sobota, 16 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościStellantis Pro One i jego nowości na IAA Transportation 2024

Stellantis Pro One i jego nowości na IAA Transportation 2024

Stellantis Pro One to jednostka Stellantis odpowiedzialna za samochody dostawcze. Podczas tegorocznych targów IAA Transportation na stoisku marki ujrzymy dostawcze auta firm Citroën, FIAT Professional, Opel i Peugeot. Targi odbędą się w dniach 17-22 września w Hanowerze.

W tym roku uwagę skupiono na technologii wodorowych ogniw paliwowych (FCEV). Ta wkrótce będzie dostępna w dużych samochodach dostawczych Stellantis. Jest to istotny krok w kierunku zeroemisyjnej mobilności. Najważniejszym wydarzeniem jest światowa premiera Opla Movano HYDROGEN. W świetle reflektorów znajduje się również nowy silnik MultiJet 4.0 i automatyczna skrzynia biegów AT8. Ich atuty to znaczna poprawa osiągów i zmniejszenie emisji CO2 o 10%. Najpierw jednak czeka nas konferencja prasowa, która odbędzie się 16 września, o  godz. 11:20. Udział w niej wezmą Xavier Peugeot, starszy wiceprezes Stellantis Commercial Vehicles Business Unit, oraz Florian Huettl, dyrektor generalny marek Opel i Vauxhall.

Są powody do zadowolenia

Dostawczy dział Stellantisa cieszy się udziałem w rynku przekraczającym 28,5%. Marka odnotowuje znaczny wzrost sprzedaży w Niemczech. Mowa o zwiększeniu udziału w rynku o 4% i sprzedaż o ponad 45% w pierwszej połowie 2024 r. Podczas targów w Niemczech odwiedzający będą mogli lepiej poznać samochody Opel Combo Electric, Citroën E-Berlingo Crew Van, Peugeot e-Expert Fridge z EPTO, Opel Movano HYDROGEN oraz Fiat Professional E-Ducato Cargo Box.

Na targach IAA Transportation 2024 Stellantis Pro One zaprezentuje swoją strategię adaptacji i unowocześniania, opracowaną we współpracy z ponad 450 certyfikowanymi partnerami z całego świata. Dzięki rosnącej liczbie własnych adaptacji i rozbudowanej sieci, Stellantis oferuje szeroką gamę produktów. Są w niej wywrotki, samochody dostawcze ze zoptymalizowaną przestrzenią ładunkową oraz pojazdy rekreacyjne. Wszystkie zaprojektowane pod kątem zaspokojenia specyficznych potrzeb klientów prywatnych, małych i średnich przedsiębiorstw (MŚP) oraz dużych flot.

Coraz bliżej do zeroemisyjności

Szczególna uwaga będzie poświęcona innowacyjnej technologii wodorowych ogniw paliwowych (FCEV). Jest ona już dostępna w średniej wielkości samochodach dostawczych, a wkrótce zostanie zastosowana w nowej gamie dużych dostawczaków. Jest to ważny etap na drodze Stellantis do zeroemisyjnej mobilności. W przypadku dużych wodorowych samochodów dostawczych, grupa zaprojektowała specjalną architekturę o średniej mocy. Oferuje ona zasięg do 500 km, zaś czas tankowania wodoru wynosi zaledwie 5 minut. Wszystko przebiega bez uszczerbku dla pojemności, przestrzeni ładunkowej i wydajności.

Co jeszcze z nowości?

Ponadto w Hanowerze w centrum uwagi znajdzie się nowy silnik MultiJet 4.0 i nowa 8-biegowa automatyczna skrzynia biegów AT8. Są one teraz oferowane w odnowionej gamie dużych samochodów dostawczych Stellantis Pro One. Znany ze swojej niezawodności silnik MultiJet 4.0 zapewnia moment obrotowy 450 Nm. To wynik najlepszy w swojej klasie dla dużych samochodów dostawczych z napędem na przód. Dwuobwodowy układ recyrkulacji spalin dodatkowo zwiększa niezawodność, osiągi i redukcję emisję spalin. Skrzynia biegów AT8 zapewnia 10-procentową redukcję emisji CO2 w porównaniu z obecną wersją automatyczną. Dzieje się tak dzięki zastosowaniu bardziej zrównoważonego, wydajnego i precyzyjnie kontrolowanego momentu obrotowego.

IAA Transportation 2024 będzie więc dobrą okazją, by odkryć nowe funkcje odnowionej gamy Stellantis Pro One. Gama obejmuje 12 nowych modeli oferujących elektryfikację drugiej generacji. Chodzi o pojazdy elektryczne o napędzie akumulatorowym i pojazdy na ogniwa paliwowe).

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź