W 2023 roku wartość sprzedaży całego rynku e-handlu aptek wyniosła około 1,9 mld zł i wzrosła o ponad 17% w stosunku do roku 2022. W tym samym okresie Poczta Polska odnotowała wzrost nadań przesyłek Pocztex Thermo Tracking o blisko 200% i zwiększyła swój udział w rynku aptek internetowych o ponad 135%.
W 2022 roku Poczta Polska wprowadziła usługę kurierską dla internetowych aptek i drogerii. Zaoferowała im autorskie rozwiązanie, które umożliwia transport produktów w monitorowanej temperaturze. Pocztex Thermo Tracking sprawdza się przy sprzedaży internetowej szczególnie: leków bez recepty, suplementów diety, a także kosmetyków i dermokosmetyków.
W dobrych warunkach
Pierwszym podmiotem, który rozpoczął korzystanie z tej usługi jest Grupa Olmed, polska rodzinna firma, która od 1999 roku działa na rynku zdrowia, prowadząc centra medyczne, apteki stacjonarne i dwa sklepy internetowe. Pocztex Thermo Tracking wpisuje się w oczekiwania aptek i drogerii internetowych, a kupujący coraz chętniej wybierają tę formę dostawy.
– Usługa Pocztex Thermo Tracking to odpowiedź na potrzeby rynku internetowych aptek i drogerii oraz ich klientów. Jedni i drudzy chętnie z niej korzystają. Ważne jest, aby leki czy produkty kosmetyczne były transportowane w odpowiednich warunkach, a nasza usługa zapewnia monitoring temperatury odpowiedni dla tych wrażliwych produktów. Poczta Polska planuje rozwój tej profilowanej usługi, aby zachęcić do współpracy kolejne firmy z branży e-handlu – mówi Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.
Pocztex Thermo Tracking to sposób dostawy przesyłek Poczty Polskiej umożliwiający monitorowanie temperatury na etapie przyjęcia, transportu i dostawy przesyłek. Zastosowanie monitoringu temperatury, połączonego z szybką dostawą kurierską nawet do najodleglejszych miejsc w Polsce, zapewnia bezpieczeństwo i szybkość transportu produktów farmaceutycznych.
Oferta Pocztex Thermo Tracking skierowana jest do wszystkich aptek i drogerii prowadzących sprzedaż wysyłkową, które podpiszą umowę z Pocztą Polską.