środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościLyon w centrum uwagi

Lyon w centrum uwagi

Targi Solutrans w Lyonie był w tym roku najważniejszą wystawą pojazdów użytkowych w Europie. Odwiedziła ją rekordowa liczba 64 000 gości.

Na poprzednich targach Solutrans w Lyonie w 2021 roku było ich o 14 000 mniej. Jednocześnie o 10% wzrosła liczba wystawców, dochodząc do 1100. Ponad ¼ uczestników przybyła z zagranicy, gdy poprzednio było ich tylko 10%. Goście reprezentowali ogółem 128 państw.

Targi przyciągnęły europejską czołówkę producentów pojazdów użytkowych i dostawców komponentów. Nie zmienia to faktu, że na obu wystawach odbywających się naprzemiennie w Lyonie i Hanowerze co dwa lata. Obowiązuje swoista „rejonizacja”. Część wystawców przyjeżdża tylko tam, gdzie ma blisko i gdzie może spotkać znane sobie grono klientów. Dlatego z przyjemnością można obserwować specyfikę Solutransu, widoczną dla gości z Polski, przyzwyczajonych na ogół do firm i produktów niemieckich. Językiem obowiązującym, z małymi wyjątkami, jest francuski.

Nagrodzeni na targach Solutrans w Lyonie

Międzynarodową rangę Solutransu podkreśliła uroczystość wręczenia nagród dla ciężarówki, samochodu dostawczego i pikapa roku 2024. Ponieważ konkursów tego rodzaju jest ostatnio sporo, doprecyzuję, że chodzi o jeden z najstarszych. Kilka lat temu dodano do przyznawanych tytułów przymiotnik „międzynarodowy”: International Truck of the Year (IToY), International Van of the Year (IVoY) oraz International Pick-up Award (IPUA). Tytułu autokaru roku (Coach of the Year) tym razem nie przyznano. Autokar jest wybierany co dwa lata na przemian z autobusem roku. W 2022 roku nagrody wręczono podczas skromnej uroczystości w Hanowerze.

Cyfrowe zwiedzanie

Targi Solutrans w Lyonie odbywały się od 21 do 25 listopada 2023 roku na terenie lyońskiego Euroexpo. Podobnie jak poprzednio proponowano zarejestrowanym uczestnikom również internetowe Solutrans Digital Show. Dawało ono dostęp do wirtualnych ekspozycji oraz możliwość kontaktu z wystawcami, pobierania materiałów i uczestnictwa w konferencjach.

Tematem naczelnym targów była oczywiście „transformacja energetyczna” transportu i „dekarbonizacja”. Zorganizowano „miasteczko ruchu” (Village des Essais), gdzie można było porównać pojazdy z silnikami spalinowymi i elektrycznymi. Była także „strefa rowerowa” z produktami dla „logistyki rowerowej” (fr. cyclo-logistique), jak nazwali ją organizatorzy. Wspomniana problematyka zdominowała również prelekcje i dyskusje odbywające się obok wystawy. Zapał studziła jedynie konferencja o kosztach transportu zorganizowana przez Comité national routier (CNR – Krajowy Komitet Drogowy). Organizację monitorującą i analizującą rynek drogowego transportu towarowego.

Nowiny z miasta

Zagraniczni producenci ciężarówek byli obecni najczęściej poprzez francuskie przedstawicielstwa. Volvo Trucks nie pojawiło się wcale, pozostawiając inicjatywę w całości w rękach należącego doń Renault Trucks.

DAF wybrał Lyon na miejsce premiery nowej gamy XB, która jest rozwinięciem LF-a. Ciężarówki te występują w odmianach o dmc od 7,5 do 19 ton. Czytaj dalej w magazynie fleetLOG 12/2024

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź