CTM Cagliari, operator transportu publicznego na Sardynii, zamówił 98 elektrycznych Solarisów Urbino electric.
Zamówienie obejmuje 80 autobusów 12-metrowych i 18 przegubowych. Kontrakt jest częścią umowy ramowej, podpisanej w 2023 roku ze spółką akcyjną Consip. W ramach tej umowy spółki transportu publicznego zamawiają pojazdy bezpośrednio lub rozpisują przetargi z wybranymi dostawcami. Nowe Solarisy będą pracować w Cagliari, a dostawy nastąpią w latach w 2024 i 2025.
Coraz więcej Solarisów
Solarisy obsługują ruch w Cagliari od 2010 roku, wśród nich są między innymi trolejbusy. Warto wspomnieć, że producent jest w trakcie realizacji innego kontraktu dla przewoźnika CTM na dostawę 18 autobusów elektrycznych, które dołączą do miejskiej floty już w lipcu tego roku.
– Ogromnie nas ucieszyła wiadomość o kolejnej ambitnej inwestycji CTM Cagliari w e-mobilność. Jesteśmy dumni z pokładanego w nas zaufania i szczęśliwi, że możemy dołączyć do tego ekscytującego projektu – powiedział Olivier Michard, członek zarządu firmy Solaris odpowiedzialny za sprzedaż, marketing i obsługę posprzedażową.
Główny dostawca
Solarisy Urbino electric, które będą kursować po sardyńskich drogach, będą napędzane energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy. W modelach 12-metrowych zostaną zamontowane akumulatory o łącznej pojemności ponad 350 kWh, w autobusach przegubowych zaś ponad 400 kWh. W ciągu dnia autobusy będą doładowywane przez pantograf. W nocy w zajezdni będą ładowane za pomocą złącza plug-in.
Po włoskich drogach jeździ już ponad 1600 Solarisów. Niemal 1/3 z nich to autobusy zasilane energią elektryczną pochodzącą z baterii, ogniwa wodorowego lub sieci trolejbusowej. Solaris jest dziś głównym dostawcą „bezemisyjnych” pojazdów dla transportu publicznego we Włoszech.