Stellantis uruchomił internetową platformę wsparcia. Dotyczy ona rekompensat za usterki silników PureTech. Platforma umożliwi klientom łatwiejsze składanie wniosków oraz szybsze ich rozpatrywanie. Jest to kontynuacja programu wdrożonego w marcu 2024.
Stawiając na bezpieczeństwo i satysfakcję klientów, Stellantis uruchomił internetową platformę wsparcia. Przeznaczona jest do składania i rozpatrywania wniosków europejskich konsumentów, którzy ponieśli koszty naprawy poprzednich generacji silników PureTech 1.0 i 1.2. Wadą jednostek znanych również jako EB było nadmierne zużycie oleju i/lub przedwczesne zużycie paska rozrządu. Niniejsza dodatkowa polityka rekompensat obejmie wydatki poniesione między 1 stycznia 2022 roku a 31 grudnia 2024 roku. Warunkiem jest spełnienie określonych wymogów dotyczących przeglądów okresowych i diagnostyki zalecanych przez marki: Citroën, DS Automobiles, Opel/Vauxhall i Peugeot.
Stellantis zaczął od Francji i Hiszpanii
Internetowa platforma wsparcia w zakresie wypłaty rekompensaty, dostępna jest pod adresem https://stellantis-support.com oraz widoczna na stronach internetowych poszczególnych marek. Umożliwi konsumentom składanie wniosków i dostarczenie niezbędnej dokumentacji w celu oceny ich sprawy w procesie online. Platforma jest wdrażana stopniowo. Od początku stycznia rozpoczęto rozpatrywanie pilotażowych wniosków od uprzednio wybranych klientów we Francji i Hiszpanii. Teraz platforma stopniowo otwiera rozpatrywanie wniosków pozostałych klientów w Europie.
Warunki wypłaty rekompensaty przewidują, że dokonane przeglądy pojazdów objętych zgłoszeniami dotyczącymi nadmiernego zużycia oleju i/lub przedwczesnym zużyciem paska rozrządu muszą być zgodne z planem przeglądów producenta. Konieczne również jest wykonanie ich przez dowolny specjalistyczny serwis samochodowy. Zarówno diagnostyka, jak i naprawa muszą być przeprowadzone w autoryzowanej sieci serwisowej producenta.
Producent rozszerza ochronę
Stellantis wprowadził wydłużoną ochronę producenta na poprzednie generacje silników PureTech na okoliczność nadmiernego zużycia oleju oraz przedwczesnego zużycia paska rozrządu. Takiej, która pokrywa 100% kosztów części zamiennych i robocizny przez okres do 10 lat lub do przebiegu 180 000 km, pod określonymi warunkami. Te nadzwyczajne środki ochrony obejmują również wprowadzenie nowego certyfikatu „Check+”. Potwierdza on niezawodność pojazdów używanych, które przeszły zalecane przeglądy i naprawy. Certyfikat odnosi się do 100 punktów kontrolnych, w tym paska rozrządu, dla samochodów używanych sprzedawanych przez Spoticar oraz autoryzowaną sieć.
PureTech po nowemu
Linia silników PureTech została po raz pierwszy wprowadzona w 2012 roku, wnosząc znaczące innowacje techniczne. Zapewniły one wysoki poziom dynamicznych osiągów przy jednoczesnym kontrolowaniu emisji CO2 i zużycia paliwa. Obecną ewolucję silników pochodnych od PureTech zaprojektowano z uwzględnieniem istotnych zmian konstrukcyjnych i zastosowaniem 70% nowych części. Tym samym wyeliminowała wszystkie problemy poprzednich generacji. Rozległe i wymagające testy długodystansowe potwierdziły bardzo wysoki poziom niezawodności tych nowych generacji silników.