środa, 27 listopada, 2024
Strona głównaAktualnościJan Brachmann, Seifert Polska: Chcemy dobrze wykorzystać czas regresu

Jan Brachmann, Seifert Polska: Chcemy dobrze wykorzystać czas regresu

We współczesnym świecie ciągłej zmiany, w świecie VUCA, niezbędna jest szybka reakcja, otwartość i elastyczność. Jako Seifert Polska wzorem całej Seifert Logistics Group bazujemy na klientcentryczności oraz na naszym, ponad 75-letnim doświadczeniu.

Perspektywy rynku usług logistycznych wg Seifert Polska

Podejście client-centric sprzyja rezyliencji i budowaniu interakcji z naszymi klientami, w kruchych i niespokojnych czasach BANI. A taka atmosfera panuje w sektorze transportowym. Obecna sytuacja jest trudna i przypomina pokłosie globalnego kryzysu finansowego z lat 2008/9. Ceny spadają. Wskaźniki pokazują pogłębiający się zastój. Jako Grupa Seifert jesteśmy przygotowani na ciężki rok w przestrzeni transportowo-spedycyjnej. Doświadczenie podpowiada, że koniunktura powinna zmienić się w połowie 2024 r.

Jak zawsze mamy jednak plan, by dobrze wykorzystać czas regresu. Konsekwentnie przygotowujemy się na transformację, na rzeczywistość elektromobility. Inwestujemy w pojazdy elektryczne. Obecnie prowadzimy zaawansowane testy ich możliwości, również w Polsce. Unia Europejska wymaga zmian, a Seifert Logistics Group dąży do najwyższych standardów environmental-friendly.

Polska straciła przewagę konkurencyjną

Jeśli  chodzi o logistykę i logistykę kontraktową, a więc nasz core business, optymizmem napawają mnie nasze nowe projekty logistyczne realizowane dla kluczowych marek. Ze względu na kompleksowość usługi jednocześnie zabezpieczą one nas w nadchodzących miesiącach znaczącym wolumenem transportowym. Zwracam jednak uwagę, że podwyżki cen w Polsce wywierają negatywny wpływ na decyzje zagranicznych kontrahentów. Polski rynek zniechęca ich do inwestowania. Drożeją nieruchomości. Rosną koszty zatrudnienia. Polska miała być atrakcyjna logistycznie, tymczasem straciła przewagę konkurencyjną. Dlatego uważam, że ten rynek będzie się rozwijał, ale nie w tak szybkim tempie, jak przewidywano.

Jan Brachmann, prezes zarządu Seifert Polska

Jeśli chodzi o potrzeby logistyczne, firmy skupione na własnym rozwoju, firmy produkcyjne, będą oddawały logistykę w outsourcing, w nasze ręce, profesjonalnych operatorów logistycznych – przewagę zyskają ci, którzy wykorzystują efekt synergii.

Liczymy, że w 2025 roku rynki się ustabilizują i zapotrzebowanie logistyczne będzie wzrastać. 

Powiązane artykuły

OBSERWUJ NAS!

Facebook
YouTube
LinkedIn
Instagram
Tiktok

 

CZYTAJ NAJNOWSZY NUMER

Zapisz się do newslettera


Zrównoważony rozwój

Opinie

Po godzinach

Zapowiedź