Mercedes-Benz Vans w roku 2024 odnotował wzrost sprzedaży. Na rynek weszły nowe generacje znanych modeli, a nowy eSprinter objął pozycję lidera na rynku elektrycznych pojazdów dostawczych
Rok 2024 Mercedes-Benz Vans zamyka wzrostami sprzedaży we wszystkich segmentach modeli. W minionym roku łącznie zarejestrowano 10 082 samochodóy. To o 1384 pojazdy więcej niż w 2023. Udział w polskim rynku wyniósł natomiast 13,1%.
Mercedes-Benz Vans: najlepiej miały duże dostawczaki
Największą liczbę sprzedanych aut firma odnotowała w segmencie dużych samochodów dostawczych. Do klientów trafiły łącznie 6502 Sprintery oraz eSprintery, co daje mocną trzecią pozycję na rynku. W segmencie pojazdów średniej wielkości z 2814 zarejestrowanymi sztukami Vito, Klasy V (także w wersjach elektrycznych) oraz Klasy V Marco Polo Mercedes-Benz Vans uplasował się na pozycji piątej. Z kolei w grupie małych pojazdów dostawczych zarejestrowano 766 sztuk Citana i Klasy T (w tym eCitany i EQT). Jednocześnie w kategorii elektrycznych pojazdów dostawczych i prywatnych vanów Mercedes-Benz Vans jest liderem rynkowym z łączną sprzedażą 633 sztuk samochodów. Branża doceniła także nowy Mercedes-Benz Vito Furgon, który w 13. plebiscycie Fleet Derby 2024 został zwycięzcą w kategorii samochodów dostawczych o DMC do 3,5 tony.
Wyposażenie i nowości
Powodem do satysfakcji jest też wysoki wskaźnik wyposażenia pojazdów dostawczych Mercedes-Benz w usługi łącznościowe. Ponad 89% samochodów opuszcza salony dealerskie z w pełni aktywowanymi usługami Mercedes me Connect. To oznacza, że klienci docenili wygodę sterowania różnymi funkcjami pojazdów z poziomu smartfona. Jednocześnie począwszy od 2024 roku wszystkie modele Mercedes-Benz Vans wyposażone są w standardzie w najnowszą wersję systemu multimedialnego MBUX oraz liczne systemy bezpieczeństwa. Mowa o takich jak aktywny asystent utrzymania pasa, ATTENTION ASSIST, aktywny asystent układu hamulcowego i kamera cofania.
Nowości w portfolio Rok 2024 przyniósł wiele ważnych zmian i udoskonaleń w gamie pojazdów Mercedes-Benz Vans:
• rozszerzone i unowocześnione zostało portfolio małych vanów i samochodów dostawczych. Mercedesy eCitan Tourer i EQT otrzymały wersje z rozszerzonym rozstawem osi i opcjonalnie nawet siedmioma siedzeniami. Do oferty dołączyły Citan Mixto i eCitan Mixto z możliwością bardziej elastycznej aranżacji wnętrza. Wszystkie modele otrzymały unowocześnione kokpity z najnowszą wersją systemu MBUX i wielofunkcyjną kierownicą, a także ulepszone linie wyposażenia i pakiety bezpieczeństwa.
• klienci komercyjni otrzymali nową generację Vito i eVito.
• w kwietniu do sprzedaży trafił też nowy eSprinter. Oparty jest na zupełnie nowej architekturze systemu napędowego. Wyposażony w nową baterię oferującą zasięg w cyklu mieszanym do 440 km, a w ruchu miejskim nawet 530 km (obie wartości wg WLTP). Nowością jest bardziej wydajny silnik z zaawansowaną elektryczną osią umieszczone w tylnym module pojazdu. Do najnowszej wersji dużego pojazdu dostawczego z napędem elektrycznym można też już zamawiać opcjonalne wyposażenie takie samo, jak w przypadku modelu z silnikiem spalinowym.
Wyniki coraz lepsze
Na rynku zadebiutowała nowa generacja Klasy V. W ślad za nią nowy kultowy kamper Klasa V Marco Polo oraz jego rekreacyjna wersja Klasa V Marco Polo HORIZON. Jego produkcja rozpocznie się w tym roku. Mercedes-Benz Vans liderem na rynku elektrycznych vanów Portfolio Mercedes-Benz Vans obejmuje już wszystkie modele w wersji elektrycznej. Od najmniejszego eCitana i EQT przez nowego eVito i EQV po najnowszego eSprintera.
Debiutujący w kwietniu nowy eSprinter zdobył szybko uznanie klientów. 261 sprzedanych sztuk zapewniło modelowi drugie miejsce w segmencie dużych pojazdów dostawczych z napędem elektrycznym. W grupie średnich samochodów odświeżone w kwietniu wersje eVito i EQV zajęły również drugie miejsce z wynikiem 202 sztuk. Liderem swojego segmentu okazały się natomiast eCitan oraz EQT z rezultatem 170 zarejestrowanych sztuk. Łącznie Mercedes-Benz Vans sprzedał w 2024 roku 633 samochody elektryczne (w tym znaczną większość, 509 sztuk, z homologacją ciężarową N1). Stanowi to wzrost o 130 egzemplarzy w stosunku do roku poprzedniego. Zapewnia marce wiodącą pozycję na polskim rynku pojazdów dostawczych i vanów z napędem elektrycznym.