Przewoźnik EMT Madrid złożył zamówienie na 50 nowych, autobusów Solaris.
Zamówienie obejmuje 20 niskowejściowych autobusów Urbino 9 LE electric oraz 30 Urbino 12 electric. Dostawy zostaną zrealizowane do końca lipca 2024 roku.
Zgodnie ze strategią zrównoważonego rozwoju środowiskowego rady miejskiej „Madrid 360”, EMT Madrid ma dysponować flotą składającą się w 100% z autobusów z napędem nisko- i „zeroemisyjnym”. Już w grudniu 2022 roku spółka ogłosiła wycofanie z użytku ostatniego pojazdu ze zwykłym silnikiem spalinowym. Tym samym, Madryt stał się pierwszą dużą europejską stolicą, która jest obsługiwana wyłącznie przez nisko- i „bezemisyjną” flotę autobusów miejskich.
Plan EMT do 2025 roku kładzie również nacisk na „czyste” źródła energii: spółka będzie korzystać z instalacji fotowoltaicznych oraz zielonego wodoru.
Solaris znany w Madrycie
– W ostatnich tygodniach otrzymaliśmy wiele imponujących zamówień od klientów z całej Europy. Cieszę się, że do ich grona dołączył także Madryt. Serdecznie gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów – powiedział Olivier Michard, członek zarządu firmy Solaris ds. sprzedaży i marketingu.
Niskowejściowe autobusy Urbino 9 LE electric pojawią się na ulicach Madrytu po raz pierwszy, natomiast 12-metrowy model Urbino 12 electric jest już dobrze znany hiszpańskiemu przewoźnikowi. Za napęd autobusów będzie odpowiadał silnik centralny, zasilany energią pochodzącą z baterii Solaris High Energy. W obydwu modelach kabina kierowcy została zaprojektowana zgodnie z wymogami EMT. Wśród udogodnień warto wymienić m.in. cyfrowe lusterka. W wersji 9-metrowej znajdą się 24 miejsca siedzące, a w 12-metrowej – 28.
Razem 360
Usługa eSConnect, zamówiona dodatkowo przez EMT Madrid, pozwoli lepiej wykorzystać flotę autobusów na baterie. System ułatwia planowanie eksploatacji i obsługi autobusów.
EMT Madrid ma we flocie 250 Urbino 12 CNG oraz 60 Urbino 12 electric. Wraz z realizacją najnowszego kontraktu na 50 autobusów bateryjnych, spółka będzie w posiadaniu 360 nisko- i „zeroemisyjnych” Solarisów.