Wrzesień rozkręcił się na całego, więc fleetlOG 5/2023 obfituje w różnorodne wydarzenia. Elektromobilność zatacza coraz szersze kręgi. Kolejne pojazdy trafiły do flot, tym razem będą obsługiwały sieć sklepów Lidl. Wśród nich znalazł się pierwszy w Polsce zelektryfikowany zestaw chłodniczy.
Nie zwiódł w tym roku również Kongres Nowej Mobilności. Z roku na rok przybywa wystawców, prelegentów i uczestników tego wydarzenia. Coraz więcej miejsca poświęca się też transportowi ciężkiemu. Zresztą nic w tym dziwnego. Podczas KNM mogliśmy uczestniczyć w wyjątkowej premierze. Tym razem ciągnik siodłowy IVECO Heavy Duty BEV. Niespodzianką były listy intencyjne podpisane przez pięć firm na zakup 16 pojazdów. Zapytaliśmy się, czym kierują się przewoźnicy, decydując się na taki zakup. Premiera, ale w malowniczym Bordoaux, to Renault Trafic E-Tech, który uzupełnia gamę elektrycznych pojazdów użytkowych francuskiej marki.
Wspólnie z marką Renault Trucks świętujemy 10-lecie gamy T. Tak, tak upłynęło już 10 lat od tej spektakularnej premiery i od tego czasu sporo się też zmieniło w tym pojeździe. Tematem przewodnim tego wydania jest logistyka odwrócona, czyli proces wprowadzania do obiegu gospodarczego produktów już raz użytych, w całości, częściach lub w charakterze surowca. Sporą część tego wydania poświęcamy rozwiązaniom stosowanym w branży komunalnej.
W tym wydaniu oczywiście nie mogło zabraknąć naszych testów. Tym razem pod lupę wzięliśmy: Scanię Super 460R, Mercedesa Vito Tourera ekstra długiego i Forda Tourneo Connecta Grand.
Technika wojskowa stała się ostatnio gorącym tematem. Będąc w Kielcach wstąpiliśmy więc na targi MSPO.
Flota
Supermoce
Modułowa konstrukcja pojazdów Scania ułatwia adaptację ciągników i podwozi do różnorodnych zastosowań. Tym razem mamy do czynienia z zestawem, który nie dość, że dobrze wypełnia swoje zadania, to pomaga kierowcy na kilka sposobów.
Renault Trucks T 10 lat w awangardzie
Trudno w to uwierzyć, ale minęło już 10 lat, odkąd Renault Trucks zaprezentowało gamę T, samochód, który zadebiutował pod hasłem R/Ewolucja.
Obsługa
Niższe zużycie paliwa dzięki nowoczesnym olejom silnikowym do pojazdów ciężarowych
Branża transportu drogowego stoi obecnie przed dwoma wyzwaniami. Zgodnie z unijnym rozporządzeniem wymagane jest ograniczenie emisji CO 2 przez nowe pojazdy ciężarowe. Do 2025 r. musi zostać ono zmniejszone o 15%, a do 2030 r. – o 30%1). Jednocześnie oczekuje się, że osiągi takich pojazdów zostaną utrzymane, a nawet poprawione. Pomocne w tym będą nowoczesne oleje silnikowe.
Zrównoważony rozwój
IVECO podbija stawkę
500 km zasięgu i moc ładowania baterii do 350 kW. Podczas Kongresu Nowej Mobilności IVECO pokazało swój elektryczny ciągnik siodłowy. Można już go zamawiać.
Ostatnie ogniwo
Trafic E-Tech sprawił, że Renault dysponuje obecnie w 100% elektryczną gamą pojazdów dostawczych. Elektryczny średniak właśnie dołączył do Kangoo i Mastera E-Tech. Wersję elektryczną, podobnie jak to jest w przypadku pozostałych dostawczaków Renault, można równie łatwo dostosować do różnych zadań, jak spalinową.
Lidl przeciera zielone szlaki
Lidl Polska codziennie dostarcza towary do ponad 850 sklepów w całej Polsce. Teraz niektóre z nich, zlokalizowane w Warszawie i okolicach będą obsługiwane przez pojazdy zeroemisyjne, w tym pierwszy dostarczony w Polsce zelektryfikowany zestaw chłodniczy.
Opłaty drogowe
Axxès jest już w polsce!
Axxès zrobił kolejny ważny krok w kierunku swojego międzynarodowego rozwoju, otwierając ostatnio kilka biur w całej Europie: w Niemczech, Rumunii oraz Polsce. Rodzimi przewoźnicy są kluczową częścią europejskiego sektora transportu drogowego, dlatego Axxès jest gotowy zapewnić im szybki i wygodny sposób uiszczania myta.
fleetLOG 5/2023 –Logistyka 4.0
Towar kołem się toczy
Logistyka odwrócona
Nicowane palta, zelowane buty, kurtki po starszym rodzeństwie czy patchwork. Wszystko to przejawy indywidulanych dążeń do ograniczania marnotrawstwa. Teraz działania takie podejmowane są na dużą skalę w imię godzenia cywilizacji z naturą. Logistyka odwrócona jest ich nieodłączną cechą.
Optymalizacja transportu
Ruchome podłogi od Legras Industries
Z roku na rok rośnie zainteresowanie naczepami z ruchomą podłogą. Szczególny wpływ ma na to optymalizacja kosztów przewożenia ładunków, zwłaszcza tych, które są trudne w łaładunku i rozładunku.
Ruch w podłogach
Naczepy z ruchomą podłogą są coraz częściej używane w polskich firmach i wiele wskazuje, że nadal będą zwiększać swój udział w przewozach.
Technika
Pora na modernizację flot
W myśl ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych realizacja zdań powierzonych lub zleconych przez gminy powinna przynajmniej w części odbywać się przy pomocy pojazdów elektrycznych lub napędzanych gazem ziemnym. Gama IVECO w pełni odpowiada tym wymogom.
Bezpieczeństwo
Mocowanie ładunku? Znamy się na tym!
Współcześni kierowcy zawodowi stanowią fundament transportowego świata. W tym dynamicznym otoczeniu, gdzie satysfakcjonujące wynagrodzenie to jedynie część oczekiwań, kluczowe stają się warunki zatrudnienia.
Karta ratownicza w pojeździe to szybsza pomoc
W sytuacji zagrożenia życia, każda sekunda jest na wagę złota. Karta ratownicza w pojeździe nie tylko ułatwia pracę ratownikom, ale zwiększa ich bezpieczeństwo. Powinna być w każdym samochodzie.
fleetLOG 5/2023 –Transport 4.0
Podwyższanie kwalifikacji
Naczepy kurtynowe są w europejskim transporcie normą. Lecz Fliegl proponuje pojazdy, które wybijają się ponad przeciętność.
Transport wojskowy
Do Korei bliżej
XXXI Międzynarodowy Salon Przemysłu Obronnego w Kielcach zgromadził 711 wystawców z 35 krajów, o blisko stu więcej niż przed rokiem. Targi odbywały się od 5 do 8 września 2023 roku.
Zarządzanie
DAF Trucks szuka najlepszych mechaników
DA F Trucks motywuje swoich mechaników i zespoły serwisowe do poszerzania kompetencji. W ramach konkursu „Technician of the Year” i następującego po nim „Service Team of the Year” już niebawem rozpocznie się rywalizacja, która pozwoli wyłonić najlepsze europejskie zespoły warsztatowe DA F Trucks.
fleetLOG 5/2023 – Nasz test
Podmiana
Caddy czy Connect? Ford czy Volkswagen? W przypadku bliźniaków często to kwestia
gustu, czasami przywiązania do marki, a niekiedy pragmatycznej analizy porównawczej cen
i wyposażenia pojazdów. Warto się temu przyjrzeć.
EXTRAmocny
Mercedes Vito Tourer w wersji ekstra długiej to rozwiązanie dla tych, co nie lubią kompromisów. Tym samochodem można zabrać 8 osób i jest jeszcze sporo miejsca na bagaże