Trzyletni test długodystansowy to prawdziwy sprawdzian dla pojazdu. W ten właśnie sposób przetestowano siedem modeli od siedmiu różnych europejskich producentów pojazdów ciężarowych. Była to realna trzyletnia eksploatacja. Przedsięwzięcie zorganizowali dziennikarze przy współpracy z firmą transportową Fehrenkötter Transport & Logistik GmbH.
Przez 36 miesięcy wnikliwie sprawdzano wybrane pojazdy w trakcie codziennej działalności operacyjnej, by wyłonić model zapewniający najniższe koszty eksploatacji. Na wielokilometrowym dystansie to DAF XF 480 okazał się zdecydowanym zwycięzcą.
Pojazd bezkonkurencyjny
Test rozpoczął się w lipcu 2021 r. w, a każdy pojazd przejechał łącznie ponad 400 000 kilometrów. Od samego początku DAF XF 480 6×2 Low Deck wyróżniał się niezawodnością oraz niskimi kosztami stałymi i zmiennymi w przeliczeniu na kilometr.
– Model XF 480 okazał się bezkonkurencyjny w teście porównawczym dzięki doskonałemu połączeniu jakości, niskich kosztów i konkurencyjnej ceny zakupu. Uzyskane wyniki sprawiły, że to DAF został zasłużonym zwycięzcą naszego praktycznego testu. – powiedział Joachim Fehrenkötter, właściciel Fehrenkötter Transport & Logistik GmbH.
Firma Fehrenkötter Transport & Logistik GmbH została założona 95 lat temu, a jej siedziba znajduje się w Ladbergen – miejscowości w Nadrenii Północnej-Westfalii. Niemiecka firma specjalizuje się w transporcie i dystrybucji maszyn rolniczych w całej Europie. Dysponuje flotą ponad 150 pojazdów. Są to głównie niskopodwoziowe „solówki” i ciągniki, które umożliwiają transport największego sprzętu rolniczego, jaki można przewozić zgodnie z obowiązującymi przepisami.
Trzyletni test długodystansowy
– W międzyczasie zmodernizowaliśmy całą gamę pojazdów nowej generacji DAF, ustanawiając jeszcze wyższe standardy wydajności, bezpieczeństwa i komfortu kierowcy. Dzięki ostatnim innowacjom zaprezentowanym we wrześniu na targach IAA w Hanowerze te wiodące w klasie ciężarówki oferują nawet o 13% niższe zużycie paliwa niż nasz zwycięzca testu porównawczego firmy Fehrenkötter. – podsumował Bart Bosmans, członek zarządu DAF Trucks N.V. odpowiedzialny za marketing i sprzedaż.