środa, 9 lipca, 2025
Strona głównaAktualnościStellantis Pro One przestawia nowości

Stellantis Pro One przestawia nowości

Stellantis Pro One jest oddziałem Stellantis zajmującym się pojazdami użytkowymi. Nowym pojazdem producenta jest lekki model Cargo Box BEV z napędem elektrycznym. Samochód powstaje w CustomFit Center w Atessie.

Ponadto, w tym samym zakładzie w Atessie rozpoczęto produkcję nowej gamy samochodów kempingowych BEV z napędem elektrycznym. Aby ulepszyć ofertę w segmencie dużych samochodów dostawczych, udostępniono opcję ładowania o mocy 22 kW. Nowa funkcja umożliwia pełne ładowanie w zaledwie 6 godzin. To pozwala skrócić czas ładowania o połowę w stosunku do konwencjonalnego rozwiązania o mocy 11 kW. W uruchomionym w 1981 roku zakładzie w Atessie wyprodukowano dotychczas ponad 7,5 miliona egzemplarzy.

Stellantis CustomFit

Stellantis CustomFit to dynamiczny program konwersji i personalizacji. Integruje podstawowe funkcje pojazdu z modyfikacjami wprowadzonymi na potrzeby konkretnego klienta. Dzięki temu, że modyfikacje są wprowadzane bezpośrednio w zakładzie, program gwarantuje najwyższe standardy jakości, bezpieczeństwa i czasu realizacji. Te modyfikacje fabryczne mogą być realizowane i integrowane z rozwiązaniami opracowanymi we współpracy z globalną siecią ponad 550 certyfikowanych partnerów. W ramach programu Stellantis CustomFit ważną rolę odgrywa również szybko rozwijający się sektor konwersji pojazdów rekreacyjnych. Tu Stellantis Pro One od lat jest liderem w Europie, posiadającym ponad 50% udziałów w rynku. Na wyróżnienie zasługuje Fiat Professional Ducato, od dziś dostępny także w wersji z napędem elektrycznym.

Cargo Box

Cargo Box w wersji L3 oferuje wyjątkową pojemność przestrzeni ładunkowej wynoszącą 18,5 m³. Wymiary wnętrza: 4200 mm długości, 2030 mm szerokości i 2150 mm wysokości. Model powstał na bazie podwozia z napędem elektrycznym zapewniającego maksymalny moment obrotowy 410 Nm i moc 200 kW (270 KM) w połączeniu z akumulatorem o mocy 110 kWh. Pozwala mu to na przejechanie do 323 km. Ponadto, dla klientów potrzebujących dodatkowej przestrzeni ładunkowej, będzie również dostępny w konfiguracji L4, zwiększającej pojemność ładunkową do 20,5 m³ przy długości wewnętrznej 4400 mm i wysokości 2300 mm.

Aby wzbogacić ofertę w segmencie dużych samochodów dostawczych, Stellantis Pro One wprowadza teraz w standardowym wyposażeniu ładowanie prądem przemiennym o mocy 22 kW. Od teraz pojazd można w pełni naładować w wygodny sposób nocą, by był gotowy do użycia od rana. Ładowanie prądem przemiennym ładowarką o mocy 22 kW umożliwia pełne naładowanie w zaledwie 6 godzin. To czas o połowę krótszy niż w przypadku poprzedniego rozwiązania o mocy 11 kW.

Nowości z Atessie

Zakład w Atessie ma powierzchnię ponad 1 200 000 metrów kwadratowych. Jest największą fabryką w Europie zajmującą się wyłącznie produkcją lekkich pojazdów użytkowych. 80% produkcji przeznaczone jest na eksport do 75 różnych krajów.

Dzięki linii montażowej o długości 15 km, największemu warsztatowi w koncernie oraz stale odnawianej lakierni, zakład w Atessie może obsłużyć ponad 1200 różnych konfiguracji. Od podwozi, przez kampery, po samochody dostawcze. 14 silników, 4 rodzaje skrzyń biegów, ponad 300 opcji wyposażenia i 8 wersji nadwozia – to sprawia, że zakład może zaoferować ponad 2500 różnych wersji pojazdów.

Jest to również jeden z najbardziej z  zaawansowanych węzłów Stellantis CustomFit. Ten rozwijający się program konwersji i personalizacji pojazdów dostawczych obecnie obejmuje 50% produkcji Stellantis Pro One CV.

Stellantis Pro One w 2024

W kwestii wyników w 2024 roku Stellantis odnotował 25% wzrost w obszarze konwersji realizowanych we współpracy z certyfikowanymi partnerami. Podwoił też liczbę dostosowanych do indywidualnych potrzeb pojazdów dla dużych flot produkowanych we własnym zakresie. Tym samym osiągnął 35-procentowy wzrost sprzedaży pojazdów konwertowanych w całej Europie.

Anne Abboud, dyrektorka oddziału Stellantis Pro One, tłumaczy:

: „Wprowadzenie na rynek pojazdów Cargo Box BEV z napędem elektrycznym stanowi potwierdzenie dążenia do doskonałości tego zakładu, który aktywnie i szybko reaguje na potrzeby naszych profesjonalnych klientów, kierując się zasadami wydajności, najwyższej jakości i szybkiego wprowadzania produktów na rynek.”

Arnaud Leclerc, dyrektor globalnego oddziału Stellantis CustomFit, dodaje:

„Bezpośrednie moce produkcyjne naszych zakładów w sektorze CustomFit zostały zintegrowane i poszerzone dzięki globalnej sieci 550 autoryzowanych partnerów, którzy współpracują z naszą oficjalną siecią, co pozwala nam zapewniać niezwykle rozległą sieć punktów kontaktowych. Ponadto wszystkie elementy wyposażenia wyprodukowane przez naszych partnerów objęte są taką samą 2-letnią gwarancją, jak pojazdy pochodzące bezpośrednio z fabryki”.

Kolejnym obszarem szczególnego zainteresowania Stellantis CustomFit jest realizacja modyfikacji w sektorze kamperów (pojazdy RV) i jest to kolejny rynek, na którym Stellantis Pro One jest niekwestionowanym liderem. Firma działa w tym segmencie rynku od 2006 roku.

Stellantis Pro One sprzedał w ciągu ostatnich 20 lat ponad 2 miliony kamperów. 75% pojazdów z tego segmentu poruszających się po drogach publicznych jest zbudowanych na bazie modelu Ducato. Nie przez przypadek przez 17 lat z rzędu Ducato było uznawane za najlepszą bazę dla kamperów przez Promobil, niemiecki magazyn stanowiący autorytet w tej dziedzinie.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź