt
DA F otworzył oficjalne przedstawicielstwo w Polsce w październiku 1995 roku. W samą porę, aby zdążyć na boom, jaki zapanował na naszym rynku.
Technologie
MEILLER Polska: realizacja kompleksowego zamówienia
Na początku czerwca 2025 roku MEI LLER Polska zrealizował duże zamówienie. Firma dostarczyła pięć wywrotek: tylnozsypowe MAXTRE ME® oraz trójstronną D421. Wszystkie w wyjątkowym kolorze. To „szampański metalik”.
Logistyka 4.0
E-commerce. Tygiel innowacji
E-commerce to już nie jest obiecująca branża, ale potężny ogólnoświatowy rynek. Taki, w którym twój głos ma znaczenie i to dosłownie.
Inteligentne, zintegrowane
Targi Modernlog dały do myślenia. Najważniejszym pytaniem jest miejsce człowieka we współczesnej logistyce wynikające z możliwości automatyzacji zadań i procesów.
Transport publiczny – fleetLOG 6-7/2025
Elektryczne
12-metrowce pod lupą
Dziennikarze branżowi i przedstawiciele przewoźników transportu publicznego przez cztery dni testowali siedem autobusów elektrycznych. Siódma edycja eBus testu po raz trzeci zakończyła się wyłonieniem zwycięzcy. A wybór ten wcale nie był oczywisty. Już po raz czwarty mieliśmy okazję czynnie uczestniczyć w tym wydarzeniu.
Sukces eksperymentu
Dziesięć lat temu Jaworzno podjęło odważną decyzję. W 2015 roku na ulice miasta wyjechał pierwszy w naszym kraju autobus elektryczny Solaris Urbino 12 electric, rozpoczynając pionierską drogę ku zeroemisyjnej komunikacji miejskiej. Podróż ta trwa do dziś.
Technika
Piątka z przodu
Nowy silnik Scanii ma 5 cylindrów i wyższą moc niż pierwsza widlasta „ósemka” firmy z 1969 roku. Producent widzi dla niego miejsce również w dalekim transporcie, chociaż nie będzie to jego główne zajęcie.
Albo towar albo aerodynamika?
Coraz więcej ciężarówek zaokrągla się z przodu. Po DA F-ach przyszła pora na Volvo i Mercedesa. Czy ustępstwa na rzecz aerodynamiki spowodują, że na europejskie drogi powrócą ciężarówki „z nosem”?
Różnorodność
Mimo że na rynku nie ma już modelu Ekspress, najmniejszego pojazdu dostawczego Renault, to i tak pozostaje całkiem spory wybór, który w najbliższym czasie uzupełnią nowe
modele elektryczne: Renault Trafic, Goelette i Estafette E-Tech electric.
Premiera – fleetLOG 6-7/2025
Na wielu frontach
MAN TGE Next Level to samochód dostawczy, który łączy nowoczesne technologie, szeroki wybór napędów oraz zabudów. Mieliśmy okazję sprawdzić ten model nie tylko na asfalcie,
ale też na wymagającym, offroadowym torze testowym. Jak MAN TGE wypada w zróżnicowanych warunkach pracy?
Wolność na czterech kołach
Są auta, które wyznaczają trendy, i takie, które tworzą własną kategorię. Volkswagen California to wolność użytkowania. Na co dzień może służyć za rodzinnego vana, a w wolnym czasie przekształcić się w bazę noclegową, nawet dla czteroosobowej rodziny.
Premiera
Nowy Lexus RZ: nie ma nudy
Nowy Lexus RZ to bardziej wydajny napęd, precyzyjniejszy układ kierowniczy i doznania
z jazdy jak w Formule 1. Elektrykiem? Owszem! Ten samochód porusza się bezemisyjnie i może dawać taką frajdę z jazdy, jak niejedno V8. Jak to możliwe?
Trzy napędy i moc wrażeń
Fiat postawił na emocje i to się udało. Grande Panda już na wstępie wywołuje uśmiech. Ma ciekawą stylizację, sporo miejsca w środku i niezłą cenę.
Rodzinny VAN na codzień
Kangoo E-Tech Electric nie udaje sportowca, nie szokuje stylistyką, za to jest praktyczny i wygodny. Jeżeli potrzebujemy auto na co dzień, ten model jest warty rozważenia. Jest cicho, czysto i wygodnie.