środa, 12 marca, 2025
Strona głównaAktualnościRozwój segmentu C2C. Komentarz DPD Polska

Rozwój segmentu C2C. Komentarz DPD Polska

Rozwój segmentu C2C widoczny jest gołym okiem. W 2024 roku to m.in. dzięki segmentom B2C i C2C istotnie wzrosła liczba przesyłek międzynarodowych. Usługi cross-border od dawna służą do poszerzania rynków zbytu. Z kolei klienci zaczynają wykorzystywać je nie tylko lokalnie, ale również w wymiarze transgranicznym.

Jak wskazuje raport E-shopper Barometer od Geopost, już w 2023 roku aż 81% polskich regularnych e-konsumentów korzystało z platform C2C. Co więcej, polskie społeczeństwo na tle Europy wykazuje jedną z najwyższych wrażliwości cenowych. Istotność kryterium ceny jako kluczowego czynnika przy podejmowaniu decyzji zakupowych wskazuje aż 65% z nas. Motywacje są jasne – klienci poszukują produktów niedostępnych lokalnie lub oferowanych w bardziej konkurencyjnych cenach, także na rynku re-commerce. Zjawisko to napędza zapotrzebowanie na usługi międzynarodowe, które zapewnią przystępność cenową z niezawodnością.

W efekcie, w 2024 roku DPD Polska odnotowało wzrost wolumenu przesyłek międzynarodowych o ponad 20%. Warto również zwrócić uwagę na zmiany w kierunkach handlu międzynarodowego. Największe rynki eksportowe to dla DPD Polska kolejno: Niemcy, Czechy, Francja i Słowacja. Największą dynamikę zaobserwować można w Czechach i na Słowacji. Z perspektywy rynku e-commerce szybko rośnie zaś rynek w Rumunii, Bułgarii czy Słowenii.

Coraz częstszy wybór

Rozwój segmentu C2C przyczynia się do ciągłego podnoszenia dostępności i łatwości korzystania z usług kurierskich. Współpraca z międzynarodowymi platformami e-commerce wymaga od operatorów logistycznych stałego doskonalenia obsługi transgranicznej, obejmującej zarówno szybkość, jak i elastyczność dostaw. W tym kontekście DPD Polska skupia się na dostarczaniu rozwiązań odpowiadających na te potrzeby. Oferuje korzystne cenowo przesyłki międzynarodowe oraz elastyczne opcje dostaw, które uwzględniają specyfikę różnych rynków, w tym sieć punktów odbioru OOH oraz wygodne dostawy 2door.

Nasi klienci coraz częściej wybierają rozwiązania umożliwiające handel transgraniczny przy wykorzystaniu infrastruktury punktów odbioru oraz automatów paczkowych, liczących w samej Polsce ponad 31 000 lokalizacji, a w Europie – 116 000. Do tego dochodzą rozwiązania takie jak aplikacja DPD Mobile, która pozwala na wygodne korzystanie z usług kurierskich krajowych i międzynarodowych – zarówno dla klientów indywidualnych, jak i biznesowych – Marcin Jeżółkowski z DPD Polska.

Prognozy na kolejne lata wskazują, że handel międzynarodowy będzie jeszcze bardziej dynamiczny w segmencie C2C. Jego rozwój stanie się jednym z kluczowych wyzwań i szans dla branży logistycznej. Polska, będąca jednym z liderów w korzystaniu z platform C2C w Europie, ma potencjał, aby stać się ważnym węzłem w globalnym handlu segmentu re-commerce.

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź