Zrównoważony rozwój
MOVE, czyli ruszamy – fleetLOG 1/2023
30 marca 2023 roku przy okazji pierwszego dnia targów Poznań Motor Show odbył się kolejny kongres MOVE, będący forum wymiany doświadczeń i idei dotyczących zrównoważonego rozwoju branży motoryzacyjnej.
Polska ma do odegrania ważną rolę
Transport neutralny dla klimatu, to jeden z europejskich celów na najbliższe lata. Uważa się, że można go osiągnąć dzięki elektromobilności. O warunkach koniecznych do jej rozwoju mówi Klaus Wallenstein, prezes zarządu, dyrektor zarządzający MAN Truck & Bus Polska Sp. z o.o. Czytaj więcej…
Transport publiczny
Kolejny rok spadków
Po ostrym wyhamowaniu w 2020 roku rynek autobusów nie tylko się nie podniósł, ale nadal spowalnia. Budżety miast nadszarpnięte w wyniku walki z koronawirusem skutecznie zatrzymały inwestycje, a wojna w Ukrainie jeszcze bardziej skomplikowała sytuację.
fleetLOG 1/2023: Solaris zabije diesla
W 2022 roku Solaris po raz pierwszy wyprodukował więcej pojazdów z napędem nisko- lub „zeroemisyjnym” niż z silnikiem Diesla. Do 2027 roku chce zrezygnować z wytwarzania autobusów z silnikiem spalinowym.
fleetLOG 1/2023 – Pojedynek 12-metrowców
W połowie kwietnia w Bonn odbędzie się piąty już test elektrycznych autobusów. Tym razem międzynarodowe jury, w skład którego wchodzą dziennikarze z magazynów
branżowych z całej Europy pod lupę bierze autobusy bateryjne 12-metrowe. Do rywalizacji zgłosiło się 9 producentów, a lista jeszcze nie jest ostatecznie zamknięta. Zapowiada się intersująca rywalizacja.
fleetLOG 1/2023 – Transport budowlany
Superciężka
Wywrotka Scania o technicznej masie całkowitej 60 ton może być korzystną alternatywą dla wozidła. Jest szybsza i bardziej uniwersalna.
fleetLOG 1/2023 – Transport 4.0
100% normy
W DHL Supply Chain Poland transport intermodalny ma być obsługiwany przez pięć elektrycznych ciągników Volvo FM Electric. Pierwszy od marca realizuje wyznaczone mu zadania. Kolejne będą dostarczone w kwietniu, maju i czerwcu.
Nowe technologie
Skąd gaz?
Metan i wodór jako paliwa samochodowe wywołują obawy natury technicznej i ekonomicznej. Te drugie próbują rozwiać m.in. Polsat i Orlen, te pierwsze specjaliści w dużej mierze rozwiali.
Flota
„Wyprzedzamy przyszłość” wciąż aktualne
Mimo niestabilnej sytuacji w 2022 r., problemów z komponentami, niedoszacowaniem rynku, inflacji i zmiany modelowej, DAF Trucks dostarczył na nasz rynek najwięcej pojazdów ciężarowych. Ten rok zapowiada się równie pracowicie. Upłynie pod znakiem
rozszerzania nowej gamy i elektryfikacji.
Nasz test – fleetLOG 1/2023
Volkswagen Multivan L2. Dłuższy lepszy
Czy 20 cm to dużo? Zależy o czym mówimy. Gdy rozpatrujemy przestrzeń w samochodzie,
z pozoru wydaje się to niewiele, w praktyce może okazać się kluczowe. Czytaj więcej…
Nie do zatrzymania
Wiele zniesie, sporo pomieści i przejedzie przez wszystko? Nie, to nie czołg,
tylko komfortowy SUV. SsangYong Rexton Czytaj więcej…